X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Ford chce stworzyć całkowicie autonomiczny samochód do 2021 roku

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2016 09:42
Amerykańska firma motoryzacyjna Ford zapowiedziała, że do 2021 roku planuje wypuścić na rynek w pełni autonomiczny samochód - bez kierownicy i bez pedałów. Na początku auto ma być oferowane firmom świadczącym usługi przewozu osób.
Podejście Forda do technologii autonomicznej jazdy różni się od tego prezentowanego przez konkurencję
Podejście Forda do technologii autonomicznej jazdy różni się od tego prezentowanego przez konkurencjęFoto: Pixabay.com

Następnie ma być sprzedawany odbiorcom indywidualnym - zapewnia Ford.

- Przemysł motoryzacyjny jest w okresie przejściowym, tak samo jak nasza firma - mówił dyrektor generalny Forda Mark Fields w kampusie firmy w Palo Alto w Kalifornii, gdzie przedstawiono we wtorek plany producenta.

Podejście Forda do technologii autonomicznej jazdy różni się od tego prezentowanego przez konkurencję - np. Mercedesa czy Teslę, które próbują dołączać elementy "samodzielnej jazdy" do tradycyjnych samochodów. W zeszłym miesiącu BMW, Intel i Mobileye ogłosiły plan wypuszczenia na rynek autonomicznego samochodu do 2021 roku, jednak auto będzie wyposażone w kierownicę.

Ford ogłosił, że będzie podążać w podobnym kierunku co Google

W przeciwieństwie do nich Ford ogłosił, że będzie podążać w podobnym kierunku co Google - tworząc od podstaw całkowicie autonomiczne pojazdy. - Porzuciliśmy strategię małych kroków, zakładającą wprowadzanie systemów wspomagających kierowcę i postanowiliśmy wykonać pełen przeskok - tłumaczył przedstawiciel Forda Raj Nair.

Nair zapowiedział, że producent będzie nadal rozwijać technologie półautonomicznej jazdy takie jak systemy automatycznego hamowania czy ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. Jednak zwrócił uwagę, że rozwiązania półautonomiczne, które w pewnych warunkach potrafią prowadzić samochód, a następnie oddać nad nim kontrolę kierowcy są, zdaniem Forda, niebezpieczne. Problem stanowi utrzymanie koncentracji prowadzącego w momencie, w którym samochód jest sterowany przez systemy pokładowe - dodał.

PAP, awi

Zobacz więcej na temat: ford motoryzacja samochody

Czytaj także

Polska firma projektuje linię produkcji silników Forda

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2015 08:56
Firma Control Solutions z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni projektuje linię produkcyjną silników Forda w Indiach. Jest to kolejny projekt polskiej firmy dla czołowych producentów samochodów na świecie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tyska fabryka Fiata ogranicza produkcję

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2016 20:30
Ponad 302,6 tys. samochodów wyprodukowała w ubiegłym roku tyska fabryka spółki Fiat Chrysler Automobiles (FCA); to około 3,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Na 2016 rok zakład prognozuje spadek produkcji w związku z planowanym zaprzestaniem wytwarzania w Tychach modelu Ford Ka.
rozwiń zwiń