X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

PKP PLK planuje przetargi na 5 mld zł z funduszy UE w 2016 r.

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2015 13:40
PKP PLK planuje w przyszłym roku rozpisać przetargi z rozdania funduszy unijnych na lata 2014-2020 na co najmniej 5 mld zł - poinformował członek zarządu PKP PLK ds. inwestycji Marcin Mochocki.
Polskie Linie Kolejowe, w skrócie PLK  spółka z grupy Polskie Koleje Państwowe, odpowiadająca za zarządzanie państwową siecią linii kolejowych w Polsce, która obecnie liczy ponad 19 tys. kilometrów.
Polskie Linie Kolejowe, w skrócie PLK – spółka z grupy Polskie Koleje Państwowe, odpowiadająca za zarządzanie państwową siecią linii kolejowych w Polsce, która obecnie liczy ponad 19 tys. kilometrów. Foto: Mat. prasowy PKP PLK

- Z tych najbardziej spektakularnych inwestycji planujemy w pierwszej połowie 2016 r. ogłosić dalszą rozbudowę łódzkiego węzła kolejowego, czyli budowę tunelu pomiędzy Łodzią Fabryczną a Łodzią Kaliską oraz kolejne przetargi na rozbudowę Centralnej Magistrali Kolejowej w celu zwiększenia prędkości na tej linii. Planujemy wystartować także z wieloma mniejszymi przetargami dotyczącymi postępowań na liniach towarowych i pasażerskich np. kontynuacja przebudowy Nadodrzanki i Magistrali Węglowej - powiedział Mochocki.

W planach m.in.: przebudowa stacji Warszawa Zachodnia

Dodał, że w I kw. 2016 r. PKP PLK chce rozpocząć także kilka postępowań przetargowych na dokumentację projektową dotyczącą m.in. przebudowy wszystkich stacji portowych, czyli tych stacji, gdzie rozpoczyna się ruch z polskich portów morskich, kolejne przetargi na dokumentację projektową dot. warszawskiego węzła kolejowego, w tym m.in. kompleksowa przebudowa stacji Warszawa Zachodnia, czy przetarg na linię aglomeracyjną między Gdynią a Wejherowem.

Zarządca infrastruktury chce też w I kw. przyszłego roku rozpisać postępowanie na dokumentację dotyczącą przebudowy całego węzła katowickiego wraz ze stworzeniem nowych warunków dla ruchu aglomeracyjnego. To inwestycja warta ok. 4 mld zł dotyczy linii kolejowych od Katowic po samą granicę z Czechami.

- Te wszystkie postępowania na dokumentacje projektowe będą startować w I kw. 2016 r. tak żebyśmy mogli na przełomie 2018/2019 r. rozpocząć prace budowlane - podkreślił Mochocki.

2 mld zł na linię Poznań – Szczecin

Dodał, że spółka planuje, iż druga fala dużych inwestycji obejmie także modernizację całej linii między Poznaniem a Szczecinem - to inwestycja o wartości ponad 2 mld zł.

Przetargi na te inwestycje spółka będzie rozpisywać w latach 2017/18. Obejmą one linie: Czyżew – Białystok, Poznań - Szczecin, modernizację linii średnicowej w Warszawie, linię E 20 Bielsk Podlaski – Terespol, Łódź – Zduńska Wola. "Wartości i skale przetargów określa Krajowy Program Kolejowy, w którym ujęte są wszystkie projekty na obecną perspektywę. W 2015 r. PKP PLK rozpisała przetargi z nowej perspektywy unijnej 2014-2020 na kwotę 16 mld zł. - wyjaśnił Mochocki.

Zapewnił, że planowane inwestycje nie doprowadzą do problemów na liniach, bo spółka przed rozpoczęciem głównych inwestycji remontuje linie objazdowe.

- We wszystkich tych inwestycjach planujemy i mamy zapewnione linie objazdowe, ale nie wykluczamy, jeśli będzie to korzystne, zamknięć dwutorowych, tak jak na linii do Białegostoku. Jednak pod warunkiem, że to będzie się przekładało na szybsze ukończenie inwestycji, a pasażerowie będą mieli zapewniony alternatywny dojazd - powiedział Mochocki.

Krajowy Program Kolejowy

W połowie września br. rząd przyjął Krajowy Program Kolejowy (KPK), który zakłada wydanie 67,5 mld zł do 2023 r. na inwestycje w infrastrukturę kolejową. Program został przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju; wykonawcą programu będzie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

KPK zakłada maksymalne wykorzystanie środków UE na sfinansowanie projektów infrastrukturalnych w ramach: Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, instrumentu "Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility - CEF), Programu Polska Wschodnia na lata 2014-2020 oraz Regionalnych Programów Operacyjnych na lata 2014-2020. Oprócz środków unijnych, na sfinansowanie programu zostaną przeznaczone także środki własne PKP PLK SA oraz publiczne środki krajowe.

PKP PLK zarządza infrastrukturą kolejową, czyli m.in. ponad 21,5 tys. km linii kolejowych. Obecnie użytkowanych jest ok. 18 500 km linii.

PAP, fko

 

Zobacz więcej na temat: kolej plk

Czytaj także

Polskie Linie Kolejowe testują drona. Ma pomóc w łapaniu złodziei

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2015 16:31
Urządzenie zaprezentowano na jednym z warszawskich dworców. Zarządca sieci od wielu lat zmaga się ze złodziejami elementów infrastruktury kolejowej. Znikają fragmenty trakcji, elektroniczne podzespoły w rozjazdach, czy kable. Skutkiem często jest paraliż ruchu.
rozwiń zwiń