X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
x
x
Gospodarka

Auta elektryczne: wiemy jaką moc będą miały ładowarki przy domach i urzędach

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2020 16:46
Trwa przygotowywanie infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Ministerstwo Klimatu opublikowało projekt rozporządzenia, które określa sposób ustalania tzw. minimalnej mocy przyłączeniowej dla stanowisk do ładowania aut elektrycznych np. w budynkach mieszkalnych lub użyteczności publicznej.
Za 7 lat ceny pojazdów elektrycznych zrównają się ze spalinowymi
Za 7 lat ceny pojazdów elektrycznych zrównają się ze spalinowymiFoto: Shutterstock.com/Scharfsinn

Projekt - jak czytamy - określa sposób ustalania mocy przyłączeniowej (parametr informujący o największym zużyciu energii, jakie może wystąpić podczas użytkowania), pozwalającej wyposażyć wewnętrzne i zewnętrzne stanowiska postojowe w budynkach użyteczności publicznej oraz budynkach mieszkalnych w punkty ładowania samochodów elektrycznych.

Jaką moc będą miały ładowarki przy budynkach użyteczności publicznej

Zgodnie z projektem budynki użyteczności publicznej powinny zapewnić moc przyłączeniową będącą iloczynem 20 proc. planowanych stanowisk postojowych i mocy równej 3,7 kW. "Przykładowo, minimalna moc przyłączeniowa dla budynku użyteczności publicznej posiadającego 10 miejsc postojowych wyniesie 7,4 kW" - czytamy.

Izera twitter free 1200.jpg

Polskie auto elektryczne. Szef ElectroMobility Poland: jazda Izerą to frajda, ale i oszczędności


Jaką moc będą miały ładowarki przy budynkach mieszkalnych

Z kolei w budynkach wielorodzinnych mieszkalnych minimalną moc przyłączeniową określa się, mnożąc 50 proc. planowanej liczby miejsc postojowych oraz wartość mocy równej 3,7 kW. "Przykładowo, minimalna moc przyłączeniowa dla budynku mieszkalnego wielorodzinnego posiadającego 10 miejsc postojowych wyniesie 18,5 kW" - napisano.

Zaznaczono, że zarówno w budynkach użyteczności publicznej, jak i mieszkalnych można zainstalować mniej punktów ładowania, ale o większej mocy.

Proponowane rozwiązania pozwalają na instalację ładowarek bez kosztownej przebudowy instalacji elektrycznej

Wskazano, że proponowane rozwiązanie pozwoli w przyszłości zainstalować punkty ładowania dla pojazdów elektrycznych i pojazdów hybrydowych typu plug-in, bez ponoszenia dodatkowych nakładów finansowych związanych z przebudową całej instalacji elektrycznej.

 

samochód elektryczny 1200.jpg
Samochód elektryczny z dofinansowaniem. Sprawdź warunki i wielkość dopłat

Jednak nie wszystkie budynki będą objęte pozwoleniem na podłączenie ładowarek

Projekt zakłada, że przepisów nie stosuje się do zamierzeń budowlanych, dla których wniosek o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę albo odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego złożono przed dniem wejścia w życie tych przepisów wykonawczych.

Proponowane rozwiązanie - jak czytamy - jest najbardziej skutecznym środkiem do zapewnienia możliwości ładowania pojazdów elektrycznych w ww. budynkach i przyczynia się do rozbudowy infrastruktury ładowania, a tym samym do wdrażania elektromobilności w Polsce.

Proponuje się, aby projektowane rozporządzenie weszło w życie w ciągu 14 dni od dnia ogłoszenia.

PAP, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Samochód elektryczny będzie coraz tańszy. Ceny szybko mogą dorównać autom spalinowym

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2020 11:30
Zrównanie cen samochodów spalinowych i elektrycznych na świecie może nastąpić już w 2023 roku - ocenia prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych Marcin Korolec. Jego zdaniem, w nieodległej perspektywie auta elektryczne staną się tańsze od spalinowych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

W Polsce może powstać gigafabryka ogniw fotowoltaicznych

Ostatnia aktualizacja: 13.08.2020 07:59
Polscy producenci urządzeń fotowoltaicznych chcą zbudować wytwórnię ogniw za miliard złotych - pisze czwartkowa "Rzeczpospolita".
rozwiń zwiń