X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Co się zmieni w promocji polskiego eksportu i inwestycji zagranicznych?

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2017 15:21
Promocja polskiego eksportu, wspieranie napływu do Polski inwestycji zagranicznych oraz naszych inwestycji za granicą - to niektóre z zadań Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, określonych w nowej ustawie, którą przyjął właśnie Sejm i Senat.

Teraz czeka ona tylko na podpis prezydenta.

Według wiceprezesa Agencji, ustawa jest ważna z przynajmniej trzech powodów. Po pierwsze, do tej pory PAIiH działał wyłącznie w oparciu o dotacje celowe, teraz to się zmieni.

− Ta ustawa to krok milowy w udzielaniu Agencji dotacji podmiotowej, która daje możliwość rozwoju oraz wykorzystania, skonsumowania tego nowego mandatu, który Agencja ma, czyli wsparcie polskich przedsiębiorstw w ekspansji zagranicznej - mówi dr Krzysztof Senger z PAIiH.

W ekspansji pomóc mają także gwarancje de minimis, które - dzięki tej ustawie - będzie mogła udzielać Polska Agencja Inwestycji i Handlu

− Dzięki temu, że PAIiH ma kompetencje w obsłudze inwestorów i inwestycji zagranicznych, możemy wspierać eksport. Łącząc to z pomocą de minimis, polskie przedsiębiorstwa będą mogły zyskać kompleksową pomoc od Agencji, mówi gość Polskiego Radia.

Ustawa o PAIiH reguluje także kwestię biur handlowych. To nowa jakość, która występuje w rozwiniętych gospodarkach na świecie.

−  Ten "traffic" w dwie strony, czyli przyciąganie inwestorów i pomoc w ekspansji zagranicznej, jest możliwy na wysokim poziomie, jeśli posiada się biura zagraniczne, które będą pomagały nie tylko rozmawiać z inwestorami na miejscu, ale również pomagać naszym, polskim rozwijać działalność w miejscach, gdzie te biura będą otwarte - wyjaśnia dr Krzysztof Senger.

Ustawa wejdzie w życie 14 dni po ogłoszeniu jej w Dzienniku Ustaw.

Błażej Prośniewski

Czytaj także

Ruszyła Polska Agencja Inwestycji i Handlu. "Jakościowy skok"

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2017 10:59
To już koniec Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, zamieniła się w Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Zadaniem nowej instytucji będzie, obok obsługi inwestorów w Polsce, wspieranie ekspansji polskich przedsiębiorstw za granicą. O pomyśle mówił w Pulsie Gospodarki Maciej Stańczuk (Pracodawcy RP).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polska Agencja Inwestycji i Handlu to nie tylko nowe kierunki eksportu, ale też wsparcie doradcze dla firm

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2017 20:41
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych przekształciła się w Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Zmiana nie dotyczy tylko nazwy, ale także form działania. Tworzone są na świecie swego rodzaju przyczółki handlowe dla przedsiębiorców.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co powstrzymuje polskie firmy przed ekspansją zagraniczną?

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2017 18:00
197 mld euro – do takiego poziomu może wzrosnąć w tym roku polski eksport – prognozuje PKO Bank Polski. Ekspansja zagraniczna to już domena nie tylko dużych firm, lecz także małych i średnich przedsiębiorstw.
rozwiń zwiń