Dropshipping sposobem na tańsze zakupy w internecie

2014-06-17, 19:37

Dropshipping sposobem na tańsze zakupy w internecie
Zakupy przez internet. Foto: Glow Images

Dropshipping zyskuje w Polsce na popularności. Klienci sklepów internetowych kupują taniej, godząc się jednak nieraz na dłuższy czas dostawy. Oszczędzają również e-sprzedawcy, którzy minimalizują koszty związane z magazynowaniem towarów.

Posłuchaj

O dropshippingu mówił na antenie Polskiego Radia 24 Rafał Stępniewski z portalu Rzetelnyregulamin.pl /Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Wartość handlu internetowego w Polsce ma osiągnąć w tym roku 30 miliardów złotych. Oznacza to, że mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem.

- Z roku na rok obserwujemy bardzo duży wzrost sprzedaży w Internecie. W tym roku ma być pobity rekord z 2014 r. – mówi Rafał Stępniewski z portalu Rzetelnyregulamin.pl.

Jak dodaje, Polacy w Internecie kupują przede wszystkim elektronikę, sprzęt AGD i RTV oraz ubrania. Rosnącą popularnością cieszą się również zakupy towarów spożywczych w sieci.

Na czym polega dropshipping?

Rekordowy wzrost zakupów w Internecie wiąże się również z pojawieniem nowych form sprzedaży i dystrybucji towarów w sieci. Jedną z nich jest dropshipping.

- Jest to odmiana typowego modelu biznesowego. W dużym skrócie polega na tym, że przedsiębiorca, który oferuje różnego rodzaju towary na sprzedaż, fizycznie nie posiada ich u siebie w magazynie. Nie musi inwestować pieniędzy w towar. Współpracuje on z reguły z dużą hurtownią, która gwarantuje mu dostawy towaru w miarę krótkim czasie. Dodatkowo taka hurtownia w jego imieniu wysyła towar do klienta – tłumaczy Stępniewski. - Sprzedawca działający w modelu dropshippingu zajmuje się promocją swojego towaru, sklepu, obsługą klienta. Natomiast realizacja samych dostaw odbywa się poprzez firmę zewnętrzną – dodaje.

Dłuższy czas oczekiwania na dostawę?

Dla klientów dropshipping nie musi oznaczać dłuższego czasu oczekiwania na dostawę. Jak mówi Stępniewski, wszystko zależy od tego, gdzie znajduje się firma dropshippingowa, z którą współpracuje sklep, w którym dokonujemy zakupów. Jak zauważa Stępniewski, polscy przedsiębiorcy na ogół współpracują z polskimi hurtowniami, więc czas oczekiwania na zamawiany u nich towar nie jest znacząco dłuższy.

Dlaczego to się opłaca?

Drophipping może za to wiązać się z niższymi kosztami zakupów.

- Duże koszty związane z inwestycją gotówki w towar i magazynowanie odpadają. Marża sklepów jest niższa w porównaniu z klasycznym modelem – wyjaśnia Stępniewski. – Dzięki temu klienci otrzymują towar w niższej cenie, bo sklep nie musi aż tyle zarobić, żeby jego działalność była rentowna. Sprzedawcom dropshipping daje zaś możliwość oferowania szerokiego asortymentu towarów, które tak naprawdę są dostępne w hurtowni, bez konieczności inwestycji. Dla dropshoppera jest to zaś otwarcie dodatkowych kanałów sprzedaży – wylicza korzyści Stępniewski.

Jak dodaje ekspert, zakupy dokonywane w takiej formie mogą być nawet kilkadziesiąt procent tańsze niż w modelu tradycyjnym.

Dwa modele

Moda na dropshipping przyszła do nas z Zachodu. Jak wyjaśnia Stępniewski w sklepach możemy spotkać się z dwoma modelami stosowania tej metody. Pierwszy polega na wysyłce towaru do klienta bezpośrednio z hurtowni. W modelu drugim hurtownia dostarcza towar do sklepu i dopiero stamtąd trafia on do kupujących. Jak przyznaje Stępniewski, ze względu na koszty drugi model jest mniej popularny.

Robiąc zakupy w Internecie, zawsze warto sprawdzić, z kim zawieramy umowę kupna – sprzedaży, aby uniknąć problemów z dochodzeniem swoich praw.

Justyna Golonko, awi

Polecane

Wróć do strony głównej