X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Pokolenie Y: leniuchy, sobki, czy normalni szczęśliwsi ludzie?

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2015 22:23
Młode pokolenie Y to ludzie leniwi, roszczeniowi, którym nie chce się pracować - tak często młodych ludzi, którzy stawiają na równowagę między życiem prywatnym a zawodowym, ocenia starsze pokolenie. Jak jest naprawdę, mówią w radiowej Jedynce Alicja Wysocka-Świtała, Partner w firmie Clue PR oraz Marta Bierca, z firmy CPC.
Audio
  • Jakie jest naprawdę pokolenie Y i na co stawia w życiu, mówią w radiowej Jedynce Alicja Wysocka-Świtała, Partner w firmie Clue PR oraz Marta Bierca, z firmy CPC./Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Pokolenie Y - ludzie, którzy chcą żyć w zgodzie ze sobą, a nie aspirować permanentnie, jak wcześniejsze pokolenia
Pokolenie Y - ludzie, którzy chcą żyć w zgodzie ze sobą, a nie aspirować permanentnie, jak wcześniejsze pokolenia Foto: Pixabay

Jak mówi Alicja Wysocka-Świtała, 70 proc. młodych Polaków z większych miast szuka w życiu równowagi. I wyjaśnia, że to oznacza balans miedzy życiem prywatnym a zawodowym.

Pokolenie Y ma dosyć wiecznego wyścigu

─ To także wypisanie się z wyścigu o jak najwyższą pozycję w hierarchii społecznej – mówi. ─ To grupa, która jest znudzona tym pędem, ludzie, którzy chcą żyć w zgodzie ze sobą, a nie aspirować permanentnie, jak wcześniejsze pokolenia – wyjaśnia Alicja Wysocka-Świtała.

Marka nie jest już najważniejsza

Co ciekawe, młode pokolenie nie stawia już na znane marki. ─ Połowa z tych młodych ludzi mówi, że jest już zmęczona tymi emblematami, ocenia, że jest to snobizm, za którym już niewiele się kryje, mówi Marta Bierca z firmy CPC.

Jak dodaje, uważają oni , że stawianie na marki jest pozą, a oni szukają czegoś więcej - wygody, jakości, a także zwracają uwagę na wartości etyczne – jak i gdzie coś powstaje, czy przypadkiem nie wyprodukowały tego jakieś biedne dzieci w Indiach. ─ To jest dla nich ważniejsze, niż samo logo – podkreśla ekspertka.

Liczy się jednak jakość

Co ciekawe, te trendy też mają swój konsumpcyjny charakter. Młodzi ludzie szukają dobrych rzeczy, niekoniecznie markowych i są w stanie sporo za nie zapłacić. ─ W ich szafie może znajdować się rzecz, za która zapłacili spore pieniądze – mówi Marta Bierca.

Swoje zakupy robią już nie w sieciówkach, ale w Internecie, albo za granicą.

Elżbieta Szczerbak, jk

Zobacz więcej na temat: Pokolenie Y praca
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Pokolenie Y: za 10 lat rynek pracy będzie należał do nich

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2015 10:57
W ciągu najbliższych 10 lat pokolenie Y, czyli osób urodzonych po 1982 roku, będzie stanowiło 75 procent siły roboczej na świecie - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pokolenie Y źle oceniane przez pracodawców. Zarzucają młodym brak zaangażowania i roszczeniowość

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2015 07:54
W ciągu kolejnych 10 lat pokolenie Y, czyli ludzie urodzeniu między 1980 a 2000 r., będzie stanowić 75 proc. siły roboczej na świecie. W powszechnej opinii pracownicy z tego pokolenia są roszczeniowi i brakuje im zaangażowania.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co motywuje młodych bardziej niż pieniądze? Oto 10 sposobów

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2015 16:03
Z jednej strony niecierpliwi, leniwi, nielojalni. Z drugiej – nowocześni, kreatywni, ambitni. Niezależnie od opinii na temat pokolenia Y, pracodawcy muszą pogodzić się z faktem, że to właśnie oni opanowują teraz rynek pracy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pokolenie Y to wyzwanie dla pracodawców

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2015 10:49
Wymagają więcej i nie boją się o tym głośno mówić. Chodzi o pokolenie Y, czyli ludzi urodzonych po 1982 roku, wychowanych w świecie nowych technologii. Stanowią oni ogromne wyzwanie dla większości pracodawców.
rozwiń zwiń