X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Pokolenie Y to wyzwanie dla pracodawców

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2015 10:49
Wymagają więcej i nie boją się o tym głośno mówić. Chodzi o pokolenie Y, czyli ludzi urodzonych po 1982 roku, wychowanych w świecie nowych technologii. Stanowią oni ogromne wyzwanie dla większości pracodawców.
Audio
  • O pokoleniu Y na rynku pracy mówiła w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki: Ewa Zmysłowska, dyrektor działu Kapitału Ludzkiego w PwC (Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Pokolenie Y to wyzwanie dla pracodawców
Foto: Panthermedia

Jak mówi Ewa Zmysłowska, dyrektor działu Kapitału Ludzkiego w PwC, Polska radzi sobie coraz lepiej z aktywizacją zawodową młodych osób.

- Jeśli popatrzymy na to, w jaki sposób zmieniała się nasza pozycja w rankingu „Young Workers Index”, dotyczącym zatrudnienia młodych osób, na przestrzeni ostatnich 10 lat, od 2006 roku do chwili obecnej, to widzimy wzrost o 4 punkty – mówi gość radiowej Jedynki. – Wzrost cieszy, ale na pewno nie jest on wystarczający. Jeżeli spojrzymy na pozycję krajów, które są wiodące w tym indeksie: Szwajcarię, Austrię, Niemcy, to ta przestrzeń pomiędzy nami a tymi gospodarkami jest duża – dodaje.

Wykorzystywanie potencjału młodych

Jak wyjaśnia ekspertka, brany pod uwagę wskaźnik dokładnie oznacza, w jakim stopniu dany kraj korzysta z potencjału młodego pokolenia, w jaki sposób państwo wykorzystuje liczebność młodych, ich potencjał intelektualny do swojego rozwoju.

- Jest to z pewnością pochodna systemu edukacji, który obowiązuje w państwie, możliwości, jakie dają pracodawcy i otwartości, gotowości samego młodego pokolenia – zaznacza Ewa Zmysłowska.

Polska zaniedbała kwestie związane ze szkolnictwem zawodowym

Jednak według ekspertki, jeśliby szukać głównej przyczyny przepaści pomiędzy Polską a np. Niemcami, na pierwszy plan wysuwają się kwestie związane z systemem edukacji.

- Polska zaniedbała kwestie związane ze szkolnictwem zawodowym, które w Niemczech jest rozwijane od wielu lat i powoduje, że bezrobocie wśród młodych jest znacznie niższe – uważa gość radiowej Jedynki.

Konieczność skracania dystansu

Firma PwC przeprowadziła ankietę wśród ponad 600 studentów polskich uczelni, w różnych ośrodkach akademickich.

- Chcieliśmy, aby studenci odpowiedzieli nam na pytanie: w jaki sposób jako pracodawcy powinniśmy się z wami komunikować, żebyście chcieli do nas dołączyć? Blisko 80 proc. respondentów wskazała na konieczność skracania dystansu. Wiąże się to z drugim aspektem, bo młodzi powiedzieli też, że dla nich sam proces rekrutacji jest trudnym doświadczeniem, stresującym i nieprzyjemnym – mówi Ewa Zmysłowska. – Ważne jest to, że młodzi są ciekawi, jak tak naprawdę wyglądają realia pracy w firmie. Nie chcą czytać laurek na stronach internetowych, stworzonych przez wewnętrzne działy PR, tylko chcą usłyszeć od ludzi, którzy pracują w danej firmie, jak tam się pracuje, co to oznacza w praktyce. Po to, żeby móc świadomie podjąć decyzję – dodaje ekspertka.

A jak podkreślają eksperci, pokolenie Y odróżnia od wcześniejszego również to, że są to ludzie, którzy pracują, żeby żyć, a nie żyją, żeby pracować.

Dominik Olędzki, awi

Zobacz więcej na temat: Pokolenie Y praca rynek pracy
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Pokolenie Y: za 10 lat rynek pracy będzie należał do nich

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2015 10:57
W ciągu najbliższych 10 lat pokolenie Y, czyli osób urodzonych po 1982 roku, będzie stanowiło 75 procent siły roboczej na świecie - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pokolenie Y źle oceniane przez pracodawców. Zarzucają młodym brak zaangażowania i roszczeniowość

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2015 07:54
W ciągu kolejnych 10 lat pokolenie Y, czyli ludzie urodzeniu między 1980 a 2000 r., będzie stanowić 75 proc. siły roboczej na świecie. W powszechnej opinii pracownicy z tego pokolenia są roszczeniowi i brakuje im zaangażowania.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co motywuje młodych bardziej niż pieniądze? Oto 10 sposobów

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2015 16:03
Z jednej strony niecierpliwi, leniwi, nielojalni. Z drugiej – nowocześni, kreatywni, ambitni. Niezależnie od opinii na temat pokolenia Y, pracodawcy muszą pogodzić się z faktem, że to właśnie oni opanowują teraz rynek pracy.
rozwiń zwiń