Kto nam zapłaci za nieudanego sylwestra? UOKiK zna odpowiedź

2021-12-27, 12:50

Kto nam zapłaci za nieudanego sylwestra? UOKiK zna odpowiedź
Reklamacja może też dotyczyć zabawy sylwestrowej, jeśli jej organizator nie zapewnił atrakcji, które obiecał w ofercie.Foto: shutterstock.com/Yulia Grigoryeva

Twierdzenie, że za zaginięcie lub zniszczenie garderoby podczas sylwestra szatnia nie odpowiada jest niezgodne z prawem - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Można reklamować także nieudaną fryzurę, makijaż oraz sylwestrową zabawę.

To przedsiębiorca odpowiada za rzeczy pozostawione przez klienta w szatni, niezależnie od tego, czy jest płatna, czy nie. "Wychodząc na imprezę sylwestrową, widzisz napis "za zaginięcie lub zniszczenie garderoby szatnia nie odpowiada" - jest to niezgodne z prawem" - wskazał UOKiK.

Reklamacja może też dotyczyć zabawy sylwestrowej, jeśli jej organizator nie zapewnił atrakcji, które obiecał w ofercie. "Złóż reklamację i domagaj się zwrotu części pieniędzy" - stwierdza UOKiK.

UOKiK przypomniał też o prawach pasażera w przypadku nieudanego lotu - np. gdy podróż lotnicza na Sylwestra skończyła się 5-godzinnym oczekiwaniem na lot. "Jeśli linia lotnicza nie zapewniła wyżywienia, a poniosłeś z tego tytułu koszty - zażądaj zwrotu" - stwierdzono. Wyjaśniono, że pasażer może być w tym przypadku uprawniony do odszkodowania, jeśli opóźnienie nie było spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami.

Pamiętaj o swoich prawach konsumencie!

Urząd radzi złożenie reklamacji, jeśli warunki zorganizowanego wyjazdu są niezgodne z umową (np. niższy standard hotelu, mniej atrakcji - złóż reklamację). "Zrób to jak najszybciej, najlepiej jeszcze w trakcie wyjazdu" - wskazano. Dodano, że klient swoich praw będzie mógł dochodzić przez trzy lata. "Dopiero wtedy twoje roszczenia się przedawnią" - przypomniano.

Zwrot pieniędzy za złą fryzurę?

Przypomina, że podobne prawa przysługują w przypadku nieudanej fryzury lub makijażu. "Reklamuj. Najlepiej zrób to jak najszybciej i wyznacz termin do korekty" - wskazano. Klient może żądać poprawek, zwrotu pieniędzy, obniżenia ceny lub rabatu. "Pamiętaj jednak, że zwrotu pieniędzy masz prawo wymagać wtedy, kiedy wada jest istotna (np. usługa fryzjerska zniszczyła ci włosy lub zabieg kosmetyczny spowodował chorobę)" - przekazano w opinii UOKiK.

Jak przypomniał UOKiK, do zgłoszenia reklamacji konieczny jest dowód zakupu - najprostszym jest paragon. Ponadto dowodem zakupu może być potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które były podczas zakupów. W reklamacji można żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna - zwrotu pieniędzy.


PR24/PAP/sw

Polecane

Wróć do strony głównej