Stocznia Remontowa buduje promy dla polskiego armatora Unity Line

2021-12-04, 09:00

Stocznia Remontowa buduje promy dla polskiego armatora Unity Line
Nowy prom budowany dla polskiego armatora Unity Line w Stoczni Remontowej. Foto: PŻM/Unity LIne/Remontowa/Twitter

W Gdańsku podpisano umowę na budowę trzech nowych promów Ro-Pax dla spółki Polskie Promy, której udziałowcami są Skarb Państwa i Polska Żegluga Morska.

Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. wybuduje trzy promy, z których dwa będą pływać w barwach Unity Line, spółki zależnej PŻM. Częścią umowy jest list intencyjny, zawierający opcję budowy czwartego promu.

Będą to nowoczesne, proekologiczne niskoemisyjne jednostki napędzane czterema silnikami LNG typu Dual-Fuel ze wspomaganiem bateryjnym (hybryda), zasilanych skroplonym gazem ziemnym oraz paliwem typu diesel, używanym do inicjacji zapłonu. Zamiast konwencjonalnych śrub napędowych, każdy prom będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie, co znakomicie usprawni manewrowanie w portach.

Każdy z promów będzie miał 195,6 m długości i 31,6 m szerokości. Długość linii ładunkowej to 4100 m, a prędkość maksymalna wyniesie 19 węzłów. Promem będzie mogło podróżować 400 pasażerów, załoga będzie liczyła 50 osób.

Wykonawcą jednostek będzie Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. To największa spółka polskiej grupy stoczniowej Remontowa Holding, posiadającej bogate doświadczenie w projektowaniu, budowie, przebudowie i wyposażaniu niskoemisyjnych jednostek różnych typów, o napędach gazowych i elektrycznych.

Od 2009 roku Grupa dostarczyła armatorom z Norwegii, Danii, Kanady i Szwecji łącznie 19 nowych statków, wykorzystujących LNG do zasilania napędu głównego, w tym 15 promów. W ciągu kilku ostatnich lat przebudowała także trzy duże promy Ro-Pax dla armatorów z Kanady i Szwecji, wymieniając ich systemy napędowe na nowe, zasilane LNG, a także metanolem.

PR24/materiały prasowe/PŻM/PortalMorski.pl/sw


Polecane

Wróć do strony głównej