X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Pracownicy chcą coraz więcej zarabiać. To efekt tysięcy wakatów na rynku pracy

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2021 12:00
W ciągu roku oczekiwania płacowe kandydatów do pracy znacząco wzrosły, w przypadku specjalistów i menedżerów jest to wzrost o średnio 10-30 proc. - podały firmy rekrutacyjne. W sektorach e-commerce, digital marketingu i nowych technologii pracownicy spodziewają się nawet o 40 proc. wyższej płacy.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: SritanaN/Shutterstock

Jak powiedziała Marta Szymańska, regionalny menedżer ds. rekrutacji stałej w firmie Manpower, w ostatnich miesiącach widać duże zainteresowanie kandydatów udziałem w procesach rekrutacyjnych i nowymi możliwościami rozwoju. Bardzo często jednak zaangażowanie w rekrutację ma charakter badawczy: kandydaci chcą określić swoją wartość na rynku pracy i zweryfikować, co mogą zaproponować im pracodawcy - przyznaje ekspertka.

Firmy chcą mniej płacić

-Obserwujemy wyraźne rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami pracowników a ofertami firm. Dotyczą one przede wszystkim wysokości wynagrodzenia oraz modelu pracy. Pracownicy spodziewają się znacznie wyższych stawek, często nawet o 40 proc., szczególnie w sektorze e-commerce, digital marketingu oraz obszarze nowych technologii. Warto podkreślić, że pandemia otworzyła niektórym grupom zawodowym zagraniczny rynek pracy – bez konieczności przeprowadzki. Nie pozostaje to bez wpływu na presję płacową - podkreśliła Marta Szymańska.

Prezes Antal Artur Skiba uważa, że rynek kandydata przekłada się na wzrost oczekiwań finansowych specjalistów i menedżerów. Średnio wzrosły one między 10 a 30 proc.

-W przypadku atrakcyjnej oferty pracownicy bardzo chętnie uczestniczą w procesach rekrutacyjnych i decydują się na zmianę pracy. Widoczne jest zdecydowane zwiększenie fluktuacji na rynku pracy, szczególnie w porównaniu do sytuacji sprzed roku, kiedy niepewność ekonomiczna związana z pandemią wpływała na ostrożniejsze postawy kandydatów i preferencje do pozostania w obecnym, dobrze znanym miejscu pracy - zauważył Skiba.

Skiba podkreślił, że w związku z dużym zapotrzebowaniem na kadry wielu pracodawców decyduje się na złożenie kontroferty, co w części przypadków kończy się pozostaniem w dotychczasowym miejscu pracy.

-Z naszych doświadczeń wynika jednak, że jest to z reguły krótkotrwałe przedłużenie zatrudnienia u obecnego pracodawcy i większość osób, które już zdecydowały się na podjęcie rozmów z innymi firmami, w ciągu następujących miesięcy decyduje się na rozstanie z dotychczasowym miejscem pracy - powiedział prezes firmy Antal.


shutt zadowolony pracownik 1200.jpg
Równość płac nakazana prawnie? Bruksela pracuje nad nową dyrektywą

Firmy szybciej decydują się na zatrudnienie

Konkurencja o pracowników wpływa na skrócenie procesów rekrutacyjnych, zwłaszcza w dyscyplinach, w których kandydaci są najbardziej pożądani, jak np. IT.

-Firmy angażują maksymalną liczbę osób w rozmowy rekrutacyjne, najczęściej organizowane są maksymalnie dwa etapy rekrutacji. Coraz częściej po pierwszym spotkaniu jest podejmowana decyzja o zaoferowaniu kandydatowi pracy tego samego lub następnego dnia - podkreślił Artur Skiba.

Nie zawsze jednak rekrutacja trwa teraz szybciej. Jak powiedziała Szymańska, wielu pracodawców chce zminimalizować ryzyko podjęcia błędnej decyzji personalnej, przez co kandydaci muszą czasem dość długo czekać na informację zwrotną.

-Jest to duży sprawdzian motywacji kandydatów. Często ostateczne decyzje dotyczące zatrudnienia specjalistów są podejmowane przez wyższą kadrę zarządzającą - poinformowała ekspertka firny Manpower.


PR24/PAP/sw


Czytaj także

Czwarte miejsce w UE. Polski rynek pracy w dobie pandemii trzyma się bardzo dobrze

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2021 15:35
W 2020 r. na skutek COVID-19 liczba przepracowanych godzin pracy w Polsce spadła o 3,5 proc. To i tak niewielki spadek na tle globalnej średniej i czwarty wynik w UE - podał Polski Instytut Ekonomiczny, powołując się na raport Międzynarodowej Organizacji Pracy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Coraz mniej obawiamy się utraty pracy, wciąż jednak boimy się o zdrowie bliskich. Nowy raport Deloitte

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2021 12:20
Maleje liczba Polaków, którzy boją się utraty pracy przez pandemię, ale wciąż wysoki jest poziom lęku, jeśli chodzi o przyszłość finansową – spłata kredytów niepokoi zdecydowaną większość osób. Najbardziej jednak obawiamy się o zdrowie bliskich - wynika z raportu Deloitte o nastrojach konsumenckich.
rozwiń zwiń