Kosztowna inwestycja podzieliła internautów. Warszawa wyda 120 mln zł na kładkę przez Wisłę

2021-10-15, 12:45

Kosztowna inwestycja podzieliła internautów. Warszawa wyda 120 mln zł na kładkę przez Wisłę
Według założeń nowy most połączy ul. Okrzei z ul. Karową w Warszawie najpóźniej wiosną 2024 roku.Foto: Dzielnica Praga-Północ/Twitter

Przetarg na budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę został rozstrzygnięty. Przeprawę zbuduje firma Budimex za 120 mln złotych - poinformował w piątek stołeczny Zarząd Dróg Miejskich. Największe kontrowersje budzi cena. Internauci zwrócili uwagę, że stołeczny ratusz wielokrotnie podkreślał, iż ma duże problemy finansowe, a mimo to zdecydował się na potężny wydatek. Kładka łącząca Pragę z Powiślem ma być gotowa najpóźniej w 2024 r. 

ZDM podkreślił w piątek, że wstępny kosztorys przeprawy przez Wisłę opiewał na 176 mln złotych. W przetargu zgłosiło się pięć firm i konsorcjów. Oprócz zwycięskiego Budimexu (oferta 120 mln 961 tys. zł), to: Intop z Warszawy (89 mln 975 tys. zł), Mostostal Warszawa (159 mln 442 tys. zł), Strabag z siedzibą w Pruszkowie (134 mln 613 tys. zł) oraz konsorcjum firm Gülermak i Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhüt (228 mln 292 tys. zł brutto).

Powiązany Artykuł

miasteczko free1200.jpg
Pandemia nadszarpnęła budżety wszystkich europejskich samorządów. Luka sięga setek miliardów euro

"Ponieważ skala inwestycji jest bardzo duża, dłużej niż zwykle trwała analiza złożonych ofert. Zainteresowani nadsyłali też wiele pytań odnośnie budowy mostu, na które musieliśmy odpowiedzieć. Ostatecznie wybraliśmy ofertę Budimexu. Okazała się aż o jedną trzecią niższa od opiewającego na 176 mln zł kosztorysu inwestorskiego, przygotowanego przez ZDM. Rezygnacja z tak korzystnej oferty, szczególnie w obecnej sytuacji, byłaby niemal grzechem" - napisano w komunikacie ZDM.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wykonawca będzie miał 118 tygodni na budowę kładki. Oznacza to, że przeprawa dla pieszych i rowerzystów powinna być gotowa najpóźniej w 2024 r. Według ZDM nowa konstrukcja będzie miała 452 m długości.

Po ogłoszeniu decyzji miasta w sprawie pojawiło się wiele komentarzy. Pojawiają się m.in. pytania o cenę i o to, czy budowa przeprawy, to faktycznie inwestycja pierwszej potrzeby. Stołeczny ratusz regularnie podkreśla bowiem, że ma potężne problemy finansowe.

Część mieszkańców, urzędników i radnych jest jednak zadowolona.

PR24.pl, tvp.info, DoS

Polecane

Wróć do strony głównej