X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Największy kryzys w historii komercyjnego lotnictwa wciąż trwa. LOT dostosowuje się do warunków rynkowych

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2021 13:04
- Mamy do czynienia z największym kryzysem w historii komercyjnego lotnictwa. Ruch lotniczy zamarł na początku 2020 roku na skutek pandemii. Od tego czasu następuje jego bardzo powolna odbudowa. Od kilkunastu miesięcy praktycznie zamknięte pozostają Stany Zjednoczone i kierunki azjatyckie, które stanowiły dla PLL LOT główne źródło marży - powiedział Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych PLL LOT na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.
LOT
LOTFoto: Shutterstock/Anton Volynets

Michał Fijoł wziął udział w panelu "Komunikacja lotnicza - nie będzie już tak samo?" w czasie którego podsumował aktualną sytuację na rynku lotniczym z punktu widzenia przewoźnika. Przyznał, że powrót do rzeczywistości sprzed pandemii zajmie jeszcze trochę czasu. Odbudowa pozycji na rynku trwa i jego firma coraz lepiej sobie radzi.

lot lotnisko chopina1200.jpg
"Najwyższy miesięczny wynik od rozpoczęcia pandemii". Ponad milion pasażerów na Lotnisku Chopina

Ruch turystyczny będzie rósł

- W 2020 roku mieliśmy do czynienia z krótkim "LOT-em na wakacje", w tym roku także wróciliśmy do latania turystycznego. Ale taki sezon jest krótki, trwa od czerwca do września. W tej chwili zmierza ku schyłkowi – mówił Michał Fijoł.

Podkreślił jednocześnie, że we wrześniu tego roku zaczął się już odradzać ruch biznesowy.

- Na początku wracają małe i średnie przedsiębiorstwa. Na poziomie 30-40 proc. w stosunku do 2019 roku. Duże przedsiębiorstwa jeszcze nie latają, albo w bardzo małym stopniu. Liczymy na to, że ten ruch powróci do nas w II kwartale 2022 roku – powiedział.

Wspomniał również, że dotychczasowe prognozy firm konsultingowych były nietrafione, ponieważ bardzo optymistycznie zakładały, że ruch biznesowy odrodzi się w miarę szybko.

- Natomiast z całą pewnością ruch turystyczny będzie rósł. Stąd już teraz zaczynamy rozmowy z tour operatorami na temat naszej współpracy w roku 2022 roku. W PLL LOT dostosowujemy się do warunków rynkowych i aktywnie walczymy o pasażerów aby zmaksymalizować przychody - dodał.

LOT zwiększa komfort podróży

Walcząc o klienta, LOT stara się podnosić komfort podróży. Jednym z kroków podjętych niedawno w tym zakresie, było wprowadzenie na pokłady floty średniego zasięgu - na przykład samolotów Boeing 737-800 - rozrywki pokładowej. Kolejnym udogodnieniem jest elastyczna polityka zwrotu biletu.

- Daje to znaczny komfort wyboru terminu podróży, nawet jeśli się przydarzy coś niespodziewanego. Myślę, że w tą stronę będzie podążał rynek lotniczy w przyszłości - podsumował Michał Fijoł.

PR24.pl, PAP, DoS

Czytaj także

LOT stawia na turystykę. Wakacyjne wyjazdy sposobem na wyjście z zapaści

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2021 15:25
Nie ruch biznesowy, ale turystyka ma wyciągnąć Polskie Linie Lotnicze LOT z zapaści spowodowanej pandemią. O szczegółach mówił prezes LOT-u Rafał Milczarski, który pierwszy raz od półtora roku spotkał się z dziennikarzami. Według niego, wyraźna poprawa kondycji w lotnictwie może być widoczna pod koniec przyszłego roku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

PLL LOT chce pomóc pasażerom w podróżach w dobie pandemii. Wprowadza internetowego doradcę

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2021 10:38
PLL LOT wprowadza wirtualnego doradcę turystycznego, który pomaga podróżnym w sprawdzeniu aktualizowanych co godzinę informacji na temat restrykcji wjazdowych do danego kraju. Informacja jest dostępne na stronie www.LOT.com, gdzie są opublikowane linki do formularzy i deklaracji, w tym zdrowotnych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rośnie liczba startów i lądowań na polskich lotniskach. PAŻP podała dane za lipiec

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2021 12:02
Po raz pierwszy w tym roku, w lipcu, średnia miesięczna dzienna liczba operacji lotniczych przekroczyła 1,5 tys. lotów i wyniosła 1749 lotów - podała Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP).
rozwiń zwiń