X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

W pandemii traciły rynki mody i dóbr luksusowych. Zobacz nowy raport Deloitte

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2021 10:41
Globalna wartość rynku mody i dóbr luksusowych zmalała z powodu pandemii o jedną piątą - wynika z raportu Deloitte. Jak dodano, w czasie pandemii najbardziej ucierpiała sprzedaż luksusowych rejsów; spadły obroty hoteli i restauracji. Najlepiej poradziły sobie przedsiębiorstwa sprzedające jachty.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Filip Olejowski/Shutterstock.com

Jak przekazało Deloitte, w piątej edycji raportu "Global Fashion&Luxury Private Equity and Investors Survey 2021" eksperci Deloitte przeanalizowali bieżącą sytuację i trendy w branży mody i dóbr luksusowych oraz jej inwestorów. W badaniu uwzględniono ponad dziesięć segmentów, z których trzy to osobiste dobra luksusowe (odzież i akcesoria, kosmetyki i perfumy, zegarki i biżuteria).

kurier paczka doręczenie Shutterstock 1200.jpg
"Pandemia wywołała boom na rynku kurierskim". Eksperci o wyzwaniach stojących przed e-handlem

Analiza wyników biznesowych branży została przeprowadzona na przykładzie 81 firm, których łączna wartość sprzedanych dóbr i usług w roku podatkowym 2019 wyniosła prawie 633 mld dol. Z tego ponad 111 mld dolarów wypracowało 20 firm produkujących odzież i akcesoria. Deloitte przypomniało, że w latach 2015-2019 średnia roczna stopa wzrostu w segmencie luksusowych dóbr osobistych wyniosła 5,7 proc., a w pozostałych segmentach utrzymywała się na poziomie 4,1 proc.

Zdaniem Michała Tokarskiego z Deloitte, w porównaniu z kryzysem z 2008 r., negatywny wpływ COVID-19 na branżę będzie krótkotrwały i mniej dotkliwy.

- Sektor jest lepiej przygotowany, bo dzięki rozwojowi e-commerce nie jest już uzależniony od sprzedaży fizycznej. Handel online nie uchronił jednak branży przed spowolnieniem. Globalna wartość rynku mody i dóbr luksusowych zmalała na skutek pandemii o jedną piątą. Były jednak segmenty, które pomimo spowolnienia całej gospodarki, wyszły z tego obronną ręką - przekazał cytowany w informacji prasowej Tokarski.

Rynek dóbr luksusowych traci, ale nie we wszystkich segmentach

Jak wynika z raportu Deloitte, w czasie pandemii najbardziej ucierpiała sprzedaż luksusowych rejsów, spadły także znacznie obroty hoteli i restauracji. Według autorów raportu, jest to wynik zamknięcia granic i branży gastronomicznej, a po ich otwarciu – znacznych ograniczeń.

"Co ciekawe, najlepiej poradziły sobie przedsiębiorstwa sprzedające jachty. Pomimo chwilowego załamania w pierwszej połowie 2020 r., sezon letni pozwolił na odbudowanie strat i zakończenie roku fiskalnego 2020 na poziomie z roku 2019. To właśnie segment jachtów, zdaniem przedsiębiorców, wykaże silne ożywienie po krótkotrwałym spowolnieniu, a sprzyjać będzie temu chęć klientów do bezpiecznego wypoczynku, z dala od innych osób" - wskazano.

Dodano, że wśród segmentów, które wyjdą z pandemii silniejsze, wskazano również luksusowe samochody oraz kosmetyki i perfumy.

Eksperci Deloitte wskazali pięć trendów, które wpłyną na rynek branży mody i dóbr luksusowych w 2021 roku.

"Po pierwsze to świadoma konsumpcja. Konsumenci są coraz bardziej skłonni do zakupu tych przedmiotów, które są mniej podatne na sezonowość, ale też bardziej wytrzymałe. Poszukują również uzasadnienia dla swoich decyzji, więc robią przemyślane zakupy" - wskazano.

Drugi trend to komfort i dobre samopoczucie, które stały się kluczowe w podejmowaniu decyzji zakupowych. "Konsumenci cenią sobie zdrowie i well-being. Marki muszą zrozumieć i odzwierciedlać potrzeby klientów – w czasie pandemii kluczowe jest dla konsumentów poczucie bezpieczeństwa. Szczególnie mogą na tym skorzystać marki sportowe i produkujące ubrania, zapewniające komfort w dobie powszechnej pracy zdalnej i spędzania dużej ilości czasu w domu" - wyjaśniono.

Zdaniem Marty Karwackiej z Deloitte, "bardzo ważnym czynnikiem, który wpłynie na rynek dóbr luksusowych w 2021 jest zrównoważony rozwój i etyka".


PolskieRadio24.pl, PAP, md

Czytaj także

Coraz łatwiej o pieniądze na mieszkanie, banki łagodzą kryteria. Nowy raport

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2021 12:50
Wyniki ankiety za II kwartał 2021 r. wskazują na poprawę sytuacji gospodarczej i wzrost popytu na kredyt. Banki złagodziły kryteria udzielania kredytów mieszkaniowych i konsumpcyjnych - wynika z informacji NBP o sytuacji na rynku kredytowym.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wirtualne ubrania krzykiem mody. Dynamicznie rosnący rynek pozwala zarobić

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2021 09:00
Ludzi obchodzi, co noszą ich awatary. Kiedy wirtualny świat Decentraland powiedział w czerwcu, że użytkownicy mogą tworzyć i sprzedawać swoje własne ubrania dla awatarów, które będą nosić na stronie, Hiroto Kai nie spał całą noc, projektując ubrania inspirowane Japonią. Sprzedając kimona za około 140 dolarów każde, powiedział, że zarobił 15 000-20 000 dolarów w ciągu zaledwie trzech tygodni.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy niedobór mikroprocesorów może się utrzymać w 2022 roku?

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2021 11:00
Kryzys związany z brakiem mikroprocesorów dotyka całą branżę motoryzacyjną. Jaka jest szansa na to, że utrzyma się także w 2022 roku?
rozwiń zwiń