Północna obwodnica Krakowa będzie odporna na powodzie. To część drogi S7

2021-07-19, 15:40

Północna obwodnica Krakowa będzie odporna na powodzie. To część drogi S7
premier Morawiecki na budowie obwodnicy Krakowa. Foto: KancelariaPremiera/twitter

-Budowana północna obwodnica Krakowa będzie miała wspólne uzgodnienia środowiskowe z polderem przeciwpowodziowym, który powstaje nieopodal - zapowiedział wizytujący budowę premier Mateusz Morawiecki. To nie jedyna dobra informacja dla mieszkańców Małopolski i Podkarpacia. Dziś nowy odcinek trasy S19 połączył oba brzegi rzeki San.

Premier przypomniał, że przebieg północnej obwodnicy Krakowa został - przynajmniej w części - wyznaczony w latach 70-tych, ale przez długie dziesięciolecia mieszkańcy nie mogli się doczekać tej inwestycji.

Powstająca droga, to domkniecie ringu krakowskiego z drogą S7 na północ do Warszawy, ale także odciążenie ruchu tranzytowego dla mieszkańców Krakowa - przypomniał.

Trasa będzie odporna na powodzie


Premier podkreślił, że to strategiczna inwestycja, a jego obecność na budowie ma związek z weekendowymi podtopieniami w Małopolsce.

-Będzie ona przebiegać nad suchym zbiornikiem retencyjnym, przeciwpowodziowym, budowanym i konstruowanym na wszelki wypadek. Połączenie tych dwóch inwestycji - dziś, po tych trudnych dniach weekendowych dla Małopolski, kiedy tyle ulew, burz błyskawicznych, nagłych zdarzeń powodziowych dotknęło w dramatyczny sposób mieszkańców Małopolski - jest myślę dobrym podsumowaniem inwestycji w ramach Polskiego Ładu - powiedział premier.

-Ta wielka inwestycja - stoimy tutaj dosłownie na tunelu, który będzie służył mieszkańcom już wkrótce - natomiast właśnie nieopodal, jeśli dobrze rozpoznaję kilometr stąd, będziemy mieli nową dużą inwestycję retencyjną - stwierdził szef rządu.

-Łączymy w taki sposób wszystkie elementy zgód środowiskowych, żeby z jednej strony zapobiegać powodziom, a z drugiej strony ułatwiać ruch komunikacyjny mieszkańcom i przedsiębiorcom - podkreślił premier.

Nowe odcinki drogi ekspresowej S19

Połączone zostały obie nitki mostu nad Sanem, który powstaje w ramach budowanego odcinka drogi ekspresowej S19 Zdziary-Rudnik nad Sanem – poinformowała rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus. Zabetonowany został zwornik na lewej jezdni mostu, czyli lewobrzeżny nawis został połączony z prawobrzeżnym.

Most ma długość ok. 400 m i będzie częścią budowanej na Podkarpaciu drogi ekspresowej S19.
Szerokość koryta Sanu w miejscu, gdzie powstał most wynosi od 110 do 120 m.

Most na rzece San powstaje w ramach budowy ok. 9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem. Zaawansowanie robót wynosi 70 proc. Wykonawcą prac jest firma Mosty Łódź. Wartość kontraktu to ponad 280 mln zł. Odcinek ma być gotowy pod koniec br.

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km. Do tej pory oddano do ruchu ponad 30 km, ponad 64 km jest w realizacji, a ok. 74 w przygotowaniu.


Powiązany Artykuł

droga w budowie free.jpg
Premier o Via Carpatii: to będzie oś gospodarcza wschodniej Polski

S19 to część Via Carpatii


S19 będzie przebiegać od przejścia granicznego z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku. Połączy województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.

Droga ta będzie w Polsce częścią szlaku Via Carpatia. Trasa ta ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Szlak ma docierać m.in. do rumuńskiego portu w Konstancy nad Morzem Czarnym oraz greckich Salonik nad Morzem Egejskim.


Powiązany Artykuł

Droga 3 twitter - GDDKiA.jpg
Powstanie ponad 20 kilometrów trasy ekspresowej S19, która jest częścią Via Carpatii

PR24/IAR/PAP/sw


Polecane

Wróć do strony głównej