X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Branża kurierska rośnie wraz z popularnością sklepów online. Podstawą jest szybka i przewidywalna dostawa

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2021 11:49
Jak wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun&Brandstreet, w ciągu ostatniej dekady liczba zarejestrowanych w rejestrze KRS firm kurierskich zwiększyła się o 170 proc. - przekazała firma ExpertSender. Branża kurierska rośnie wraz z rosnącą popularnością m.in. zakupów online.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock/paulaphoto

"Wraz z rosnącą popularnością zakupów online i rozwojem sklepów internetowych rośnie również branża kurierska. Jak wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun&Brandstreet, w ciągu ostatniej dekady liczba zarejestrowanych w rejestrze KRS firm kurierskich zwiększyła się o 170 proc. - z nieco ponad 2,5 tys. w 2010 r. do 6,9 tys. na koniec maja 2021 r." - poinformowała firma ExpertSender.

e-commerce 1200.jpg
Prezes Cyfrowej Polski: koniec pandemii nie zatrzyma ekspansji polskich firm e-commerce

Dodano, że od 2017 r. nastąpił wzrost o blisko 2,5 tys.

Przez internet kupuje już 80 proc. Polaków

"Branża okazała się bardzo odporna na negatywny wpływ pandemii COVID-19. W 2020 r., bardzo złym okresie dla polskich przedsiębiorców, Polacy zawiesili działalność 341 firm kurierskich, czyli zaledwie ok. 5 proc. całkowitej ich liczby - mniej więcej tyle samo, co w 2019 r. W tym roku do końca maja zawieszono działalność 174 firm z tej branży" - poinformowano.

ExpertSender powołała się na własny raport "Zakupy online w Polsce 2020", z którego wynika, że przez internet kupuje już 80 proc. Polaków z dostępem do internetu - z czego 11 proc. zaczęło to robić już w trakcie pandemii; 17 proc. respondentów kupuje online kilka razy w tygodniu, a 4 proc. robi to codziennie. Z kolei 41 proc. deklaruje, że zakupy przez internet robi kilka razy w miesiącu.

Co piąty klient kupuje tylko przez internet

"Jako czynnik zachęcający do finalizacji zakupów internetowych najwięcej osób - niemal 20 proc. - wskazało szybką i przewidywalną dostawę. Z kolei jej brak zniechęca 13,5 proc. respondentów" - podkreślono.

ExpertSender powołało się także na raport KPMG, z którego wynika, że 71 proc. Polaków deklaruje, iż w związku z pandemią zdecydowało się zastąpić zakupy inne niż spożywcze w sklepach tradycyjnych zakupami internetowymi. 19 proc. twierdzi, że wszystkich zakupów innych niż spożywcze dokonuje już tylko przez internet.

PR24.pl, PAP, DoS

Czytaj także

Pandemia wpłynęła na zakupowe zwyczaje i ostrożność w wydawaniu pieniędzy. Oto wyniki najnowszego badania

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2021 16:35
Powoli wracamy do przyzwyczajeń zakupowych sprzed pandemii. Topnieje liczba deklarowanych entuzjastów zakupów online. Deklarowanym preferowanym miejscem zakupów stają się otwarte parki handlowe - wynika z badania EY Polska.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pakiet e-commerce przyniesie korzyść polskim firmom. Zlikwiduje nieuczciwą konkurencję spoza UE

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2021 08:30
- Pakiet VAT e-commerce, który m.in. nakłada podatek VAT na towary spoza UE o wartości do 22 euro, poprawi konkurencyjność firm unijnych, w tym polskich, wobec m.in. chińskich producentów - uważa Monika Wyrzykowska-Antkiewicz z Wyższej Szkoły Bankowości.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ogromne problemy handlu detalicznego w Niemczech. Nadzieją sprzedaż przez internet

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2021 07:34
Po raz pierwszy od kilku lat Niemcy odnotowali spadek sprzedaży produktów zrównoważonych (fair trade). Miniony rok był dla wielu sprzedawców detalicznych katastrofą finansową, ale liczą oni ostrożnie na ożywienie rynku. Najlepsze perspektywy są dla handlu elektronicznego - informuje dziennik "Tagesspiegel".
rozwiń zwiń