X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Polacy polubili e-handel. Już blisko 3/4 z nas kupuje w sieci

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2021 09:10
Niemal 70 proc. Polaków z różnych grup wiekowych kupuje online - wynika z najnowszego badania na potrzeby raportu "Polaków portfel własny: nowa normalność". Wskazano, że co trzeci z nas zamawia w ten sposób książki, a co czwarty posiłki z restauracji.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Jak wskazali autorzy badania z Santander Consumer Banku, pandemia koronawirusa przyczyniła się do wzrostu zainteresowania zakupami online. W związku z obowiązującymi w ostatnim roku obostrzeniami i okresowymi zamknięciami galerii handlowych, wiele osób, wcześniej nieprzekonanych do tej formy zakupów, zdecydowało się spróbować swoich sił w internecie. Podali, że 68,8 proc. Polaków deklaruje, że kupuje w sieci. Dotyczy to w równym stopniu kobiet i mężczyzn.

Najbardziej aktywną grupą, jeśli chodzi o zakupy internetowe są najmłodsi w wieku 18-29 lat (96,8 proc.). Co może jednak zdziwić, produktów i usług online szuka również co trzeci senior powyżej 60-tego i 70-tego roku życia (kolejno 31,1 proc. i 34,5 proc.). Zakupy w sieci to domena mieszkańców średnich i dużych miast (ponad 70 proc. osób w obu przypadkach). Chętniej robią je również rodzice i osoby z wykształceniem wyższym (kolejno 86 proc. i 88,3 proc.) - czytamy.

1 finanse kanchana_koyjaiShutterstock 1200.jpg
Lokaty już nieopłacalne. Bartosz Turek: "Posiadacze lokat nie mają co liczyć na realne zyski z depozytów"

Co kupujemy przez sieć?

Z badania wynika, że najczęściej przez internet kupowaliśmy książki (35,7 proc.). Ponad połowa (57,2 proc.) ankietowanych w wieku od 18 do 29 lat w ostatnich miesiącach kupiła online przynajmniej jedną książkę. Według autorów badania, może to wynikać z faktu, że czytelnictwo w czasie pandemii wzrosło, zwłaszcza wśród młodych osób, o czym - na początku wiosny - informowała Biblioteka Narodowa.

Bank wskazuje, że na liście produktów, których najczęściej szukaliśmy w internecie wysoką lokatę zajęły też ubrania - kupował je co trzeci z nas (35,6 proc.). Natomiast co czwarty zamawiał przez internet posiłki z restauracji z dostawą do domu (29,5 proc.). Ten zwyczaj jest domeną najmłodszych ankietowanych przed 30-stym rokiem życia (63,4 proc.) oraz kobiet (33,4 proc. w porównaniu do 25,1 proc. mężczyzn).

"Jedzenie w ten sposób zamawiamy niezależnie od zarobków. Robi to już co czwarta osoba z dochodem, który zaczyna się od 2 tys. zł i nie przekracza 3 tys. zł na rękę. Jednak zakupy spożywcze nadal wolimy robić stacjonarnie. Mniej niż 2 proc. badanych przyznało, że w ostatnim czasie zamawiało online produkty z tej kategorii" - wskazali autorzy badania.

Dodali, że tradycyjnie duży odsetek kupował w sieci sprzęt elektroniczny (23,1 proc.). Przeważały tu osoby posiadające dzieci, co mogło być związane z chęcią zapewnienia im swobodnego dostępu do nauki i rozrywki w czasach, które mimo zdjęcia większości obostrzeń, nadal pozostają niepewne - czytamy.

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Santander Consumer Banku przez Instytut IBRiS w maju 2021 r. W badaniu udział wzięła reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków.


PolskieRadio24.pl, PAP, md

Czytaj także

Większość Polaków sprawdza kraj pochodzenia produktu. Znamy wyniki badania

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2021 08:17
Blisko 63 proc. Polaków sprawdza przed zakupem, czy towar pochodzi od krajowych producentów, co trzeci pytany tego nie robi - wynika z badania sondażowego przeprowadzonego przez UCE Research. Pochodzenie produktów najczęściej sprawdzają osoby 60+ i w wieku 30-39 lat - wskazano.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Galerie handlowe odrabiają straty. Czerwiec najlepszym miesiącem od początku roku

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2021 09:17
W czerwcu galerie handlowe odwiedziło o 5 proc. więcej osób niż w maju - to najlepszy wynik od początku roku. W porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. odwiedzalność była o 19 proc. niższa i o 12 proc. wyższa niż w czerwcu 2020 r. - poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pandemia wpływa na przyzwyczajenia zakupowe Polaków. Więcej kupujemy w internecie, ale tęsknimy do tradycyjnych sklepów

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2021 12:00
Najnowsze badanie "Corona Mood" pokazuje, że Polacy chętnie wrócą do tradycyjnych zakupów, a w niektórych przypadkach stacjonarnie są gotowi kupować nawet częściej niż przed pandemią - poinformowała firma badawcza GfK w poniedziałkowej informacji prasowej.
rozwiń zwiń