X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Mamy powoli dość życia online. Widzimy coraz więcej zagrożeń w cyfrowej rzeczywistości

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 07:32
Prawie połowa Polaków w dobie pandemii korzystała ze zdalnych kanałów komunikacji częściej niż wcześniej; jednak 40 proc. ankietowanych chciałoby po ustaniu obostrzeń rzadziej z nich korzystać - wynika z badania EY. Z analizy wynika również, że ostrożnie podchodzimy do udostępniania swoich danych w internecie.
Praca zdalna - zdjęcie ilustracyjne
Praca zdalna - zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock/Sharomka

EY przeprowadziło badanie "Global Digital Home. Decoding the digital home". Wynika z niego, że zmęczenie cyfrowe zmusza blisko połowę (47 proc.) ankietowanych do przerw w korzystaniu z urządzeń z dostępem do internetu, a co czwarty użytkownik chciałby zmniejszyć liczbę platform streamingowych, z których korzysta.

Z kolei 43 proc. uważa, że jest zbyt wiele kanałów pozwalających na kontakt w sieci i za dużo dostępnych w sieci treści. Jedna czwarta ankietowanych jest zainteresowana zmniejszeniem liczby platform streamingu muzyki i video, z których korzysta.

Polacy będą wracać do kanałów offline

telefon smartfon metro ludzie shutter 1200 Rawpixel.com.jpg
Handel, przemysł i mikrofirmy najmniej zadowolone z pracy zdalnej. Nowe badanie

- Pandemia spowodowała, że z urządzeń z dostępem do internetu zaczęli korzystać nawet ci, którzy wcześniej tego nie robili lub korzystali w ograniczonym zakresie - tłumaczy Marcin Bartoszewski z EY Polska.

Jak dodaje, lockdowny upowszechniły szereg technologii, które w innym wypadku prawdopodobnie nie cieszyłyby się popularnością przynajmniej w części gospodarstw domowych.


- Polska nie różni się tutaj od państw Europy Zachodniej czy Ameryki Północnej. Z badania przeprowadzonego przez EY na początku roku w Polsce wynika, że w dobie pandemii prawie połowa Polaków korzystała ze zdalnych kanałów komunikacji częściej niż wcześniej. Ok. 40 proc. ankietowanych wskazywało w tym badaniu, że po ustaniu obostrzeń chciałoby jednak korzystać z cyfrowych kanałów rzadziej. To sygnał, że wraz z luzowaniem restrykcji Polacy będą wracać do kanałów offline - podkreśla Marcin Bartoszewski.

Obawy dotyczą dzielenia się danymi

Z badania EY wynika również, że ankietowani bardziej, niż przed pandemią, obawiają się szkodliwego wpływu internetu na samopoczucie. Najczęściej zaniepokojeni tą kwestią są najmłodsi użytkownicy internetu. Tego typu obawy ma ponad połowa badanych w wieku 18-24 lata, a liczba osób obawiających się niekorzystnego wpływu bycia online na swoje samopoczucie maleje wraz ze wzrostem wieku ankietowanych.

Widoczne są też obawy dotyczące bezpieczeństwa w sieci. 35 proc. ankietowanych "bardzo obawia się", że trafi w sieci na szkodliwe treści, a 49 proc. opowiada się za bardziej restrykcyjnymi regulacjami w internecie.


Obawy dotyczą również dzielenia się w sieci swoimi danymi osobowymi. 39 proc. respondentów jest zaniepokojonych kwestiami ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych.

- Polacy podchodzą ostrożnie do kwestii udostępniania w internecie swoich danych. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na brak zaufania, niewystarczające informacje dotyczące tego, komu udostępniane są dane, obawy przed wyciekiem danych, hakerami i kradzieżą tożsamości - mówi Marcin Bartoszewski.

Zaznacza przy tym, że część z tych obaw jest nieuzasadniona, a równocześnie część pozostaje wciąż nieuświadomiona.

PolskieRadio24.pl, PAP, DoS

Czytaj także

W 2020 r. prawie co 10 z nas pracował zdalnie. Borys: to zła wiadomość dla właścicieli biurowców

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2021 09:42
- W 2020 r. w Polsce 8,9 proc. pracowników wykonywało pracę z domu. Praca hybrydowa w wielu zawodach zapewne zostanie wprowadzona na stałe, co nie jest dobrą wiadomością dla właścicieli biurowców - ocenił szef Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Praca w dobie koronawirusa: rośnie liczba "zdalnych pracowników", na kwarantannie tylko kilka procent

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2021 13:20
Główny Urząd Statystyczny opublikował dane obrazujące wpływ koronawirusa na pracę Polaków. Jak z nich wynika, wielu pracowników i firm przeszło na pracę zdalną, tylko kilka procent objętych było kwarantanną.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trudny wybór: home working czy powrót do biura?

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2021 16:00
Wstępne wyniki badania #wracamydobiur wskazują na coś zupełnie przeciwnego: bardzo dużo osób chce jak najszybciej powrotu do pracy stacjonarnej w biurze. Tymczasem powszechna opinia głosi, że Polacy niezwykle polubili pracę w domu. Czy firmy są gotowe na takie rozwiązanie?
rozwiń zwiń