X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Będzie kolejny program dopłat do aut elektrycznych. Teraz pora na uzgodnienia z Komisją Europejską

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2021 14:24
Po uzgodnieniach z KE dot. zakresu udzielania pomocy publicznej NFOŚiGW uruchomi programy dopłat do zakupu aut elektrycznych dla osób fizycznych i przedsiębiorców - mówił wiceszef Funduszu Artur Lorkowski na pierwszym posiedzeniu sejmowej podkomisji stałej ds. elektromobilności.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: welcomia/Shutterstock

Wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie podał konkretnej daty zakończenia rozmów z Komisją Europejską oraz terminu uruchomienia dopłat, wskazał natomiast, że będą one miały szerszy zasięg.

- Będziemy chcieli udzielać wsparcia nie tylko na zakup elektrycznych samochodów osobowych, ale też busów i pojazdów dostawczych - dodał.

Lorkowski przypomniał, że wciąż realizowany jest program Zielony transport publiczny, z którego korzystają samorządy decydujące się na zakup elektrycznych autobusów, a także autobusów wodorowych.

autonomiczny samochód free 1200.jpg
Samochody autonomiczne. Przyszłość czy czarny sen kierowców?

Elektromobilność nie tylko w miastach

Zapowiedział ponadto, że na początku lipca zostanie ogłoszony program wsparcia transportu pozamiejskiego.

- Będzie to oferta dla samorządów, które chcą inwestować m.in. w transport dojazdowy, który jest istotnym elementem programu przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu - mówił.

Z najnowszych danych licznika elektromobilności wynika, że po polskich drogach jeździły 23 834 elektryczne samochody osobowe, z których 49,68 proc. stanowiły pojazdy w pełni elektryczne. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 899 sztuk. Na koniec kwietnia park autobusów elektrycznych w Polsce wzrósł do 484 modeli. Od stycznia do kwietnia 2021 r. flota elektrobusów wzrosła o 52 zeroemisyjne pojazdy.

PolskieRadio24.pl, PAP, md

Czytaj także

Polacy coraz bardziej zainteresowani elektromobilnością. "Potwierdzają to wyniki rynkowe"

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2021 18:00
Pod koniec kwietnia po polskich drogach jeździło ponad 23,8 tys. auta elektrycznych – wynika z najnowszego "licznika elektromobilności". Przez pierwsze cztery miesiące br. ich liczba zwiększyła się o 5 098 sztuk, tj. o 137 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Eko-driving. Jak jeździć, żeby zaoszczędzić?

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2021 05:00
Eko-driving staje się coraz bardziej popularny. Obraz, na którym eko-kierowcę przedstawia się jako dziadka spowalniającego ruch powoli zanika. Czy Polacy wiedzą jednak, jak jeździć, aby być eko? Co oprócz pieniędzy możemy przez to zyskać? Czy zawsze wolniej, znaczy lepiej?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Samochody autonomiczne. Przyszłość czy czarny sen kierowców?

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2021 13:46
Około 2030 roku w Polsce mogą się pojawić pierwsze samochody autonomiczne. Do tego czasu trzeba przygotować szczegółowe rozwiązania, by mogły być one bezpiecznie użytkowane w naszym kraju. Chodzi o przepisy prawa i infrastrukturę, która jest niezbędna, by takie pojazdy mogły bezpiecznie jeździć po drogach. Jest też kwestia przygotowania Polaków do takiego rodzaju transportu. To może być największym wyzwaniem, biorąc pod uwagę nasze przyzwyczajenia.
rozwiń zwiń