X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Krajowa Izba Gospodarcza chce sprzedaży alkoholu przez internet

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2021 17:34
Krajowa Izba Gospodarcza stanęła na czele koalicji tworzonej przez przedstawicieli sektorów e-commerce, handlu, logistyki, regionalnych producentów oraz związków branżowych na rzecz legalizacji sprzedaży alkoholu przez internet. Celem jest ułatwienie sprzedaży alkoholu regionalnym polskim producentom.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Glow Images/East News

"W związku z restrykcjami pandemicznymi i zamknięciem sektora gastronomicznego i hotelarskiego wielu z nich ograniczyło lub całkowicie wstrzymało dystrybucję swoich towarów. Dziś ratunkiem na wyjście z kryzysu, wynikającego z wielomiesięcznego ograniczenia dystrybucji produktów, jest dla nich unormowanie e-sprzedaży alkoholu, o co wspólnie będziemy zabiegać w formie dialogu z administracją rządową i Parlamentem" - wyjaśnił KIG.

Izba przypomniała, że obecnie e-handel produktami alkoholowymi jest zabroniony.


smutek depresja problemy Shutterstock 1200.jpg
W pandemii chętniej sięgamy po alkohol

W czasie pandemii internet takim samym kanałem sprzedaży, jak tradycyjne sklepy

Prezes KIG Andrzej Arendarski zwraca uwagę, że „Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju” zakłada, że sektor żywności wysokiej jakości powinien otrzymać szczególne wsparcie ze strony państwa. Należy więc - jego zdaniem - stworzyć dla przedsiębiorców z branży alkoholowej możliwość konkurowania na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych. Według niego internet stał się takim samym kanałem sprzedaży, jak tradycyjne sklepy.

Pandemia pozamykała i ograniczyła działalność handlową regionalnych producentów

Arendarski zaznaczył, że wyjątkowo pokrzywdzeni są restauratorzy, ale także regionalni wytwórcy produktów spożywczych, takich jak piwa kraftowe, nalewki czy miody pitne. W związku z wprowadzonymi restrykcjami, restauracje przez wiele miesięcy działały tylko w trybie „na wynos”, zaś mali producenci byli pozbawieni możliwości handlu swoimi wyrobami.

Małe firmy, produkujące wyroby alkoholowe zatrudniają w Polsce ponad 300 tys. pracowników

Dla wielu polskich małych firm sprzedaż internetowa może stanowić ostatnią deskę ratunku przed zamknięciem produkcji i zwolnieniem pracowników - argumentuje prezes KIG. Dodał, że branża alkoholowa w Polsce wraz z łańcuchem dostaw zatrudnia ponad 300 tys. ludzi.

W Polsce ustawa z 1982 r. która weszła w życie podczas stanu wojennego, dopuszcza handel alkoholem tylko stacjonarnie

Kwestię obrotu alkoholem reguluje ustawa, która weszła w życie w 1982 r., podczas stanu wojennego, a ta dopuszcza sprzedaż wyrobów alkoholowych wyłącznie stacjonarnie. Poza Finlandią, jesteśmy ostatnim krajem w całej Unii Europejskiej, który nie uporządkował legislacyjnie e-handlu alkoholem.

Handel docenił internet podczas pandemii

Zdaniem prezesa Polskiej Izby Handlu Waldemara Nowakowskiego, nie ma żadnego uzasadnionego powodu, aby legalnego produktu nie wolno było sprzedawać przez internet, który jest chętnie wykorzystywany przez konsumentów do zakupów w czasie pandemii. Pozwoli to również małym sklepom poszerzyć asortyment sprzedaży o alkohole rzemieślnicze i z segmentu premium. Zwiększy to także konkurencyjność w stosunku do m.in. dyskontów.

KIG tworzy koalicję ws. handlu alkoholem przez internet z m.in. Izbą Gospodarki Elektronicznej, Polską Izbą Handlu, Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji, Polską Izbą Spedycji i Logistyki, Polskim Stowarzyszeniem Browarów Rzemieślniczych, Stowarzyszeniem Regionalnych Browarów Polskich, Związkiem Pracodawców - Polska Rada Winiarstwa, Związkiem Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

PAP, jk

Czytaj także

Koronawirus wzmocnił internetowy handel. Wzrosła liczba sklepów i kupujących on-line

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 11:34
Przed pandemią przez internet kupowało między 55 a 62 proc. internautów (w zależności od badania). W okresie ograniczeń odsetek ten wzrósł o ok. 11 p.proc., czyli w okolice 70 proc. - podali analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

COVID-19 zmienia też handel on-line. Zobacz jak można go ulepszyć, by sprzedawać więcej

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2020 12:56
Sprzedaż online jest dla wielu firm fundamentem umożliwiającym kontynuowanie działalności, szczególnie w dobie koronawirusa. Z tego powodu zdecydowana większość firm powinna analizować sprzedaży on-line i zastanawiać się, jak ją zoptymalizować. Oto kilka porad jak to zrobić.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Raport: kupowanie w czasach pandemii

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2020 16:20
KPMG opublikował raport o zwyczajach konsumenckich w czasie pandemii koronawirusa. Czy i w jaki się sposób zmieniły, a także czy sprzedawcy skutecznie na nie zareagowali? 
rozwiń zwiń