X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Sprzedaż perfum rośnie mimo pandemii. Ładne zapachy redukują stres

Ostatnia aktualizacja: 02.05.2021 06:00
W obliczu kryzysu COVID-19 rynek zapachów i perfum na całym świecie wzrośnie o przewidywane 11,1 miliardów dolarów. Zapachy i perfumy damskie mają rosnąć w tempie ponad 3,3 proc. rok do roku i osiągnąć wielkość rynku 33,4 miliardów dolarów w ciągu najbliższych 7 lat.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Pixel-Shot

Covid-19 nie tylko wstrząsnął naszym życiem, ale także wpłynął na nasze zwyczaje konsumpcyjne. W obliczu kryzysu sanitarnego, boom e-commerce wiąże się z poważnym wyzwaniem: jak odkryć perfumy w dobrych warunkach? W świecie perfum firmy i punkty sprzedaży nie zważają na ograniczenia, aby oczarować klienta, również dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowych.


Trudniej powąchać

Ostatnimi czasy klienci muszą pytać sprzedawców, kiedy chcą powąchać perfumy. Maski i dystans społeczny również mają wpływ na doświadczenia zakupowe. Wszystko to w dużej mierze przyczyniło się do wzrostu sprzedaży internetowej.

Czytaj także:
shutt harry 1200.jpg
Harry Potter w tym roku obchodziłby 40 urodziny. Ile dolarów wyczarował dotychczas?

- Ożywienie, którego doświadczyliśmy w sieci, tak naprawdę nas uratowało. Apetyt klientów zachęcił nas do ponownego odkrycia siebie w świecie cyfrowym - wyjaśnia François Hénin, założyciel Jovoy, Ambasady Rzadkich Perfum w wywiadzie dla Premium Beauty News.

- W kontekście spowolnienia życia gospodarczego, sprzyjającego odkrywaniu nowości w Internecie, niektórzy chcą kupować te same perfumy, podczas gdy entuzjaści z niecierpliwością czekają na nowe premiery. Marki i media robią wszystko, by zaspokoić ten apetyt, prezentując nowe zapachy, z których część jest dostępna tylko online.

Sprzedaż mimo wszystko rośnie

Marka zapachowa Floral Street odnotowała 300% wzrost sprzedaży internetowej w czasie pandemii, co założycielka Michelle Feeney przypisuje poprawiającej nastrój mocy zapachu.
Znany sklep z perfumami donosi, że sprzedaż zapachów przeznaczonych do wspomagania snu skoczyła o 350% w ciągu pierwszych czterech miesięcy lockdownu w 2020 roku, w porównaniu z rokiem poprzednim.

Czytaj także:
shutt tulipany 1200.jpg
Nie tylko bańka tulipanowa. Historia największych gorączek spekulacyjnych

- Traumatyczne wydarzenia mogą wywoływać w nas nostalgię, dzięki której przenosimy się w lepsze czasy - mówi Shakaila Forbes-Bell, psycholog z firmy Clearpay, która podaje, że perfumy są najczęściej wyszukiwanym terminem związanym z urodą przez konsumentów korzystających z usługi "kup teraz, zapłać później".

- Zjawisko znane jako efekt pamięci Prousta ujawnia, że zapachy wywołują bardziej emocjonalne wspomnienia niż inne wskazówki pamięciowe. Badania pokazują, że ludzie pamiętają 35% tego, co wąchają, ale tylko 5% tego, co widzą - dodaje.

Sugeruje to, że kupujący polegali na zapachach, aby przenieść się do szczęśliwszych czasów. Zapachy w tym kontekście stają się kapsułami czasu, które mogą chwilowo obudzić emocje zaszyte głęboko w naszej świadomości. Zmniejszenie stresu może być istotnym czynnikiem popychającym klientów do zakupów.


PolskieRadio24.pl/ Premium Beauty News/ prnewswire/ mib

Czytaj także

Światowe mocarstwa biją się o Arktykę. Pod lodem czeka ropa, gaz ziemny i minerały

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2021 09:00
Trwa wyścig o dominację w Arktyce między krajami takimi jak Stany Zjednoczone, Norwegia, Rosja, Dania i Kanada. A jest o co się bić. Naukowcy szacują, że pod lodem Arktyki kryje się 90 mld baryłek ropy, 24 proc. światowych zapasów gazu ziemnego i pokaźne złoża minerałów. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Handelsblatt": warszawska giełda to historia sukcesu. "Kraj przyciąga wielu inwestorów zagranicznych"

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2021 09:00
Warszawski parkiet tętni dziś życiem bardziej niż kiedykolwiek wcześniej; w 2020 r. liczba zleceń i sprzedaż na Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW) wzrosła o 56,1 proc.. To więcej niż w jakimkolwiek innym systemie obrotu w Europie – zauważa niemiecki dziennik "Handelsblatt".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polski biznes w coraz większym stopniu korzysta z internetu. Znamy nowe dane

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2021 11:28
Już ponad połowa przedsiębiorców w Polsce zakłada firmy korzystając z sieci, tą drogą załatwia też coraz więcej spraw urzędowych.
rozwiń zwiń