X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Amazon i Twitter na dużym plusie. Pandemia podbija zyski internetowych gigantów

Ostatnia aktualizacja: 03.05.2021 09:40
Sytuacja finansowa internetowych gigantów - Amazona oraz Twittera udowadnia kolejny raz znaną tezę, że gdy jedni tracą na nieszczęściu, inni mogą na nim doskonale zarobić. Gdy świat rzeczywisty - ten przemysłowy, handlowy czy usługowy stanął w miejscu i walczy o przetrwanie z powodu pandemii koronawirusa, internetowe koncerny mnożą zyski.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Eric Broder Van Dyke

Amazon potroił swój kwartalny zysk do 6,707 mld dolarów, a Twitter powraca do nich po przywróceniu reklamy „online”.

Amazon pełnymi garściami wykorzystuje przewagi internetu podczas pandemii

Gigant e-commerce Amazon podczas pandemii COVID-19,  między styczniem a marcem tego roku, odnotował zyski w wysokości 8,107 mld dolarów (6,707 mld euro), to ponad trzykrotnie więcej niż te osiągnięte w tym samym okresie 2020 roku, podaje dziennik El Pais.

Jak pisze dziennik, sprzedaż netto Amazona w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 108,518 mld dolarów (89,764 mld euro), czyli o 43,8% więcej niż w okresie od stycznia do marca 2020 roku, w tym wzrost sprzedaży produktów jego o 37,4%, do 57, 491 mld dolarów (4, 555 mld euro).

W tym czasie działalność usługowa osiągnęła obroty w wysokości 51,027 mld dolarów (42, 209 mld euro), czyli o 51,8% więcej.

shutterstock_1720485082 (2).jpg
Poczta Polska stawia na usługi kurierskie i rozszerza współpracę z Amazonem

Firma kierowana przez Jeffa Bezosa, podobnie jak reszta amerykańskich gigantów technologicznych, wykorzystała pandemię dzięki wzrostowi handlu internetowego wynikającemu z ograniczeń mobilności, a także zamknięciu lub ograniczeniu godzin otwarcia w fizycznych sklepach.

Firma z Seattle zwiększyła sprzedaż zarówno na swoim głównym rynku, w Ameryce Północnej, o 40%, do 64 366 milionów euro, jak i na pozostałej części świata, gdzie przychody wzrosły o 60% do 30 649 milionów euro.

1200_Amazon_shutterstock.png
Amazon największym amerykańskim pracodawcą w Polsce. Zatrudnia kilkanaście tysięcy osób

Chmura, najbardziej dochodowym biznesem Amazona

 Amazon zwiększa obroty i dochody nie tylko swoich sklepów. Również jej platforma chmurowa - Amazon Web Services (AWS), lider w branży, zwiększyła przychody o 32%, do 13 503 mln.

Chmura Amazona to przykład świetnego i przyszłościowego, najbardziej dochodowego biznesu, posiadającego niekwestionowaną pozycję lidera na rynku, znacznie przewyższającą jej największych naśladowców Azure z Microsoft i Google Cloud.

Amazon spodziewa się, że przychody w II kwartale tego roku wyniosą od 110 do 116 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 24% do 30% w porównaniu z drugim kwartałem 2020 roku.

Firma ma również nadzieję na osiągnięcie zysku operacyjnego w wysokości od 4,5 do 8 mld dol., w porównaniu do 5,8 mld dol. odnotowanych w okresie od kwietnia do czerwca ubiegłego roku.

Przypomnijmy - na początku tego roku Jeff Bezos, założyciel firmy i najbogatszy człowiek świata według Forbesa, ogłosił, że latem ustąpi ze stanowiska szefa firmy i zostanie zastąpiony przez Andy Jassy,  dyrektora, który kierował AWS przez kilka ostatnich lat.

Tak samo Twitter rośnie w siłę – rosną zyski i liczba aktywnych kont

Ze swojej strony Twitter ogłosił zyski netto w okresie od stycznia do marca w wysokości 68 milionów dolarów, co oznacza, że ​​firma blue bird wraca na ścieżkę zysków w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, kiedy straciła 8,4 miliona w wyniku wybuchu pandemii.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy firma z San Francisco  osiągnęła obroty w wysokości 1036 mln dolarów, o 28% więcej niż 807 mln na początku 2020 roku, kiedy to reklama internetowa - główne źródło dochodu – stanęła w miejscu, gdy ogłoszono pandemię.

El Pais przypomina, że większość obrotów Twittera (88%) to reklama internetowa, której uzupełnieniem jest sprzedaż danych do badań rynkowych i wprowadzanie nowych produktów (12%).

Sieć społecznościowa ma obecnie 199 milionów „aktywnych użytkowników dziennie, na których można zarabiać”.

Jest to wskaźnik używany przez firmę do określania kont, które odpowiadają fizycznemu użytkownikowi i do których firmy mogą w związku z tym kierować swoje reklamy (nie obejmuje na przykład tych zarządzanych przez roboty).

Liczba ta oznacza wzrost rok do roku o 17% w stosunku do roku covid-19, w którym czas spędzany przez ludzi na przeglądaniu Internetu wzrósł w zawrotnym tempie i w którym praktycznie wszystkie sieci społecznościowe odnotowały wzrost liczby użytkowników .

El Pais, jk

Czytaj także

"Covidowe premie" dla pracowników Amazona. Od 150 do 3 tys. dolarów

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2020 19:07
Amazon poinformował, że w związku z koronawirusem wyda 500 milionów dolarów na jednorazowe premie dla swoich pracowników i partnerów z pierwszej linii.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Wymyślenie wszystkiego na nowo". Jaka przyszłość czeka Amazona?

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2021 16:09
Nowy dyrektor generalny Amazon.com, Andy Jassy, ​​który dołączył do firmy w 1997 roku i nadzorował jej szybko rozwijający się biznes w chmurze, mówi, że kluczem do długoterminowego sukcesu jest jedno słowo - to reinvention, oznaczające wymyślenie wszystkiego na nowo.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Amazon największym amerykańskim pracodawcą w Polsce. Zatrudnia kilkanaście tysięcy osób

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2021 11:47
Amazon - amerykańska witryna internetowa założona przez Jeffa Bezosa, zajmująca się handlem elektronicznym, umacnia swoją pozycję w Polsce jako największego pracodawcy ze Stanów Zjednoczonych. Zatrudnia w naszym kraju już 18 tys. osób. Firma zapowiedziała, że w centrum w Gliwicach pracę znajdzie dwa razy więcej osób, niż planowano.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trwa kosmiczny wyścig miliarderów. Na razie Elon Musk jest liderem

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2021 20:00
Podbój kosmosu stał się wyzwaniem dla właściciela Amazona Jeffa Bezosa, twórcy rakiety nośnej Blue Origin, Richarda Bransona, właściciela Virgin Galactic oraz Elona Muska, założyciela firmy Space X. Na razie wygrywa ten ostatni, bo to jego rakieta Falcon 9 z załogowym modułem Dragon poleciała dziś na stację ISS. A rakietę Space X wybrała NASA do załogowego lotu na Księżyc w roku 2024.
rozwiń zwiń