X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

"Mały Kanał Sueski". Czeskie media piszą o przekopie Mierzei Wiślanej

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2021 12:14
Czeska gazeta "Lidove noviny" pisze dziś o budowie przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Inwestycja jest nazywana "małym Kanałem Sueskim". Dziennik wskazuje na jej strategiczne znaczenie.
Teren budowy kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej w miejscowości Skowronki.
Teren budowy kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej w miejscowości Skowronki.Foto: PAP/Adam Warżawa

"Lidove noviny" informują, że u podstaw inwestycji leży nieufność wobec Rosji, poparta doświadczeniami z przeszłości.

Czesi piszą o rosyjskich zagrożeniach dla Polski

"Realizowany projekt jest postrzegany w Polsce przede wszystkim jako strategiczne zabezpieczenie przed nieobliczalnym wschodnim sąsiadem. Warszawa nie chce, aby Rosjanie zablokowali polskie statki w przypadku zaostrzenia i tak chłodnych już relacji z Moskwą" - pisze dziennik.


Mierzeja Wislana przekop pap 1200.jpg
Budowa przekopu Mierzei Wiślanej postępuje zgodnie z harmonogramem na 2020 i 2021 rok

Przekop skróci drogę morską do Elbląga, ale jest kosztowny

Gazeta opisuje, że przekop przez Mierzeję Wiślaną skróci drogę wodną do Elbląga o prawie sto kilometrów i około dziewięciu godzin żeglugi. Wskazuje jednak, że parametry żeglugowe i koszty przyszłej eksploatacji kanału są nieproporcjonalne do kosztów jego budowy, dodając, że na polskim wybrzeżu znajdują się ważniejsze porty niż port w Elblągu.


Twitter Mierzeja Wiślana przekop 1200.jpg
Drugi etap przekopu Mierzei Wiślanej. Wkrótce podpisanie umowy na ważną inwestycję

"Lidove noviny" przytaczają również argumenty strony rosyjskiej i opisują sytuację geopolityczną w tej części Europy. Czeski dziennik dodaje też, że przekop stał się również przedmiotem sporów na polskiej scenie politycznej.

Kanał inwestycją strategiczną

Przekop Mierzei Wiślanej i budowa Kanału Żeglugowego jest strategiczną inwestycją dla naszego kraju.

Prace budowlane w miejscu planowanego kanału żeglugowego na Mierzei trwają już od ponad roku. Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów i szerokości do 20 metrów.

Budowa kanału ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni.
 

IAR, jk

Czytaj także

Mija rok od rozpoczęcia budowy kanału żeglugowego na Mierzei. Inwestycja zrealizowana w 40 proc.

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2020 10:00
Po roku zaawansowanie prac przy budowie nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany wynosi ok. 40 proc. Powstaje m.in. sztuczna wyspa na Zalewie, port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcja zamknięć – poinformował Urząd Morski w Gdyni.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Drugi etap przekopu Mierzei Wiślanej. Wkrótce podpisanie umowy na ważną inwestycję

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2021 08:33
Na przełomie marca i kwietnia zostanie prawdopodobnie podpisana umowa na przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg. W jej ramach wykonawca wybuduje też most w Nowakowie. To drugi etap budowy nowej drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - podał Urząd Morski w Gdyni.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przekop Mierzei Wiślanej. Na budowie wydobyto kilkanaście kilogramów bursztynu

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2021 10:36
W związku z obecnie realizowanymi robotami budowlanymi związanymi z przekopem Mierzei Wiślanej wydobyto około 17 kg bursztynu - poinformowało w odpowiedzi na poselską interpelację Ministerstwo Klimatu i Środowiska.
rozwiń zwiń