X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Biznes modowy ma dość koronawirusa. Stawia na "wibrujące róże" i "niedbałe kardigany"

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2021 16:06
Wart dziesiątki miliardów dolarów biznes modowy też ma dosyć koronawirusa. Jak pisze agencja Reuter, jego przedstawiciele - projektanci i handlowcy zauważyli, że po roku chodzenia w pastelowych ubraniach wypoczynkowych, kupujący ubrania wybierają style z kwiatowymi nadrukami, hasłami dobrego samopoczucia i biżuterią, symbolizującymi nadzieję i powracający optymizm.
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com / WAYHOME studio

Według ekspertów, oznacza to powrót wiosennego optymizmu po rocznym okresie wyciszenia wywołanego koronawirusem.

Po okresie "koronawirusowej smuty" wracamy do wiosennego optymizmu

Chociaż nadal neutralna, wygodna odzież jest bardziej popularna, sprzedawcy detaliczni - od Neiman Marcus po Walmart i Macy's Inc donoszą po raz pierwszy od początku pandemii o rosnącej sprzedaży jasnych, optymistycznych kolorów, zwiewnych tkanin lub sukienek, pisze Reuters.

Powrót do zwiewnych sukienek i biustonoszy z fiszbinami

- Widzimy powrót do okazjonalnych sukienek, a nawet biustonoszy z fiszbinami - powiedziała Reuterowi Marie Ivanoff-Smith, dyrektor ds. Mody w domu towarowym Nordstrom.

- Ponieważ robi się coraz cieplej i coraz więcej ludzi wychodzi na zewnątrz, uważamy, że ludzie naprawdę chcieliby pokazać optymizm i radość dzięki nadrukom i żywym kolorom - dodaje.

koszuli t shirt z nazwą zespołu shutter 1200 dimitris_k.jpg
Koszulki z logotypami zespołów - od subkultury do mainstreamu

Dominują wibrujące róże i odważne błękity

Według firmy Heuritech, zajmującej się codzienną analizą milionów zdjęć dotyczących mody w mediach społecznościowych i na wybiegach, ilość zdjęć zawierających ubrania z wiosennymi barwami i motywami wzrosła o 31 proc. w Europie i o 16 proc. w Stanach Zjednoczonych w porównaniu z zeszłym rokiem.

Kolory widoczne na wybiegach w kolekcjach wiosenno-letnich 2021 to "wibrujące róże" i odważne błękity - "energetyzujące źródło inspiracji, które pomoże nam przetrwać" - poinformowała firma w lutowym raporcie.

shutterstock modelka wybieg pokaz 1200.jpg
Z baletu do świata wielkiej mody. Praca, która jest pasją Karoliny Miko

Pojawiły się też nowe linie - kolor nude oraz "niedbałe kardigany"

Podczas gdy żywe kolory i motywy kwiatowe są typowe dla wiosennych stylów, różnica w tym roku polega na tym, że linie modowe obejmują również t-shirty w kolorze nude i to, co szefowa działu mody w Walmart, Alison Hilzer, nazywa "niedbałymi kardiganami".

Klienci chcą jaśniejszych, optymistycznych kolorów

Brytyjski internetowy sklep odzieżowy ASOS poinformował w e-mailu, że w ostatnich tygodniach jego klienci zainteresowali się hasłami, które zapewniają dobre samopoczucie, dzięki jaśniejszym kolorom i kwiatowym dodatkom, ponieważ pogoda zaczęła się poprawiać, a oni przygotowują się do nadchodzącego lata.

- Chociaż nadal dominują neutralne odcienie, z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie do naszych szaf bardzo potrzebnego optymizmu za pomocą jasnych akcentów. Uwielbiamy żółcie i zielenie na wiosnę - odpowiedział Reuterowi rzecznik ASOS w e-mailu.

moda 1200.jpg
Moda vintage. Dlaczego warto dawać drugie życie rzeczom?

- Odważne kolory, drapowania i lekkie tkaniny stanowiły doskonałe uzupełnienie wiosny dzięki kolekcjom Dior, Loewe i Dries van Noten - powiedziała Lana Todorovich, prezes i dyrektor ds. Sprzedaży w sklepie luksusowym Neiman Marcus.

Nerwowy proces planowania i projektowania modowego

Jak pisze agencja, jednak planowanie nigdy nie było trudniejsze niż w tym roku, ponieważ projektanci przyzwyczajeni do kończenia projektów miesiącami, a czasem lata do przodu, są obecnie zmuszeni do dostosowywania swoich kolekcji i działań marketingowych do zmiennych okoliczności wywołanych pandemią koronawirusa.

Wyjdź z bluzy

- Ponieważ powrót wiosny i postępujące kampanie szczepień przyniosły trochę nadziei, zaczęliśmy widzieć, jak wielu naszych kultowych projektantów pokazuje stylizacje i elementy, które odzwierciedlają powrót klientów do ubrań na specjalne okazje - powiedziała Lana Todorovich.

- Marki takie jak The Row, Brunello Cucinelli i Victoria Beckham przyjęły biel optyczną, która symbolizuje poczucie odświeżenia, odrodzenia i naturalnego resetu - dodała.

- Mentalność klientów polega na tym, że chcą wyjść z dresu i piżamy dresowej i założyć coś, co sprawi, że poczują się ładni i podekscytowani wyjściem - powiedział Hilzer z Walmart.

Reuter, jk

Czytaj także

Konsumpcja, eksport i inwestycje publiczne będą napędzać polską gospodarkę w 2021 r.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 13:10
Konsumpcja, eksport i inwestycje publiczne będą napędzać polską gospodarkę w tym roku - ocenił dla PAP wiceminister rozwoju, pracy i technologii prof. Robert Tomanek. Zastrzegł, że inwestycje publiczne nie zastąpią prywatnych, a będą dla nich swego rodzaju dźwignią finansową.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ekonomiści o wpływie koronawirusa na gospodarkę: trzeba zmieniać wcześniejsze prognozy

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2021 11:22
Być może trzeba będzie zweryfikować tegoroczne prognozy gospodarcze, jeżeli lockdown się przedłuży na kolejne tygodnie kwietnia, a jest takie ryzyko - powiedział PAP ekonomista ING Banku Śląskiego Dawid Pachucki. Podobnie ocenia prezes Instytutu Prognoz i Analiz Gospodarczych (IPAG) dr Bohdan Wyżnikiewicz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Mistrzowie marketingowej gry". Gwiazdy muzyki i moda

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2021 15:59
Raper Kanye West wypuścił swoje nowe buty Yeezy w sobotę, 6 marca o 7:00 rano. Według raportów sprzedaży buty wyprzedały się do 7:01 rano. Buty miały cenę detaliczną 200 dolarów. W internecie krążą teraz pary do nabycia za dwukrotność tej ceny.
rozwiń zwiń