X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Jak zarabia Google? Liczy się każde kliknięcie

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 13:49
Google - najbardziej popularna przeglądarka internetowa na świecie ułatwia od wielu lat życie całym rzeszom internautów. Trafne wyszukiwania, szybkie dostarczanie wyników, możliwość skonfigurowania zapytań oraz wiele innych narzędzi udostępnianych nam za darmo dodaje przeglądarce uroku. Cudowne rozwiązanie, które nic nie kosztuje. Ale przecież nic nie jest za darmo...
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/PK Studio

Dane to nowa waluta, od której zależy dzisiejsze bogactwo. To właśnie dzięki nim firmy technologiczne, takie jak Google czy Facebook, stały się jednymi z największych i najbardziej dochodowych przedsiębiorstw na świecie. Dane stały się motorem napędzającym firmy w wielu sektorach. Firmy technologiczne zarabiają poprzez wpływanie na racjonalne decyzje podejmowane przez konsumentów.


Przychody Google w latach 2002-2020 w mld USD. Źródło: Statista Przychody Google w latach 2002-2020 w mld USD. Źródło: Statista

Google w 2020 roku wygenerowało blisko 182 mld dolarów przychodów. To dużo pieniędzy, ale trzeba wziąć pod uwagę, że firma ma więcej użytkowników niż inne firmy technologiczne. Google generuje 90% swoich przychodów z reklam, a to my, użytkownicy w nie klikamy. Google używa kilku metod, aby współpracować z handlowcami i reklamodawcami: Google Pay, Google Ads, Google AdSense i Google Analytics to tylko niektóre z nich.

Infographic: Google's Search Dominance | Statista You will find more infographics at Statista

Głównym sposobem, w jaki Google generuje swoje przychody, są usługi reklamowe o nazwie Ads i AdSense. W Ads, reklamodawcy przesyłają reklamy do Google, które zawierają listę słów kluczowych odnoszących się do produktu, usługi lub firmy. Gdy użytkownik Google wyszukuje w sieci za pomocą jednego lub więcej z tych słów kluczowych, reklama pojawia się na pasku bocznym. Reklamodawca płaci Google za każdym razem, gdy użytkownik kliknie na reklamę i zostanie skierowany do witryny reklamodawcy.

Czytaj także:
shutt esport 1200.jpg
Branża eSportowa rośnie w siłę. Biznes i dobra zabawa w jednym

W tym momencie wchodzą do gry tzw. ciasteczka i inne algorytmy, dzięki którym firmy technologiczne gromadzą dane. Jak zbadała Rebecca Lemov z Harvardu, algorytmy przechwytujące dane mogą również rejestrować informacje takie jak tweety, polubienia na Facebooku, twitche, wyszukiwania w Google, komentarze online, sprzedaż za pomocą jednego kliknięcia, oglądanie i pomijanie filmów w serwisach wideo.

Infographic: The World's Most Valuable Brands 2020 | Statista You will find more infographics at Statista

AdSense jest podobny, z wyjątkiem tego, że zamiast wyświetlać reklamy na pasku bocznym, webmaster może wybrać sposób integracji reklamy na stronie. Algorytmy Google przeszukują witrynę i analizują jej zawartość. Następnie, Google wybiera reklamy, które zawierają słowa kluczowe istotne dla witryny webmastera. Webmasterzy mogą dostosować typ i lokalizację reklam, które Google zapewnia. Za każdym razem, gdy ktoś kliknie na reklamę w witrynie, witryna otrzymuje część przychodów z reklam.

Czytaj także:
shutt cyberbezp 1200.jpg
Cyberpunk, cyberwojna i bezpieczeństwo danych. Trzeba być czujnym

Zarówno w przypadku Ads, jak i AdSense, strategia Google polega na zapewnieniu reklamodawcom miejsc reklamowych, które są bezpośrednio kierowane do użytkowników Google, którzy najprawdopodobniej kupią ich produkty lub usługi, oraz na dostarczaniu użytkownikom informacji, które są najbardziej odpowiednie do tego, czego szukają. Zadowolony z rezultatów wyszukiwania użytkownik wróci jeszcze wielokrotnie do Google z innymi zapytaniami. I w ten sposób biznes się kręci.


PolskieRadio24.pl/ Pawtocol/ CivicMedia/ Statista/ mib

Czytaj także

Google ustępuje mediom. Zapłaci miliard dolarów za korzystanie z ich treści

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2020 15:03
Jak informuje Reuters, firma Alphabet (właściciel wyszukiwarki Google) zapowiedziała zapłacenie wydawcom na całym świecie w ciągu najbliższych trzech lat miliarda dolarów za korzystanie z ich treści.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Fitness w pandemii. Branża sportowa przechodzi cyfrową rewolucję

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2021 21:00
Kluby fitness i siłownie musiały ponownie zamknąć działalność ze względu na pandemię. Wiele osób trenuje w domu, aby zmniejszyć ryzyko przeniesienia wirusa. Sieci klubów fitness stają się coraz bardziej kreatywne w sposobie komunikowania się i zatrzymywania swoich członków. Kontakt z klientami przeniósł się do strefy wirtualnej. Na szczęście Internet, media społecznościowe i platformy cyfrowe ułatwiają podtrzymanie kontaktu z ćwiczącymi.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bitcoin bije kolejny rekord – kosztuje już ponad 61 tys. dolarów

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2021 10:29
Bitcoin, najbardziej znana kryptowaluta na świecie, przekroczył kolejny rekordowy poziom  - kosztuje już ponad 61 tys. dolarów, informuje Reuters.
rozwiń zwiń