X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Rusza kampania "Biznes bez papieru". Cyfryzacja firmy to oszczędność czasu i pieniędzy

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2021 10:57
Zachęta dla przedsiębiorców, by porzucić papier - taki jest cel kampanii edukacyjnej, zainaugurowanej właśnie m.in. przez Związek Cyfrowa Polska.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Jat306/shutterstock.com
Posłuchaj
02:23 PR1_AAC 2021_02_25-06-33-19.mp3 Rusza kampania "Biznes bez papieru". Cyfryzacja firmy to oszczędność czasu i pieniędzy (Błażej Prośniewski/PR1)

Paradoksalnie jednak, jak mówi prezes tej organizacji Michał Kanownik, nie o sam papier tu chodzi - rezygnacja z niego ma być bodźcem do głębszej zmiany.

- To jest choćby wykorzystywanie podpisu elektronicznego w relacjach między biznesem a klientami, to jest kwestia edukacji, także administracji, jak wykorzystywać e-podpisy. To również kwestia rozbudowy segmentu e-usług, które np. generują oszczędności czasowe, co przekłada się na korzyści materialne - podkreśla.

shutterstock_pieniadze zus 1200.jpg
Wsparcie dla przedsiębiorców. Suma zwolnienia ze składek ZUS wyniosła blisko 14 mld zł

Od cyfryzacji nie ma odwrotu

Jednocześnie, jak przekonuje ekspert, taka cyfrowa zmiana sposobu zarządzania firmą jest konieczna, by zachować konkurencyjność.

- Kampania "Biznes bez papieru" ma na celu pokazanie przedsiębiorcom w Polsce, jaki potencjał daje cyfryzacja ich biznesu - wskazuje Michał Kanownik.

Kampanię wspiera m.in. rządowe centrum GovTech Polska. Jak mówi przedstawicielka tej instytucji Kinga Pasternak, impulsem do działania dla firm w tym zakresie powinny być doświadczenia związane z pandemią koronawirusa.

- Pandemia pokazała nam, że odchodzenie od papieru jest nie tylko bardziej opłacalne, ale czasem jest to wręcz jedyny sposób na sprawne funkcjonowanie. Misją centrum GovTech jest wspieranie w tym procesie wszystkich uczestników życia publicznego. Niezwykle cieszy nas, że mówimy tu jednym głosem z biznesem - dodaje.

Choć - jak wskazuje Michał Kanownik - nie wszyscy przedstawiciele biznesu chcą się rozwijać w tej kwestii, traktując to jako dodatkowy koszt.

Kampania została zainaugurowana m.in. przez Związek Cyfrowa Polska i firmy zrzeszone w organizacji - Asseco i Samsung.

Więcej informacji o tym, jak skutecznie i z zyskiem przeprowadzić proces cyfryzacji swojej firmy, można znaleźć na stronie www.biznesbezpapieru.pl.

PolskieRadio24.pl, Program 1 Polskiego Radia, Błażej Prośniewski, md

Czytaj także

COVID przyspiesza cyfryzację: będzie nowa platforma do szkoleń, nauki i kontaktów z urzędami

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2021 18:01
O przyspieszającej cyfryzacji usług urzędów państwowych - mówił w radiowej Jedynce Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, oraz pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Raport KPMG: firmy chętnie przechodzą do chmury obliczeniowej, muszą jednak uważać na hakerów

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2021 13:30
Coraz więcej firm wdraża technologie chmurowe na dużą skalę, jednak nierzadko odbywa się to bez odpowiedniego nadzoru ze strony działów IT i zespołów ds. bezpieczeństwa, co naraża przedsiębiorstwa na ataki hakerskie i wycieki danych - wynika z analizy KPMG.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Premier: cyfryzacja filarem Nowego Ładu po epidemii. To będzie impuls rozwojowy

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 16:41
Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że obecny rok upłynie pod znakiem rozwoju cyfrowych systemów pomagających w funkcjonowaniu Polaków, a cyfryzacja będzie jednym z podstawowych filarów Nowego Polskiego Ładu, czyli zapowiadanego pakietu planowanych przez rząd działań prorozwojowych. Na wideokonferencji z Radą do Spraw Cyfryzacji premier podsumował też dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie cyfryzacji i - jak oceniał - wiele udało się osiągnąć. 
rozwiń zwiń