X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Google ma zapłacić francuskim mediom za wykorzystane treści

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2021 13:00
Po miesiącach sporów o prawa autorskie Google zobowiązał się do zapłacenia francuskiej prasie około 63 mln euro – podała w piątek stacja BFM TV. Organizacje dziennikarskie krytykują jednak brak solidarnej postawy mediów wobec amerykańskiego giganta cyfrowego.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: achinthamb/ Shutterstock

Alphabet, firma macierzysta Google, zgodziła się zapłacić około 63 mln euro grupie francuskich mediów w zamian za zakończenie sporów dotyczących praw autorskich. Kwota rekompensaty ma wynieść 18 mln euro rocznie przez kolejne 3 lata plus 10 mln na zakończenie sporu – informuje BFM TV, powołując się na umowy do których miała dotrzeć agencja Reuters. Google odmówił komentarza w tej sprawie.

Według niepotwierdzonych informacji dziennik „Le Monde’ miałby otrzymać od Google’a największa kwotę, tj. około 1,3 mln euro, "na końcu listy" miałby się znajdować tytuł "La Voix de la Haute" z obiecaną kwotą 13 741 dolarów.

google
Google ustępuje mediom. Zapłaci miliard dolarów za korzystanie z ich treści

"Francuski front" versus Google

Strony sporu ogłosiły w zeszłym miesiącu porozumienie, nie podając jego szczegółowych warunków finansowych.

W oświadczeniu wydanym 8 lutego Związek Niezależnych Internetowych Wydawców Informacji (Spiil) wyraził żal, że francuskie media nie zbudowały "wspólnego frontu" przeciwko Google i nie wszyscy dostaną pieniądze za treści publikowane w Internecie.

Oprócz tych kwot dzienniki „Le Monde”, „Le Figaro” i „Liberation” i ich grupy medialne miały wynegocjować około 3 mln euro rocznie, zgadzając się w listopadzie ubiegłego roku na współpracę z Google w celu sprzedaży subskrypcji za pośrednictwem usługi oferowanej przez Google – informuje źródło zaznajomione ze sprawą.

euro pieniądze 1200.jpg
Jakie podatki płacą w Polsce największe grupy medialne? Resort finansów pokazał dane

Amerykanie mają lepszych prawników od umów

"Nietransparentne umowy nie zapewniają sprawiedliwego traktowania wszystkich wydawców gazet, ponieważ wzór obliczeniowy nie jest podawany do wiadomości publicznej (…) Google wykorzystał nasze podziały" – napisał w oświadczeniu Spiil.

Prezes zarządu "Le Monde" Louis Dreyfus odmówił komentarza, podobnie, jak przedstawiciele "Le Figaro" i "Liberation".


PR24/PAP/sw 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Podatek od reklam wzorowany na rozwiązaniach państw UE. Ma wspierać Narodowy Fundusz Zdrowia

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 09:37
Rząd pracuje nad wprowadzeniem podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej. W 2022 r. ma to przynieść budżetowi około 800 mln zł, a uzyskane środki zasilą w głównej mierze Narodowy Fundusz Zdrowia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Podatki od cyfrowych gigantów we Francji i USA. "Musimy zlikwidować ten monopol"

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 11:35
Francja i Stany Zjednoczone są bliskie porozumienia w sprawie podatku od cyfrowych gigantów. Regulacje podatkowe dotyczące amerykańskich firm cyfrowych zostały wprowadzone we Francji już w 2019 r. W odwecie władze Stanów Zjednoczonych nałożyły cła na francuskie produkty eksportowe. Nowa administracja Joe Bidena zapowiada gotowość do dyskusji w tej sprawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Podatek od reklam. Ministerstwo Finansów: jesteśmy otwarci na dialog z mediami

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 13:12
Ministerstwo Finansów jest otwarte na dialog z przedstawicielami mediów - poinformował resort. MF liczy, że w sprawie projektu dotyczącego składki od reklam, wspólnie z rynkiem zostaną wypracowane rozwiązania akceptowalne dla wszystkich.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jakie podatki płacą w Polsce największe grupy medialne? Resort finansów pokazał dane

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 17:15
Ministerstwo finansów opublikowało dane, które obrazują skalę opodatkowania największych grup medialnych w Polsce. Resort pokazał też, jaką stanowi to część ich wszystkich przychodów.
rozwiń zwiń