X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Handel odporny na COVID-19, pomaga mu szybko rosnący rynek e-commerce

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2021 14:38
Handel jest najbardziej odporną na COVID-19 branżą, liczy na wzrost sprzedaży i płynności - wynika z badania dla Europejskiego Funduszu Leasingowego. Branży pomaga w bardzo dużym stopniu internet – jak prognozują eksperci PwC, rynek e-commerce w Polsce osiągnie w ciągu 5 lat wartość 162 mld zł. 
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Jak wynika z branżowego barometru EFL na pierwszy kwartał 2021 roku, handel jest najbardziej odporną na COVID-19 branżą spośród sześciu badanych. Subindeks dla tej branży wyniósł 50,7 pkt. Dla transportu i łączności było to 48,9; dla budownictwa 48,8; dla hoteli i restauracji 47,7; dla produkcji 49,3; dla usług 49,5.


e-handel free 1200 pix.jpg
Finanse coraz bardziej cyfrowe. Rosną elektroniczne płatności i e-handel



Subindeks przyjmuje wartości od 0 do 100. Przekroczenie 50 pkt. oznacza, że występują sprzyjające warunki do rozwoju. Jeśli on jest niższy, oznacza to, że warunki są niekorzystne. Próg 50 pkt. oznacza poziom ograniczonego rozwoju.


Odnośnie do handlu EFL informuje, że na wynik powyżej 50 pkt. największy wpływ miały prognozy w obszarze sprzedaży i płynności finansowej.

Prawie jedna trzecia handlowców liczy na wzrost zamówień, jedna czwarta – na wzrost płynności

"Ponad 28 proc. przedstawicieli firm handlowych spodziewa się wzrostu zamówień w pierwszym kwartale tego roku – to największy odsetek wśród sześciu sektorów. Warto jednak zwrócić uwagę, że na spadek sprzedaży wskazuje niewiele mniej liczna grupa – 27,5 proc. zapytanych.

Za sprzedażą idą prognozy dotyczące płynności finansowej. Tutaj podobnie jest najbardziej liczna grupa optymistów spośród sześciu sektorów. Na poprawę płynności wskazuje 1 na 4 handlowców. W ocenie poziomu inwestycji handel niczym nie wyróżnia się na tle pozostałych sektorów. Tylko 3 proc. zapytanych planuje więcej inwestować" - wskazano.

Raport: w ciągu 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie 162 mld zł

Jednocześnie wszyscy doceniają rosnącą w handlu rolę internetu. Jak oceniają we wtorkowej analizie eksperci PwC, rynek e-commerce w Polsce w ciągu pięciu lat osiągnie wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc.


zakupy internet 1200.jpg
Zakupy w internecie. Zobacz, jak się zmieniają trendy i co najczęściej kupują Polacy

Najszybciej - jak twierdzą analitycy - będzie rosła sprzedaż produktów spożywczych oraz z kategorii zdrowie i uroda.

W 2020 r. przez internet kupiliśmy już 14 proc. produktów

Zauważają, że już w 2020 r. kanał online miał 14 proc. udziału w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce, na co wpływ miała m.in. pandemia i przyspieszony rozwój platform e-commerce.

Pandemia przyspiesza cyfryzację i zachęca Polaków do zakupów w internecie

"Pandemia i kolejne lockdowny sprawiły, że wiele firm przyspieszyło proces transformacji cyfrowej, stawiając na rozwój kanałów online. W ostatnim roku grupa konsumentów korzystających z internetowej formy zakupów istotnie się zwiększyła.


handel sklepy galeria galerie handlowe EN 1200.jpg
Lepsze wieści z handlu: pojawiły się pierwsze sygnały o wychodzeniu z załamania wywołanego pandemią

Co ważne, niemal 85 proc. Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów. To będzie stały dwucyfrowy wzrost przez najbliższe lata" – mówi partner w zespole Strategy & Operations PwC Grzegorz Łaptaś.

Z analizy wynika, że ponad 74 proc. Polaków po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10 proc. zamierza je nawet zwiększyć.

Już 150 tys. przedsiębiorców sprzedaje swoje towary i usługi przez interenet

Obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów i usług przez internet. Korzystają oni zarówno z własnych sklepów, jak i z popularnych wśród konsumentów platform typu marketplace.

Eksperci PwC podkreślają, że w porównaniu do zachodnioeuropejskich krajów Polska ma nadal relatywnie małą liczbę sklepów internetowych, dlatego w kolejnych latach ich liczba ma szansę znacznie wzrosnąć. To efekt nowych przyzwyczajeń konsumenckich, a także pojawiania się na rynku nowych graczy.

Wielu sprzedawców korzysta z istniejących platform sprzedażowych – Allegro, Amazona

- Amazon, wchodząc na polski rynek, stworzy kolejny kanał sprzedaży i szansę dla polskich małych przedsiębiorców. Już teraz ponad 1/3 przedsiębiorstw prowadzących sklepy online oprócz własnej witryny jest też obecna na platformie Allegro. Dzięki temu ich zasięg jest dużo szerszy - mówi manager w dziale strategii PwC Paweł Kowalik.

Dodaje, że platforma Amazona pozwoli firmom docierać do jeszcze większej liczby klientów i okazji zakupowych, a tym samym zwiększać sprzedaż.

- Będzie to też szansa na to, by polskich sklepów internetowych powstało jeszcze więcej, aby zaspokajać coraz więcej specyficznych potrzeb zakupowych klientów - wskazuje.

PAP, jk

Czytaj także

Pandemia zwiększa popularność zakupów w sieci. Znamy nowe badanie

Ostatnia aktualizacja: 24.11.2020 14:15
Ze względu na pandemię, już 76 proc. osób korzystających z internetu co najmniej raz w miesiącu wybiera się na zakupy online - wynika z badania zleconego przez firmę doradczą CBRE. Dodano, że odpowiada na to rynek, ponieważ rynek magazynowy nad Wisłą rośnie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

70 proc. firm odczuwa negatywne skutki pandemii, pomagają tarcze finansowe. Nowy raport Raport NBP o kondycji przedsiębiorst

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2021 12:23
Ok. 70 proc. przedsiębiorstw ankietowanych w ramach Szybkiego Monitoringu NBP oceniło, że w skali całego 2020 r. pandemia COVID-19 oddziaływała na ich sytuację w stopniu co najmniej umiarkowanie negatywnym, za to pomagają tarcze, z których skorzystała co najmniej połowa z nich.
rozwiń zwiń