X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Jak bronić się przed "metodą na wnuczka" i zakupami podczas pokazu? Ekspert wyjaśnia

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2021 17:53
Na co powinni zwracać uwagę seniorzy, aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk różnego rodzaju "handlowców" czy akwizytorów podczas pokazów lub prezentacji, mówi w radiowej Jedynce Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji Konsumentów.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock/Kaspars Grinvalds

Policja co roku przestrzega starsze osoby, jak mogą się chronić przed oszustami lub zwykłymi złodziejami stosującymi tzw. metodę na wnuczka, która wciąż jest popularna i nadal skuteczna.


senior pieniądze shutterstock 1200x660.jpg
Na wnuczka, wolontariusza, policjanta. Oszuści okradają seniorów

Oszuści najczęściej wykorzystują ufność osób starszych

- To niejedyny sposób oszukiwania i naciągania seniora, które stosują nieuczciwe osoby, ale ich wspólną cechą jest wykorzystywanie ufności osób starszych - mówi gość radiowej Jedynki.


Posłuchaj
05:03 justa 21 babcia i dziadek.mp3 Na co powinni zwracać uwagę seniorzy, aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk różnego rodzaju „handlowców” czy akwizytorów podczas pokazów, czy prezentacji, mówi w radiowej Jedynce Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji Konsumentów./Justyna Golonko, Polskie Radio/.

 

- Tę ufność wykorzystują również firmy organizujące różnego rodzaju pokazy czy prezentacje, podczas których oferuje się jej uczestnikom różnego rodzaju produkty lub usługi. Często mamy również do czynienia z akwizytorami, pukającymi do drzwi - dopowiada Małgorzata Cieloch.

Gdy podejrzewamy akwizytora, to warto to zgłosić na policję

Dlatego, radzi, że jeśli mamy jakiekolwiek podejrzenia wobec akwizytora, to najlepiej jak najszybciej zgłosić je na policję.

Przed pokazem trzeba się dowiedzieć o jego cel. Jeśli jest handlowy, to lepiej zrezygnować

- Natomiast w przypadku zaproszenia na pokaz i prezentację należy z kolei dopytać się wcześniej, jaki jest jego cel, czy np. nie wiąże się z zakupami określonych towarów czy usług, mówi Cieloch.

Zawsze przysługuje nam prawo odstąpienia od umowy

Jeśli jesteśmy już na takim pokazie albo, co gorsza, podpisaliśmy np. umowę na zakup jakiegoś towaru czy usługi, to trzeba pamiętać, że przysługują nam określone prawa konsumenta, np. prawo do odstąpienia od takiej umowy.

- Mamy 14 dni na odstąpienie od umowy, można też skorzystać z bezpłatnej porady rzeczników konsumentów czy infolinii konsumenckiej 801 440 220, gdzie pomocy i porady udzielą nam prawnicy.

Justyna Golonko, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Światowy Dzień Konsumenta. UOKiK przypomina o prawach seniorów

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2017 12:09
15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Przy tej okazji w tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o konieczności ochrony praw seniorów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak nie dać się nabrać na sztuczki akwizytorów?

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2017 07:33
Organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi sprzedawcami. Jak nie dać się nabrać na "wyjątkową ofertę"? Gośćmi Pogotowia Konsumenckiego byli: Małgorzata Cieloch rzecznik UOKiK, Bartosz Wyrzykowski z Biura Rzecznika Finansowego, Michał Herde prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prezes UOKiK: jeśli ktoś obiecuje wysoki zysk bez ryzyka, powinniśmy być bardzo czujni

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2020 17:17
- W związku z obecną sytuacją pandemii, pojawia się nasilone zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Oszuści coraz częściej proponują nowe sposoby inwestowania, obiecując duży zysk. Możemy zrobić bardzo wiele sami, by zminimalizować ryzyko utraty oszczędności - powiedział w Polskim Radiu 24 Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nieuczciwe pokazy handlowe. Jest decyzja UOKiK ws. firmy Swiss-Med

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2020 11:17
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 1,6 mln zł kary na Swiss-Med za wprowadzanie konsumentów w błąd i obiecywanie im nieistniejących korzyści podczas pokazów handlowych, na których produkty sprzedawane są po zawyżonych cenach.
rozwiń zwiń