X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Ruszyły prace nad tarczą prawną, która ma ułatwić procedury inwestycyjne i likwidować bariery administracyjne

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2021 18:31
Ruszyły prace nad tarczą prawną, która ma ułatwić firmom inwestowanie i wspierać rozwój gospodarczy po pandemii - poinformowało we wtorek Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Jak czytamy, we wtorek odbyło się pierwsze spotkanie międzyresortowego zespołu ds. likwidowania barier administracyjnych i prawnych, który ma przygotować tzw. tarczę prawną.

Na tarczę prawną złożą się ułatwienia procedur inwestycyjnych, dostępu do rejestrów i ewidencji 

- Celem prac naszego zespołu jest przede wszystkim stworzenie otoczenia prawnego, które będzie przyjazne dla obywateli i przedsiębiorców. Chcemy, aby nasi obywatele mogli złożyć wniosek online na prostych formularzach i dzięki temu szybciej załatwić sprawy w urzędach - powiedziała cytowana w informacji wiceminister rozwoju, pracy i technologii Anna Kornecka.

gowin free 1200.jpg
Jest decyzja rządu ws. Tarczy 2.0. Jarosław Gowin: do sektora MŚP trafi 20 mld zł

Cyfryzacja procedur związanych z budową i inwestycjami

Dodaje, że obecnie trwają prace nad cyfryzacją niemal wszystkich postępowań z zakresu prawa budowlanego, a także nad cyfrową wersją dziennika budowy.

- Pracujemy systematycznie nad publiczną dostępnością rejestrów i ewidencji tak, aby zarówno obywatele, jak i organy administracji publicznej, mieli do nich powszechny dostęp. Przyczyni się to znacznie do wyeliminowania obowiązku przedkładania oryginałów dokumentów w procedurach administracyjnych. Chcemy, aby podobne zmiany dotknęły także pozostałe dziedziny życia społecznego i gospodarczego - podkreśliła.

Wiceminister wskazała, że przygotowywane zmiany mają ułatwić firmom inwestowanie i wspierać rozwój gospodarczy po pandemii.

- Musimy likwidować bariery krępujące przedsiębiorczość, w tym nadmierną biurokrację - zaznaczyła.

Zmiany będą konsultowane z przedsiębiorcami

Dodała, że zmiany będą wprowadzane regularnie i konsultowane z przedsiębiorcami, by zapewnić im czas na przygotowanie się.

- Zbyt krótkie vacatio legis, czyli czas na dostosowanie się do zmian w prawie, to bariera w prowadzeniu biznesu i dodatkowe koszty - powiedziała.

Napisano, że tryb pracy zespołu ds. likwidowania barier administracyjnych i prawnych został określony w zarządzeniu Prezesa Rady Ministrów. Raz na trzy miesiące ma on przedstawić Radzie Ministrów konkretne propozycje legislacyjne.

Do 31 marca pierwsze propozycje zmian

Do 31 marca zespół ma czas na zaproponowanie pierwszych gotowych rozwiązań legislacyjnych.

Wskazano, że międzyresortowy zespół ma doprowadzić do: szybszego i uproszczonego wydawania decyzji, umożliwienia składania wniosków drogą elektroniczną, upowszechnienia milczącego załatwienia sprawy, ułatwienia ponownego rozpatrywania niektórych spraw, stosowania prostych urzędowych formularzy, mniejszej liczby załączników i formalności, minimalizacji kosztów, wprowadzania bardziej przewidywalnych dla przedsiębiorców zmian w przepisach.

PAP, jk

Czytaj także

Coraz mniej papieru na budowach: będą e-wnioski na pozwolenie, e-rejestr osób z uprawnieniami

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2020 13:05
Rząd zapowiada budowanie z coraz mniejszą ilością papieru - trwa pilotaż systemu do składania e-wniosków o pozwolenie na budowę, od 7 grudnia ma zacząć działać e-CRUB, czyli nowy elektroniczny centralny rejestr osób posiadających uprawnienia budowlane.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Na jakie wsparcie mogą liczyć przedsiębiorcy i pracownicy w ramach tarcz kryzysowych i finansowych?

Ostatnia aktualizacja: 01.01.2021 09:34
Pandemia szczególnie dotkliwie uderzyła w firmy i ich pracowników – zmuszając w wielu przypadkach do zaprzestania czy ograniczenia działalności oraz zmniejszając wynagrodzenia pracowników. Aby temu przeciwdziałać rząd oraz instytucje państwowe wprowadziły szereg rozwiązań, przeciwdziałających skutkom pandemii. Wśród nich znalazły się tarcze antykryzysowe, finansowe oraz ułatwienia, ulgi i dopłaty. Przedstawiamy, co zawierają, jak z nich skorzystać oraz dla kogo zostały przeznaczone.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ponad 40 tys. firm złożyło wnioski w ramach tarczy branżowej

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2021 11:34
Z instrumentów tarczy branżowej korzysta już i złożyło wnioski ponad 40 tys. przedsiębiorców - poinformowała wiceminister rozwoju, pracy i technologii Olga Semeniuk.
rozwiń zwiń