X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Przekop przez Mierzeję Wiślaną. Najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2020 13:00
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na drugą część budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany, złożył Budimex. Za swoje prace zaproponował kwotę 574 mln zł - poinformował Urząd Morski w Gdyni.
Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską w Skowronkach
Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską w SkowronkachFoto: PAP/Adam Warżawa

Po to, by nowa droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską była funkcjonalna, oprócz budowy zasadniczego kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, trzeba przeprowadzić dodatkowe inwestycje. Chodzi m.in. o przebudowę toru wodnego na rzece Elbląg i budowę mostu obrotowego w Nowakowie. Na tę część projektu Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg w maju.

Zbudowany zostanie też nowy odcinek drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki ze ścieżką dla pieszych i rowerzystów oraz trasami dojazdowymi. Łączna długość dróg wyniesie około półtora kilometra.


mid-20926004.jpg
Przekop Mierzei Wiślanej. Gróbarczyk: przechodzimy do kolejnego etapu budowy

Ofertę przekopu złożyło 9 firm i konsorcjów

Wcześniej Urząd Morski informował, że 9 firm i konsorcjów było zainteresowanych budową drugiego etapu kanału przez Mierzeję. Urząd Morski w Gdyni chce przeznaczyć na tę inwestycję ponad 687,5 mln zł.

mierzeja pap_20200422_1P5 1200.jpg
GDOŚ: pozytywna decyzja środowiskowa ws. przekopu Mierzei Wiślanej utrzymana w mocy

Podpisanie umowy przewidywane jest na początku przyszłego roku

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni kpt. żeglugi wielkiej Wiesław Piotrzkowski poinformował we wtorek, że po zakończeniu postępowania, w tym po rozstrzygnięciu ewentualnych odwołań, podpisanie umowy możliwe będzie na początku przyszłego roku.

Od roku w miejscu kanału trwają prace przygotowawcze

Od prawie roku w miejscu planowanego kanału żeglugowego na Mierzei trwały prace najpierw przygotowawcze, a obecnie budowlane. Powstają tam m.in. nabrzeża, prowadzone są wykopy, powstaje sztuczna wyspa.

przekop mierzei 1200 twitt.jpg
"Ta inwestycja jest w interesie Polski, nie Rosji". Jastrzębowski o przekopie Mierzei Wiślanej

Nowa droga wodna ma powstać do 2022 r.

Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz szerokości do 20 metrów.

Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga wyniesie blisko 23 kilometry, natomiast przejście przez Zalew Wiślany ponad 10 kilometrów. Około 10 kilometrów wyniesie droga po rzece Elbląg, a pozostałe około 2,5 kilometra to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał oraz tor wodny będą miały 5 metrów głębokości.

Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą przekopu (pierwszego etapu) - konsorcjum firm NDI i Besix.​

IAR, PAP, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Przekop Mierzei Wiślanej. Pod budową znajduje się prawie 7 ton bursztynu

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2020 14:15
Według sporządzonej dokumentacji geologicznej na terenie przekopu Mierzei Wiślanej znajduje się złoże bursztynu, którego ilość szacuje się na 6,9 ton. Wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki poinformował, że roboty nie dotarły jeszcze do tego złoża, nikt nie wystąpił jeszcze o koncesję na ich wydobycie oraz że rząd przypilnuje tego zasobu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

W miejscu przekopu Mierzei powstają falochrony i mosty. Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2020 12:30
W rejonie Zatoki Gdańskiej, w miejscu przekopu Mierzei Wiślanej, trwają prace przy budowie falochronów. Do ich wzmocnienia posłużą kamienie z polskich kopalń oraz Skandynawii. Rozpoczęły się też prace przy budowie mostów zapewniających ciągłość ruchu na Mierzei.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przekop Mierzei Wiślanej. Rosną ceny materiałów i robót budowlanych, pojawiają się nowe wyzwania

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2020 13:21
Wartość prac przy przekopie Mierzei Wiślanej ma wynieść prawie 2 mld zł. To efekt wzrostu cen materiałów i robót budowlanych oraz zwiększenia zakresu prac, czytamy w uchwale Rady Ministrów w tej sprawie, zamieszczonej w wykazie prac legislacyjnych i programowych rządu.
rozwiń zwiń