X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Większe uprawnienia abonentów. Od dziś ważne zmiany w prawie telekomunikacyjnym

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2020 10:13
Od dziś obowiązują zmiany wprowadzone w prawie telekomunikacyjnym. Ich celem jest zwiększenie uprawnień abonentów, czyli większości z nas – mówi Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock
Posłuchaj
02:48 PR1_AAC 2020_12_21-06-34-36.mp3 Większe uprawnienia abonentów. Od dziś ważne zmiany w prawie telekomunikacyjnym (Aleksandra Tycner/PR1)

- Zasadnicze i podstawowe zmiany dotyczą takich sfer jak możliwość zdalnego wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W praktyce oznacza to, że jeśli będziemy chcieli taką umowę wypowiedzieć, to będziemy to mogli zrobić bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że zrobimy to mailem, a więc zniknie konieczność wypełniania papierowych dokumentów i wysyłania ich listem poleconym - mówi Marek Zagórski.

Następna zmiana dotyczy przedłużania umów. Do tej pory było tak, że operator nie miał obowiązku informowania nas o tym, że nasza dotychczasowa umowa zostanie przedłużona na czas nieokreślony. Teraz ma się to zmienić.

- Operator nie później niż 30 dni przed upływem okresu umowy będzie zobowiązany nas o tym powiadomić. Dodatkowo przed automatycznym przedłużeniem umowy operator będzie musiał nas też poinformować o sposobach jej rozwiązania i najkorzystniejszych planach taryfowych - wyjaśnia Marek Zagórski.

shutterstock kredyt rachunki 1200  WAYHOME studioShutterstock.jpg
Rozliczenie przy wcześniejszej spłacie kredytu. Przybywa skarg na instytucje finansowe

Konsumenci w lepszej sytuacji Będzie też można też monitorować zużycie usług – zwłaszcza pakietów internetowych - aby wiadomo było w jakiej wysokości rachunku należy się spodziewać. Abonenci będą też w lepszej sytuacji, kiedy zdecydują się na zmianę dostawcy usług internetowych – wskazuje Kamil Pluskwa-Dąbrowski z Rady Krajowej Federacji Konsumentów. Jak dodaje, teraz, po zmianie operatora, ewentualna przerwa w dostawie usług internetowych będzie mogła maksymalnie trwać jeden dzień, co jest ważne w dobie pandemii.

Zmiany w prawie telekomunikacyjnym to częściowe zastosowanie Europejskiego Kodeksu Łączności Elektronicznej. Będzie ich więcej.

- Trwają prace nad zupełnie nową ustawą. Tam będą regulacje dotyczące m.in. kar umownych, będzie też trochę zmian w strukturze dokumentów, które dostają konsumenci. Ma być to wszystko prostsze, bardziej przejrzyste, czytelniejsze dla konsumenta - mówi Kamil Pluskwa-Dąbrowski.

Tych zmian możemy oczekiwać w przyszłym roku.

PolskieRadio24.pl, Program 1 Polskiego Radia, Aleksandra Tycner, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

W czasie pandemii zaciskamy pasa. Większość z nas ograniczyła wydatki

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2020 09:34
W pandemii wydatki ograniczyło 61 proc. Polaków - wynika z badania "Barometr oszczędności". Ponad 43 proc. postępuje tak z powodu wzrostu cen produktów i usług, a 35 proc. ze względu na spodziewane podwyżki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ugoda zamiast sądowej batalii. Szef KNF ma propozycję dla sektora bankowego

Ostatnia aktualizacja: 16.12.2020 10:25
Ugody zamiast procesów sądowych proponuje bankom i posiadaczom kredytów frankowych przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego Jacek Jastrzębski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rozliczenie przy wcześniejszej spłacie kredytu. Przybywa skarg na instytucje finansowe

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2020 15:00
Rekordowy napływ o postępowanie interwencyjne od osób, które przed terminem spłaciły kredyty konsumenckie. Tylko w pierwszym półroczu do Rzecznika Finansowego wpłynęło blisko 2300 takich próśb.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co piąty Polak w dobie pandemii zrezygnował z pożyczki. Jest nowe badanie KRD

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2020 09:04
Co piąty Polak musiał zrezygnować ze starania się o kredyt lub pożyczkę, najczęściej z obawy że utraci możliwości ich spłaty - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów. Od marca na pożyczenie pieniędzy zdecydowało się natomiast 47 proc. konsumentów.
rozwiń zwiń