X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Już od poniedziałku nowe zasady umów abonenckich na telefony i internet. Zobacz, co się zmieni

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2020 13:09
Możliwość rozwiązania drogą elektroniczną umowy o świadczenie usług oraz zapoznania się z najkorzystniejszymi pakietami taryfowymi - takie m.in. uprawnienia zyskają abonenci operatorów telekomunikacyjnych, dzięki zmianom, które wchodzą w życie 21 grudnia 2020 roku.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/LDprod

Nowe przepisy znalazły się w tzw. tarczy 3.0, czyli ustawie o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, którą uchwalono wiosną. Ustawa ta obok zmiany zasady wyboru prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej i anulowania aukcji 5G, wprowadziła także przepisy korzystne dla konsumentów w relacji z operatorami telekomunikacyjnymi.


Nowe przepisy są efektem pierwszego etapu wdrożenia w Polsce dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej (EKŁE).

Można będzie rozwiązać umowę e-mailem

Jako jedną z ważniejszych zmian resort wymienił umożliwienie abonentom rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w formie elektronicznej. Od poniedziałku rozwiązanie umowy z operatorem będzie możliwe zdalnie (np. mailem) bez konieczności wypełniania papierowych dokumentów i ich nadawania listem poleconym czy też złożenia ich w punkcie sprzedaży operatora.


Kolejną zmianą na rzecz konsumentów wprowadzenie nowych obowiązków informacyjnych dla operatorów.  Operator - nie później niż 30 dni przed upływem okresu, na jaki umowa została zawarta – będzie musiał poinformować o tym klienta.

Dodatkowo, przed automatycznym przedłużeniem umowy operatorzy będą informować o sposobach jej rozwiązania, a także najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.

Shutterstock prawo egzamin adwokacki 1200.jpg
"Groźba przeregulowania rynku". Ekspert o pracach nad Kodeksem Usług Cyfrowych

Operatorzy muszą informować o nowych pakietach usług

Zdaniem resortu kolejna ważna dla abonentów zmiana to wprowadzenie obowiązku przekazywania im przez operatora (co najmniej raz w roku) informacji o najkorzystniejszych oferowanych pakietach taryfowych. 

Nowe przepisy przewidują również wprowadzenie narzędzia monitorowania wykorzystania usług. Ma to umożliwić kontrolę abonenta nad aktualnym i faktycznym zużyciem usług, w szczególności pakietu danych w usłudze dostępu do internetu. Chodzi o to, aby klienci wiedzieli jak wysokiego rachunku się spodziewać.

straming online internet oglądanie praca 1200.jpg
"Pozamykać furtki, pozwalające omijać przepisy podatkowe". Unijny pakiet e-commerce coraz bliżej

Odszkodowanie za każdy dzień braku dostępu do Internetu

Abonent w przypadku zmiany dostawcy internetu zyskuje uprawnienie do zachowania ciągłości usługi. Wyjątkiem będą sytuacje, w których jest to technicznie niemożliwe. Według resortu w praktyce będzie to działało tak jak ma to miejsce w przypadku np. przeniesienia numeru do innej sieci.

Przy zmianie operatora komórkowego lub dostawcy Internetu, abonent nie będzie miał zagwarantowanej ciągłości usługi powyżej jednego dnia roboczego. Ale będzie mógł ubiegać się o jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w dostępie do usługi.


PR24/PAP/sw

Czytaj także

Marek Zagórski: 5G da większy dostęp do usług cyfrowych

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2020 21:00
- Każdy z nas potrzebuje coraz większej przepustowości sieci informatycznych, ponieważ nasze życie w coraz większym stopniu zależy od informacji, które potrzebujemy i sami tworzymy. Bez technologii 5G systemy informatyczne będą miały coraz większe problemy z zapewnieniem dostępu do mobilnego Internetu - powiedział Marek Zagórski, minister cyfryzacji, gość "Expressu Gospodarczego" PR1.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kolejna kara dla Telekomunikacji Stacjonarnej. UOKiK krytykuje działania operatora

Ostatnia aktualizacja: 20.07.2020 13:07
Telekomunikacja Stacjonarna – obecnie w likwidacji – już po raz drugi w ciągu 7 miesięcy została ukarana przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W grudniu 2019 r. – za stosowanie klauzul niedozwolonych, a w lipcu 2020 r. – za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ekspert: digitalizacja szansą na szybsze wyjście z kryzysu i przetrwanie firm w przyszłości

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2020 15:00
Firmy, które były przygotowane do funkcjonowania w świecie zdalnej komunikacji, już wygrały w trudnej sytuacji kryzysu gospodarczego wywołanego przez COVID-19. Te, które teraz sprawnie dostosują się do zmienionych warunków, mają szansę na odbudowę, a nawet rozwój. Dotyczy to wszystkich branż, w tym np. eventowej czy kulturalnej, które dotychczas były zdominowane przez bezpośrednie kontakty uczestników. Wymaga to jednak przygotowania nie tylko instrumentów do realizacji takich działań, ale również kadry zdolnej je realizować - mówił w audycji "Rządy Pieniądza" Grzegorz Maliszewski, główny ekonomista Banku Millennium.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Od kwietnia konsumenci otrzymają "prawo do naprawy". Zobacz, na czym będzie polegać

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2020 12:21
Dobre wiadomości dla konsumentów. Sprzęty elektryczne i elektroniczne, jak pralki, lodówki, telewizory czy zmywarki, mają być trwalsze, a w razie awarii - naprawiane. Tak zwane prawo do naprawy będzie gwarantowała unijna dyrektywa, która zacznie obowiązywać od kwietnia przyszłego roku. Producenci muszą się do niej przygotować już dziś.
rozwiń zwiń