X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Banki to nie tylko kredyty i pożyczki. Zobacz, jakie jeszcze oferują usługi

Ostatnia aktualizacja: 16.12.2020 11:52
Banki w Polsce konsekwentnie stawiają na rozwój usług pozabankowych - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte. 81 proc. badanych banków oferuje klientom doładowanie telefonu komórkowego, 54 proc. - programy lojalnościowe, a 46 proc. - rabaty i promocje. W ten sposób bronią się przed spadkiem dochodów wynikającym z niskich stóp procentowych.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Song_about_summer/ Shutterstock

Jak wynika z opublikowanego w środę raportu Deloitte na temat zastosowania rozwiązań cyfrowych w bankowości "Digital Banking Maturity 2020", usługi dodane to jeden z elementów budujących przewagę konkurencyjną instytucji finansowych. W tym zakresie banki oferują klientom głównie usługi komercyjne.

Oferta bankowa wzbogacona o tanie doładowanie telefonu, karty podarunkowe

"Wśród cyfrowych liderów na całym świecie, aż 82 proc. daje możliwość doładowania telefonu komórkowego, a 79 proc. proponuje klientom rabaty i promocje. 77 proc. z nich umożliwia dostęp do programów lojalnościowych, a 13 proc. do kart podarunkowych" - wskazano.


Eksperci sprawdzili, jak na tle świata wypada Polska. 81 proc. wszystkich badanych banków oferuje klientom doładowanie telefonu komórkowego, 54 proc. programy lojalnościowe, a 46 proc. rabaty i promocje. Klienci znajdą karty podarunkowe u 12 proc. banków.

student-849828_1280.jpg
Usługi bankowe od ręki, bez czekania. Coraz więcej klientów jest "za"

Usługi dodatkowe zdecydują o pozycji banku na rynku konsumentów

"Polska może poprawić pewne obszary, ale banki znad Wisły nie odstają od światowej czołówki" - oceniają autorzy badania. "Usługi dodane już teraz są pożądane przez klientów, a popyt będzie rósł w miarę rozwoju technologii.

- O tym, kto zostanie liderem w przyszłości, zdecyduje wyjście poza tradycyjną bankowość - mówi, cytowany w środowym komunikacie, partner w Deloitte Przemysław Szczygielski.

Według niego polskie banki zrobiły ten krok w obszarze usług publicznych i obecnie prześcigają wiele światowych instytucji.

Banki w Polsce mają bogatą ofertę dodatkową dla swoich klientów, dotycząca najczęściej świadczeń socjalnych czy biznesu

Jak wynika z badania, prawie połowa polskich banków umożliwia aplikowanie o świadczenia socjalne (42 proc.), 15 proc. rejestrację przedsiębiorstwa, 12 proc. sprawdzanie statusu ubezpieczenia społecznego, a 4 proc. złożenie PIT. "Pod tym względem cyfrowi liderzy z całego świata zostali w tyle" - wskazano. Wyniki dla poszczególnych usług wynoszą odpowiednio: 11 proc., 6 proc., 11 proc. i 2 proc.

BP (1).jpg
Tam, gdzie są placówki Poczty Polskiej, można też korzystać z usług finansowych

Usługi komercyjne i publiczne nie są nowością na rynku, a klienci coraz częściej traktują je jako pewnik - zwracają uwagę eksperci. Według nich "wyższy potencjał wyróżnienia się" mają np. usługi dodatkowe związane z transportem. Zakup biletów parkingowych i komunikacyjnych oferuje w Polsce 15 proc. banków. Polacy mogą zapłacić za autostradę w 23 proc. badanych banków. Z kolei rezerwację hoteli, lotów i pociągów, a także zakup dostępu do saloników lotniskowych oferuje 4 proc. działających na naszym rynku banków.

Polskie banki mają jednak jeszcze sporo do nadrobienia

Banki najrzadziej oferują usługi pomocnicze i rozrywkowe, czyli te z najwyższym potencjałem wyróżnienia się na rynku. Do tych pierwszych zalicza się: cloud storage (27 proc. wśród globalnych liderów i 12 proc. w bankach w Polsce), określenie zdolności kredytowej (24 proc. vs. 0 proc.) i usługi Concierge (6 proc. vs. 8 proc.), czyli pomoc bankowego asystenta dla klientów zamożnych.

- Banki w Polsce nie oferują klientom dostępu do VOD czy zamawiania książek lub e-booków. Wśród cyfrowych liderów to również niespotykana praktyka - zauważa Daniel A. Majewski z Deloitte. Tylko 3 proc. może pochwalić się udostępnianiem wideo na życzenie, a 2 proc. możliwością zakupu książek. 8 proc. banków w Polsce i 18 proc. cyfrowych liderów na świecie oferuje zakup biletów do kina czy teatru, a odpowiednio 4 proc. i 13 proc. - bilety na różnego rodzaju wydarzenia. Według eksperta rozwój tego typu usług może wpłynąć na zdobycie przewagi konkurencyjnej.

cashbak120.jpg
Ciekawe usługi bankowe. Wygoda, ale i oszczędność

Dodatkowe usługi ważne w dobie niskich stóp procentowych

Rozszerzanie usług tzw. beyond banking jest szczególnie ważne w warunkach niskich stóp procentowych, kiedy banki starają się przejść z dochodów odsetkowych do pozaodsetkowych opartych na prowizjach - wyjaśniono.

"Instytucje, które wiedzą jak spieniężyć potencjał Value Added Services i wybrać te z największym potencjałem, łatwiej poradzą sobie nawet w czasie niestabilności rynkowej" - podsumowano.

"Digital Banking Maturity 2020" to czwarta edycja największego na świecie badania z zakresu bankowości cyfrowej, które w tym roku objęło 318 banków z 39 krajów, w tym 13 z Polski.

PAP, jk

Czytaj także

Tarcze pomagają. Koronawirus nie zmienił radykalnie poziomu życia Polaków - oszczędzają, ale starcza im pieniędzy

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2020 16:24
Jak wynika z ostatniego badania CBOS, ograniczenia gospodarcze związane z epidemią nie przełożyły się - jak dotąd - wyraźnie na poziom życia Polaków. Wzrosły natomiast nieco obawy o przyszłość.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Stopy procentowe bez zmian. Poznaliśmy decyzję RPP

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2020 16:09
Rada Polityki Pieniężnej utrzymała stopy procentowe w Polsce na dotychczasowym poziomie. Oznacza to, że nie zmieni się oprocentowanie lokat i kredytów w złotych. Decyzja Rady jest zgodna z prognozami ekonomistów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Online i mobilnie. W czasach pandemii e-bankowość coraz popularniejsza

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2020 15:52
Ponad połowa Polaków częściej niż przed pandemią korzysta z bankowości online lub mobilnej, a niemal co czwarty rozważa zmianę swojego banku na w pełni cyfrowy - wynika z badania "Banking Evolution Study".
rozwiń zwiń