X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Online i mobilnie. W czasach pandemii e-bankowość coraz popularniejsza

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2020 15:52
Ponad połowa Polaków częściej niż przed pandemią korzysta z bankowości online lub mobilnej, a niemal co czwarty rozważa zmianę swojego banku na w pełni cyfrowy - wynika z badania "Banking Evolution Study".
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay

Według badania poświęconego popularności bankowości internetowej 55 proc. Polaków twierdzi, że częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych online lub mobilnie.

Do cyfryzacji w bankowości i finansach pozytywnie nastawionych jest 96 proc. ankietowanych, a 68 proc. korzysta z bankowych aplikacji mobilnych - więcej niż z aplikacji mediów społecznościowych (56 proc.).

Główne zalety

- Jako najważniejsze zalety bankowości elektronicznej i mobilnych płatności ankietowani najczęściej wymieniają: oszczędność czasu (77 proc.), prostotę i łatwość użytkowania (71 proc.), dostępność zawsze i wszędzie (55 proc.), bezpieczeństwo (38 proc.) oraz niskie koszty (30 proc.) - wskazano w czwartkowym komunikacie.

e-banking free 1200.jpg
Elektroniczna bankowość coraz popularniejsza. E-bank dobrym rozwiązaniem w dobie koronawirusa

W badaniu zwrócono też uwagę na oczekiwania klientów banków w Polsce dotyczące dalszej cyfryzacji ich usług. Prawie wszyscy (97 proc.) ankietowani z Polski są zainteresowani korzystaniem z rozwiązań z zakresu bankowości cyfrowej, co jest najwyższym wynikiem w Europie. Wyprzedzamy pod tym względem mieszkańców Europy Zachodniej, szczególnie Niemcy i Francję, gdzie zainteresowanie takimi rozwiązaniami jest mniejsze o 9 pkt. proc. - zaznaczono w komunikacie.

Bezpieczeństwo pieniędzy najważniejsze

Niemal co czwarty ankietowany (22 proc.) rozważa zrezygnowanie w ciągu najbliższych 12 miesięcy z usług oferowanych przez tradycyjny bank na rzecz instytucji finansowej, świadczącej usługi wyłącznie online i mobilnie. Równocześnie 79 proc. twierdzi, że od swoich dostawców usług finansowych oczekuje zmian w ofercie. Np. 29 proc. ankietowanych chciałaby, żeby była ona bardziej dostępna i prostsza w obsłudze.

online-banking-4287719_1280.jpg
Dwustopniowe logowanie, lepsze zabezpieczenia. Sprawdź, co się zmieni w twoim e-banku

Jak czytamy, wybierając spośród dostawców i ofert cyfrowych usług finansowych, Polacy największą uwagę zwracają na bezpieczeństwo swoich pieniędzy i danych (55 proc.).

Dodano, że 63 proc. ankietowanych Polaków deklaruje, iż słyszała o koncepcji otwartej bankowości; 42 proc. respondentów chciałoby korzystać z aplikacji, która umożliwia kontrolę i nadzór nad wszystkimi kontami w różnych bankach.

PAP, PR24, akg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dwustopniowe logowanie, lepsze zabezpieczenia. Sprawdź, co się zmieni w twoim e-banku

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2019 08:10
W sobotę weszła w życie unijna dyrektywa PSD2, która nakłada na e-banki m.in. obowiązek wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń przy logowaniu do panelu i przy wglądzie w historię transakcji. Sprawdzamy, co zmieni się w popularnych bankach internetowych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Są pierwsze licencje na otwartą bankowość. Wygodne zarządzanie finansami coraz bliżej

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2019 09:14
14 firm i 6 banków wystąpiło do Komisji Nadzoru Finansowego o zgodę na prowadzenie otwartej bankowości. Ma to umożliwić rozwój nowych produktów i usług finansowych. Ramą prawną jest unijna dyrektywa, która stanowi, że za zgodą klienta banki mogą udostępnić informacje o jego rachunkach płatniczych zewnętrznym, licencjonowanym podmiotom.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Raport: chmura obliczeniowa w bankach to mniejsze koszty i wyższy poziom usług

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2020 13:50
Wykorzystanie nowoczesnej technologii informatycznej, jaką jest chmura obliczeniowa, to szansa na spore oszczędności dla banków i lepsze usługi dla klientów tych instytucji. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Związek Banków Polskich i firmę doradczą Accenture. Chmura obliczeniowa pozwala przechowywać dane w taki sposób, że użytkownik może z nich korzystać z różnych urządzeń i z każdego miejsca na świecie. Warunkiem jest dostęp do internetu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Elektroniczna bankowość coraz popularniejsza. E-bank dobrym rozwiązaniem w dobie koronawirusa

Ostatnia aktualizacja: 18.11.2020 09:48
Coraz więcej osób w Polsce korzysta z bankowości elektronicznej. W obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa jest to najbezpieczniejsza forma kontaktu z bankiem.
rozwiń zwiń