X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Polscy transportowcy skarżą pakiet mobilności do unijnego sądu

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2020 13:35
Przedstawiciele polskich firm transportowych zaskarżyli część przepisów tak zwanego pakietu mobilności do Sądu Unii Europejskiej. Pozew przeciwko Radzie Europejskiej i Parlamentowi Europejskiemu zawiera żądanie unieważnienia części regulacji, które w opinii polskich firm transportowych dyskryminują nasze firmy na europejskim rynku.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/rospoint

Wśród argumentów przedstawianych przez pomysłodawców pakietu była między innymi walka z nieuczciwą konkurencją, wyzysk, złe warunki pracy, dumping, czy nawet wykorzystywanie przymusowej pracy. Pakiet ma zmusić pracodawców w całej Europie, by przestrzegali zawartych w kodeksach godzin pracy oraz odpoczynku. Przepisy regulują także stawki podczas delegacji.

Polscy transportowcy od dawna protestowali przeciwko takim zapisom. Wskazywali, że Polska jest zdecydowanym liderem na rynku międzynarodowych przewozów samochodowych i ma niemal dwukrotną przewagę nad drugą w zestawieniu Hiszpanią. W czasie zarówno ulicznych protestów jak i rozmów z przedstawicielami rządu podnosili argument że nowe przepisy doprowadzą do zapaści całej branży. Scenariusz pesymistyczny przewiduje trwały spadek pracy przewozowej i utratę od 40 do 60 tysięcy miejsc pracy, a także spadek przechodów branży o nawet dwa miliardy euro.


lotnisko covid 1200.jpg
Od środy nowa lista krajów z zakazem lotów. Sprawdź, które państwa obejmuje

Scenariusz optymistyczny przewiduje z kolei przejściowy spadek pracy przewozowej o 20 procent, duży wzrost stawek przewozowych, co osłabi konkurencyjność na europejskim rynku. Możliwe jest też zmiany w łańcuchach dostaw.

Cios dla polskiej branży transportowej

Jak mówi szef Związku Maciej Wroński, unijne przepisy uderzają w polskich transportowców i ograniczają wolny rynek przewozów międzynarodowych. Podkreślił, że to właśnie w polską branżę uderzają takie zapisy, jak obowiązek powrotu do baz pojazdów do osiem tygodni, powrotów do macierzystych baz kierowców co cztery  tygodnie, a także zapis, który mówi, że przewozy powinny być powiązane z państwem siedziby.

Pierwsze przepisy Pakietu Mobilności weszły w życie w lecie tego roku. Pozostałe będą wdrażane do 2026 roku. Zapisy regulują między innymi czas pracy kierowców, odpoczynek, nakazują obowiązkowe powroty do baz w kraju pochodzenia firmy, czy określają zasady delegowania kierowców.

Polscy transportowcy od początku protestowali przeciwko proponowanym przez unijnych urzędników rozwiązaniom. Według informacji przedstawionych przez związek Transport i Logistyka podobne pozwy wystosowały rządy Węgier, Litwy i Bułgarii.

PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md

Czytaj także

"Łącząc Europę". Pięć polskich projektów transportowych z unijnym dofinansowaniem

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2020 16:20
W Unii Europejskiej w ramach zakończonego konkursu, 130 projektów transportowych otrzymało dofinansowanie na łączną kwotę 2,1 mld euro. Natomiast łączna wartość polskich projektów to 2,6 mld zł, z czego 1,9 mld zł pokryją środki unijne. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

UE: weszły w życie przepisy zaostrzające zasady delegowania pracowników

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2020 13:23
W czwartek 30 lipca, po dwóch latach od uchwalenia, wchodzą w życie unijne przepisy zaostrzające zasady delegowania pracowników. Wszystkie firmy muszą dostosować się do lokalnego prawa pracy w krajach, do których wysyłają pracowników.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polska zaskarżyła pakiet drogowy do Trybunału Sprawiedliwości UE

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2020 15:29
Polska zaskarżyła pakiet drogowy do unijnego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu - dowiedziała się korespondentka Polskiego Radia w Brukseli Beata Płomecka. Chodzi o przepisy zaostrzające zasady w transporcie międzynarodowym, dotyczące czasu pracy i płacy kierowców.
rozwiń zwiń