X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Raport PARP: im większa firma, tym wyższy wskaźnik innowacji

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2020 15:34
Średnia wartość Wskaźnika Dojrzałości Innowacyjnej (WDI) przedsiębiorstw w tegorocznej edycji badania PARP "Monitoring innowacyjności polskich przedsiębiorstw" rośnie wraz z wielkością zatrudnienia, dla małych firm to 18 pkt na 100, dla dużych prawie 40, informuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Resort finansów planuje wprowadzenie ulgi podatkowej dla firm komercjalizujących swoje wynalazki.
Resort finansów planuje wprowadzenie ulgi podatkowej dla firm komercjalizujących swoje wynalazki.Foto: Pixabay

Jak poinformowała Agencja, w III edycji badania prowadzonego od stycznia do kwietnia 2020 r. średnia wartość WDI wyniosła 19 na 100 możliwych do zdobycia punktów.

Im większa firma, tym więcej innowacji

- Wartość wskaźnika WDI rośnie wraz z wielkością zatrudnienia. Dla firm mikro wynosi 18, a dla małych już 25. Wśród przedsiębiorstw średnich wskaźnik przekracza 30 punktów. Najbardziej zaawansowani innowacyjnie są jednak najwięksi gracze, dla dużych firm WDI wyniósł prawie 40 punktów - podkreśliła Anna Tarnawa z Departamentu Analiz i Strategii w PARP.


innowacje1200.jpg
Forum Ekonomiczne. Innowacyjne firmy lepiej radzą sobie z kryzysem w okresie pandemii

Większym firmom pomaga kapitał i posiadane zasoby ludzkie

W ocenie Agencji związane jest to z większymi budżetami przeznaczanymi na rozwój, ale również z posiadanym kapitałem ludzkim.



Jak podała PARP, badanie pokazało, że w latach 2017-2019 firmy innowacyjne stanowiły 30 proc. przedsiębiorstw.

To organizacje, które wprowadziły w tym czasie przynajmniej jedną innowację produktową w zakresie wyrobów, usług lub procesów biznesowych - wyjaśniła PARP. Firmy takie stanowiły 29 proc. mikroprzedsiębiorstw, 39 proc. małych, 43 proc. średnich i 57 proc. dużych przedsiębiorstw.


Maciej Kawecki 1200.jpg
Rząd zapowiada ulgę na robotyzację. Ekspert: oceniam to pozytywnie, osiągnie swój cel

Pandemia koronawirusa przyspiesza proces wdrażania innowacyjnych rozwiązań

- Już teraz wiemy, że pandemia COVID-19 uruchomiła w firmach innowacje procesowe i organizacyjne, których celem było zaadaptowanie się do nowej sytuacji. Projekty odkładane w przeszłości, w szczególności informatyczne, stają się w tej chwili priorytetowe. Potrzeba innowacji wcale się nie zmniejszyła w wyniku kryzysu, za to wiadomo, w jakich konkretnie segmentach innowacyjność jest bardzo potrzebna - wskazuje dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w PARP Paulina Zadura.

Jak podkreśla, odsetek innowacyjnych firm może się utrzymać lub nawet podnieść w latach 2020-2022.

Wśród nakładów na innowacje dominują inwestycje w nowe maszyny i urządzenia, komputery

Z badania wynika, że dominującym rodzajem działalności innowacyjnej prowadzonej w latach 2017-2019 przez firmy aktywne innowacyjnie były nakłady inwestycyjne w środki materialne. Ponad dwie trzecie przedsiębiorstw sfinansowało nabycie m.in. maszyn i urządzeń - w tym sprzętu komputerowego, środków transportu, narzędzi, ruchomości i wyposażenia, jak również budynków.

W następnej kolejności firmy aktywne innowacyjnie inwestowały w szkolenia personelu mające związek z wprowadzaniem nowych lub istotnie ulepszonych produktów i procesów oraz oprogramowania związanego z wprowadzeniem innowacji.

Firmy widzą korzyści z wprowadzanych innowacyjnych rozwiązań – dotyczące tak klientów jak i własnej organizacji

Jak podkreśla PARP, przedsiębiorstwa, które wzięły udział w badaniu, widzą szereg korzyści, wynikających z wprowadzania innowacji.

Po 43 proc. badanych podało, że dzięki innowacjom pozyskało nowych klientów i wzmocniło markę. 37 proc. zanotowało wzrost sprzedaży, a 33 proc. zwiększony zysk netto.

- Ponad połowa z nich zauważyła poprawę jakości obsługi klienta, zwiększenie zdolności dostosowania się do wymogów klientów, a także podniesienie jakości wyrobów i usług. Oznacza to, że innowacje stosowane przez firmy bezpośrednio przekładają się na doświadczenie klientów. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą poszerzać grono zadowolonych odbiorców, którzy skorzystają z oferty nawet w czasie kryzysu - wskazała Anna Tarnawa.

Agencja zaznaczyła, że respondenci wskazali również na korzyści wewnętrzne. Zdaniem 43 proc. z nich zwiększyła się wydajność wykonywanej pracy. Ponad jedna trzecia zauważyła poprawę organizacji i warunków, a także ogólny rozwój przedsiębiorstwa. Po 43 proc. badanych podało, że dzięki innowacjom pozyskało nowych klientów i wzmocniło markę. 37 proc. zanotowało wzrost sprzedaży, a 33 proc. zwiększony zysk netto.

PAP, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ulga robotyzacyjna: nowe regulacje mają pomóc firmom i nie zabierać miejsc pracy

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2020 14:45
Całkowity koszt ulgi na robotyzację to 1 mld 100 mln zł w ciągu pięciu lat – poinformowała wicepremier, minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. Przygotowywane przez resort rozwoju i ministerstwo finansów rozwiązanie ma dotyczyć wszystkich firm i obowiązywać od 1 stycznia 2021 r.
rozwiń zwiń

Czytaj także

PARP i NCBR po raz XXIII szukają polskich produktów przyszłości

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2020 08:00
Twórcy innowacyjnych produktów i nowatorskich technologii mogą już zgłaszać się do organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju konkursu „Polski Produkt Przyszłości”. W XXIII edycji na przedsiębiorców, instytuty naukowe i uczelnie czeka aż 600 tys. zł unijnego wsparcia. Projekty można zgłaszać do 29 października.
rozwiń zwiń