X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Handel podczas pandemii: obroty w niewielkich sklepach wyższe niż rok temu

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2020 11:11
Jak informuje Polska Izba Handlu, w ostatnich tygodniach sprzedaż w niewielkich sklepach (małoformatowych, o powierzchni do 300 metrów kwadratowych) wróciła do czasów sprzed epidemii.O poprawiającej się sytuacji w sektorze handlowym świadczą też ostatnie dane Eurostatu dotyczące sprzedaży detalicznej – ta w sierpniu była wyższa niż przed rokiem o 6,4 procent i o 1,8 proc. niż przed miesiącem.
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: eldar nurkovic/shutterstock

Łączne obroty niewielkich sklepów wzrosły w ciągu ostatnich 26 tygodni o 6 proc., poinformowała Polska Izba Handlu, powołując się na dane agencji CMR. W tym czasie liczba transakcji spadła o 16 proc.

Więcej wydajemy na produkty spożywcze, używki – alkohol, wyroby tytoniowe, mniej na lody i napoje

Duże wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej odnotowały wszelkie kategorie kulinarne, nabiałowe, produkty do pieczenia.

handel internetowy 1200 shutterstock.jpg
Zakupy online i produkty od lokalnych dostawców. Pandemia zmieniła nawyki konsumentów

"Klienci sklepów małoformatowych więcej niż przed rokiem wydali w tym czasie również na alkohol - głównie wódki czyste, wina i whisky, a także produkty tytoniowe" - napisano w komunikacie.

Ponad 50 proc. obrotów tych placówek nadal generują trzy grupy produktów – alkohol, napoje i produkty tytoniowe, a udział pozostałych kategorii w obrotach utrzymuje się poziomie podobnym jak rok wcześniej.

Jak informuje Polska Izba Handlu, spadki notowały natomiast napoje i kategorie impulsowe – lody, słodycze w małych opakowaniach, ale także gumy do żucia czy musy owocowe.


"Oczywiście zainteresowanie poszczególnymi kategoriami zmieniało się bardzo dynamicznie, a nadążanie za bieżącymi potrzebami klientów stanowiło dla detalistów duże wyzwanie" - dodano.

Podczas pandemii wydajemy pieniądze na zakupy ostrożniej i z większą rozwagą

"Doświadczenia i obawy związane z epidemią zostawiły jednak ślad w naszych zwyczajach zakupowych - wciąż zachowujemy większą ostrożność i do sklepów zarówno tych mniejszych, jak i większych nadal chodzimy trochę rzadziej niż przed rokiem, ale staranniej planujemy, co chcemy kupić, przez co robimy tam nieco większe zakupy niż to było jeszcze rok temu" - czytamy.


CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w analizach danych transakcyjnych pozyskiwanych drogą elektroniczną z kas fiskalnych zainstalowanych w sklepach spożywczych.

PAP, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zmierzch galerii handlowych? Eksperci: po pandemii będą "głębokie zmiany"

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 18:30
Obecnie wydarzenia zmienią całą branżę handlową, a klienci mogą już nie wrócić do swoich dawnych zwyczajów - wynika z analizy międzynarodowej firmy zarządzającej nieruchomościami Cushman & Wakefield.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Marcin Wroński: kupując polskie produkty wzbogacimy budżet o 6,6 mld złotych

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2020 17:20
-Miarą patriotyzmu jest kupowanie towarów pochodzących od krajowych producentów. Tak robią inne kraje i tak coraz częściej postępują Polacy -powiedział Marcin Wroński z Krajowego Ośrodka Wpierania Rolnictwa w audycji "Ekspres Gospodarczy" w Programie 1 Polskiego Radia. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polacy ostrożnie wydają pieniądze. Znamy dane GUS ws. sprzedaży detalicznej i produkcji budowlanej

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 14:05
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu 2020 r. wzrosła o 0,5 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła o 2,4 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.
rozwiń zwiń