X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
x
x
Gospodarka

Niemcy mają pomysł jak ponownie wykorzystać zużyte akumulatory z aut elektrycznych

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 12:11
Niemiecki producent samochodów Audi i zakład energetyczny EnBW w Heilbronn rozpoczynają eksploatację zużytych  akumulatorów samochodowych z aut elektrycznych, tworząc tzw. magazyny elektryczności zasilające sieć energetyczną.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

W ten sposób, jak pisze agencja Reuters, pogodzone zostają dwa cele – recykling i ponowne użycie akumulatorów z aut elektrycznych oraz wypracowanie metody magazynowania nadwyżek energii wiatrowej i słonecznej, tak aby uniknąć marnotrawstwa i zakłócenia stabilności sieci.

Alexander Kupfer, szef projektu gospodarki o obiegu zamkniętym w Audi, powiedział, że współpraca była częścią zobowiązań Audi dotyczących recyklingu.

- Chcemy opracować rozwiązanie do przechowywania akumulatorów typu plug and play dla przemysłu energetycznego - powiedział Kupfer w wywiadzie dla Reutersa.

Kupfer powiedział, że akumulatory, które zostaną wykorzystane w fazie komercyjnej projektu, pochodzą z samochodów testowych, które przejechały setki tysięcy kilometrów.

- Zużyta bateria EV nadal może działać przez kolejne trzy do 10 lat - powiedział Kupfer.

samochód elektryczny free1200.jpg
Ruszyło przyjmowane wniosków na dopłaty do elektrycznych aut. Zobacz, ile można otrzymać

EnBW, lider na rynku energii odnawialnej, zbuduje zbiorniki magazynowania energii w elektrociepłowni Heilbronn, które posłużą do zbierania doświadczeń.

Następnie EnBW zamierza opracować podobne narzędzia do magazynowania i sprzedaży prądu dla odbiorców energii przemysłowej, lokalnych zakładów użyteczności publicznej lub zdecentralizowanych elektrowni.

Reuters.com,jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Za 5 lat prawie 300 tysięcy "elektryków" na polskich ulicach

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2020 11:00
W 2025 r. sprzedaż aut elektrycznych EV na rynku polskim wzrośnie niemal czterdziestokrotnie w porównaniu do roku 2019 - wynika z raportu "Polish EV Outlook 2020". Po wprowadzeniu dopłat lub zachęt podatkowych liczba "elektryków" w 2025 r. przekroczy 280 tys.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ceny samochodów elektrycznych w Niemczech spadną. Rząd przeznaczy miliardy euro na dotację

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2020 10:00
Niemcy przeznaczą miliardy euro na dotacje, które "obniżą" ceny samochodów elektrycznych i wesprą koncerny samochodowe w sprzedaży pojazdów, które są przyjaźniejsze dla środowiska. To część ogromnego pakietu bodźców gospodarczych, które właśnie zatwierdził niemiecki rząd.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rynek motoryzacyjny: do 2030 r. większość aut nie będzie już napędzana silnikami spalinowymi

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2020 13:14
Jak wynika z raportu firmy doradczej KPMG, w 2030 r. większość samochodów nie będzie już napędzana przez silniki spalinowe. W raporcie podkreśla się, że koronawirus nie pozostanie bez wpływu na zachowania klientów salonów motoryzacyjnych.
rozwiń zwiń