X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x
Gospodarka

Co po koronawirusie? Ekonomistka: powstanie wiele nowych firm

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2020 14:22
- Wychodzenie z recesji po pandemii będzie sprzyjało powstawaniu nowych poddostawców i usługodawców - wskazała Sonia Buchholtz ekonomistka Konfederacji Lewiatan.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: shutterstock, Autorstwa Gorodenkoff

16 maja mijają 2 miesiące głębokiego zamrożenia aktywności gospodarczej w Polsce.


pixabay wykres gospodarka 1200.jpg
"Nie czekajmy na UE". Instytut Staszica o kryzysie gospodarczym wywołanym przez koronawirusa

Polska ze swoją zdywersyfikowana gospodarką ucierpi mniej niż kraje bazujące np. na turystyce

Według ekonomistki, dane wskazują, że usługi zostały w całej Europie bardzo silnie dotknięte. - Gospodarki, które bazują na turystyce, będą notować ogromne spadki PKB. Na tym tle polska gospodarka jest dość zbilansowana w porównaniu do np. południa Europy - oceniła Buchholtz.

Jest szansa, że po pandemii powstanie wielu nowych poddostawców i usługodawców

- Spodziewalibyśmy się, że wyjście z recesji, zarówno w Polsce, jak i w Europie, będzie sprzyjało powstawaniu poddostawców i usługodawców – dodała ekonomistka.


shutterstock pożyczka firma 1200.jpg
Eksperci: tarcza antykryzysowa stopniowo poprawia nastroje polskich przedsiębiorców

Koronawirus "zamroził" wiele branż, ograniczył popyt na dobra i usługi

Przypomniała, że "lockdown" przyczynił się do niemożności świadczenia wielu dóbr i usług, ale zarazem ograniczenie kontaktów bardzo ograniczyło popyt na wiele dóbr i usług. - Gospodarka to zestaw naczyń połączonych, więc zamknięcie jednej działki to zmniejszenie zapotrzebowania na inną - podkreśliła.

Lockdown wpływa na zachowania konsumentów

Jak wyjaśniła ekonomistka, pierwszy kanał oddziaływania "lockdownu" ma charakter uniwersalny. Konsumenci, którzy nie zarabiają, będą z większą rozwagą kupować - czegoś nie kupią, wybiorą dobro niższej jakości, zrezygnują z pewnych aktywności, które pociągają za sobą zakupy. Jeśli na dodatek dominuje przekonanie, że fala zwolnień wciąż przed nami, takie powstrzymanie od zakupów będzie silne również u osób, które teoretycznie są w relatywnie dobrej sytuacji.

- Drugi kanał ujawnia się w odniesieniu do poszczególnych branż - dodała. - I tu wiele zależy od tego stopnia złożoności dóbr i usług - innymi słowy, jak wielu poddostawców i usługodawców potrzeba - oraz czy i w jakim stopniu są oni w stanie przekierować swoją produkcję do nowych grup odbiorców - stwierdziła Buchholtz.

PAP, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ze skutkami koronawirusa polska gospodarka radzi sobie najlepiej w UE. Ekonomista tłumaczy, dlaczego

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 21:12
Komisja Europejska podała najnowsze prognozy dotyczące europejskiej gospodarki, z których wynika, że wszystkie kraje Unii czeka recesja, ale Polska gospodarka poradzi sobie najlepiej z kryzysem wywołanym koronawirusem. Jakub Sawulski z Polskiego Instytutu Ekonomicznego wyjaśniał w Programie 1 Polskiego Radia - dlaczego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Większa produkcja i zysk. KGHM radzi sobie w trudnych czasach koronawirusa

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2020 16:53
- W nienormalnych czasach, związanych z epidemią koronawirusa, udało nam się utrzymać produkcję, sprzedaż oraz utrzymać w ryzach koszty - powiedział podczas konferencji prasowej prezes największego polskiego koncernu - KGHM Polska Miedź, Marcin Chludziński.
rozwiń zwiń