X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x
Gospodarka

Prawie 80 mln płatności w trzy miesiące. BLIK coraz popularniejszy

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2020 13:48
Ok. 78 mln transakcji BLIK zrealizowali użytkownicy w pierwszym kwartale tego roku.To blisko dwukrotnie więcej niż rok temu, gdy było ich 40 mln - poinformował operator systemu, Polski Standard Płatności.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Operator systemu ocenił, że 77,9 mln transakcji BLIKIEM w pierwszym kwartale tego roku, to wynik porównywalny z całym 2018 rokiem i prawie dwa razy wyższy niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu.

Polacy polubili BLIKA

PSP doprecyzował, że w pierwszym kwartale użytkownicy realizowali najwięcej transakcji w internecie – było ich 57,5 mln – czyli prawie dwa razy więcej niż rok temu i o 9 proc. więcej niż w ostatnim kwartale 2019 r. Zaznaczył, że mimo tego, że czwarty kwartał ":jest zawsze najlepszym dla e-commerce okresem roku", dla BLIKA pierwszy kwartał 2020 r. był jeszcze lepszy niż poprzedni, a płatności w sieci stanowiły blisko 74 proc. wszystkich transakcji.

sms 2.jpg

- Pod kątem ogólnej liczby transakcji mamy za sobą najlepszy kwartał w historii BLIKA. Aktualnie, w sposób zdalny, pracujemy nad jego dalszym rozwojem – między innymi udostępnianiem BLIKA w zagranicznych serwisach internetowych. Już wkrótce będziemy mogli ogłosić nowe partnerstwa. Pracujemy także nad wprowadzeniem płatności zbliżeniowych BLIKIEM. Nasz partner w tym projekcie – Mastercard – stał się już formalnie udziałowcem Polskiego Standardu Płatności – powiedział cytowany w komunikacie prezes Polskiego Standardu Płatności Dariusz Mazurkiewicz.

Drugim najchętniej wykorzystywanym sposobem na korzystanie z BLIKA były w tym czasie przelewy na numer telefonu - użytkownicy zrealizowali ich aż 7,2 miliona – o 25 proc. więcej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku i aż 177 proc. więcej rok do roku.

Co najmniej kilkaset transakcji dziennie

PSP poinformował, że w pierwszym kwartale 2020 roku Polacy wykonywali średnio 856 tys. transakcji BLIKIEM dziennie, a w tym samym okresie ubiegłego roku było to 443 tys. Dodał, że w najlepszym dniu pierwszego kwartału odnotowano 1,12 miliona transakcji.

BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z niego w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności.

PolskieRadio24.pl, PAP, PSP, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Koronawirus a praktyki banków. Rzecznik Finansowy uruchamia specjalną infolinię

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2020 12:09
Rzecznik Finansowy chce nas chronić przed nieuczciwymi praktykami instytucji finansowych, pojawiającymi się w związku z pandemią koronawirusa. Rzecznik uruchomił specjalną infolinię oraz adres e-mail do przyjmowania i analizowania skarg klientów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pandemia koronawirusa. Martwimy się nie tylko o zdrowie, ale i o finanse

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2020 07:20
Pandemia koronawirusa w co dziesiątym Polaku budzi większy lęk o finanse niż o zdrowie, a blisko połowa rodaków kłopotów z budżetem domowym obawia się nie mniej niż zdrowotnych – wynika z badania na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Co czwarty ankietowany stracił już pracę lub część wynagrodzenia
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nie dajmy się oszukać. Od dziś bezpłatne alerty Biura Informacji Kredytowej

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 11:14
Od dziś do 30 czerwca tego roku można za darmo aktywować na trzy miesiące alerty Biura Informacji Kredytowej. Ostrzegają one o próbie wyłudzenia naszych danych. Po aktywowaniu usługi, gdy w BIK pojawi się zapytanie o naszą historię kredytową, dostaniemy powiadomienie SMS lub e-mail. Jest to standardowe działanie.
rozwiń zwiń