X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x
Gospodarka

Nie dajmy się oszukać. Od dziś bezpłatne alerty Biura Informacji Kredytowej

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 11:14
Od dziś do 30 czerwca tego roku można za darmo aktywować na trzy miesiące alerty Biura Informacji Kredytowej. Ostrzegają one o próbie wyłudzenia naszych danych. Po aktywowaniu usługi, gdy w BIK pojawi się zapytanie o naszą historię kredytową, dostaniemy powiadomienie SMS lub e-mail. Jest to standardowe działanie.
Audio
  • Marcin Gozdek: jeśli okaże się, że klient nie składał wniosków kredytowych, nie kupował nic na raty, nie był poręczycielem, wtedy pojawienie się takiej informacji, może oznaczać, że ktoś próbuje wyłudzić kredyt na jego dane (IAR)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Jeśli okaże się, że klient nie składał wniosków kredytowych, nie kupował nic na raty, nie był poręczycielem, wtedy pojawienie się takiej informacji może oznaczać, że ktoś próbuje wyłudzić kredyt na jego dane - wyjaśnia Biuro Informacji Kredytowej. Mając taką informację można szybko reagować.


shutterstock rachunki długi 1200.jpg
Koronawirus a praktyki banków. Rzecznik Finansowy uruchamia specjalną infolinię

Łatwiej będzie odnaleźć oszusta

W alercie podana jest data zdarzenia, nazwa instytucji, która pyta o dane klienta oraz numer infolinii BIK. Jeśli rzeczywiście doszło do wyłudzenia, Biuro pośredniczy w przekazaniu informacji do instytucji, w której posłużono się danymi klienta.

E-zakupy zwiększają ryzyko

W związku z pandemią koronawirusa widać, że dużo więcej osób niż wcześniej robi zakupy i korzysta z usług internetowych.

- To zjawisko dotyczy zarówno osób, które do tej pory korzystały często z takich możliwości, jak i tych które wcześniej nie robiły tego, albo sporadycznie, więc ryzyko utraty kontroli nad swoimi danymi, a co za tym idzie wyłudzeń kredytów i pożyczek wzrosło - powiedział dyrektor Departamentu Rynku Detalicznego BIK Marcin Gozdek.

Z badania przeprowadzonego w kwietniu przez firmę Maison & Partners na zlecenie BIK wynika, że nie towarzyszy temu zainteresowanie usługami prewencyjnymi w celu ochrony swoich danych w sieci.

Ponad połowa osób ankietowanych wskazała, że nie zna żadnych usług ochronnych i nigdy z nich nie korzystała.

PolskieRadio24.pl, IAR, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Żerowanie na koronawirusie. Resort cyfryzacji będzie walczył z oszustami

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2020 08:41
Walka z pandemią trwa także w Internecie. Zagrożenie wirusem wykorzystują bowiem oszuści. Oferując np. nieistniejące szczepionki i inne medykamenty, próbują wyłudzić przelewy. Aby się przed nimi bronić, Ministerstwo Cyfryzacji, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej podpisali porozumienie z operatorami telekomunikacyjnymi: Orange Polska, Polkomtel, P4 i T-Mobile.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sposób na nieuczciwego sprzedawcę. Skorzystaj, gdy zawodzi standardowa reklamacja

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2020 20:08
Gdy zawodzi standardowa ścieżka reklamacji, skutecznym sposobem na odzyskanie pieniędzy od nieuczciwego sprzedawcy może być procedura chargeback. Warto o tym pamiętać zwłaszcza w czasie pandemii koronawirusa, gdy za zakupy częściej płacimy kartą i dokonujemy ich w internecie. Czym jest chargeback i jak z niego skorzystać? 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zadbaj o cyfrowe bezpieczeństwo. Dziś Światowy Dzień Hasła

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 10:47
7 maja obchodzimy Światowy Dzień Hasła (World Password Day), który ma za zadanie promować stosowanie silnych haseł komputerowych oraz wyrabianie dobrych nawyków przy ich wyborze. To inicjatywa światowych liderów branży IT.
rozwiń zwiń