Szybciej z północy na południe kraju. Jest przetarg na ostatni odcinek trasy S7 w Małopolsce

2020-05-04, 12:25

Szybciej z północy na południe kraju. Jest przetarg na ostatni odcinek trasy S7 w Małopolsce
Budowa trasy S7. Foto: GDDKIA

Jest przetarg na ostatni odcinek drogi ekspresowej S7 w Małopolsce. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poszukuje wykonawcy na budowę fragmentu S7 między węzłami Miechów i Szczepanowice. Odcinek ma ponad pięć kilometrów długości. Oferty można składać do 26 czerwca.

Do zadań wykonawcy będzie należało zaprojektowanie i wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z przepustami, przejściami i przejazdami bezkolizyjnymi.

Przebudowa lokalnej infrastruktury

W planach jest też przebudowanie istniejących dróg, które w tej chwili kolidują z S7. Niektóre z nich zmienią swój przebieg.
Powstanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. W ciągu drogi ekspresowej powstanie pięć wiaduktów.  Jeden z nich będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt.

Powiązany Artykuł

droga 1200.jpg
Bliżej końca budowy trasy S7. Umowa na nowy odcinek w Małopolsce podpisana

Powstanie system odwodnienia terenu: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające i zbiorniki retencyjne. Wybudowane zostaną zabezpieczenia akustyczne. Cztery przepusty wraz z ogrodzeniami ochronno-naprowadzającymi umożliwią swobodne przemieszczanie się zwierząt. Zainstalowane zostaną także ekrany przeciwolśnieniowe.

Przebudowane zostaną urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury, kolidujące z inwestycją. Chodzi między innymi o  urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, gazowe, urządzenia melioracyjne i kolejowe. Po zakończeniu robót wykonana będzie pełna rekultywacja terenów zajętych przez plac budowy, zaplecza techniczne i socjalne oraz drogi tymczasowe wykonane na potrzeby budowy.
Wykonawca będzie miał 39 miesięcy na wykonanie wszystkich prac.

Odcinek z Miechowa do Szczepanowic jest częścią modernizowanego  ponad 55-kilometrowego odcinka S7, który został podzielony na kilka części. Cały ten fragment ma zostać włączony do ruchu w 2024 roku. W zeszłym tygodniu robotnicy przebili drugą nitkę tunelu, która będzie fragmentem trasy S7. Będzie to najdłuższy tunel drogowy w naszym kraju. Jego długość przekracza 2 kilometry.

Z Warszawy do Krakowa szybko i komfortowo

Po ukończeniu budowy drogi ekspresowej S7 w województwie małopolskim, kierowcy będą mogli w komfortowych warunkach przemieszczać się pomiędzy Krakowem i Warszawą. Poprawi się bezpieczeństwo, komfort jazdy i skróci czas przejazdu. Jest to bardzo istotne także dla ruchu międzynarodowego. Droga S7 jest częścią międzynarodowej drogi europejskiej E77 przebiegającej od Gdańska przez Warszawę do granicy państwa ze Słowacją w miejscowości Chyżne.

Inwestycja jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.

PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md

Polecane

Wróć do strony głównej