X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Pandemia vs sprzedaż aut. Internet największą nadzieją dealerów

Ostatnia aktualizacja: 02.05.2020 13:00
- Epidemia zaburzyła coroczny, tradycyjny harmonogram wyprzedaży samochodów z poprzedniego rocznika, dlatego potanieć mogą tylko te auta, które są już na placach u sprzedawców - ocenił Dariusz Balcerzyk ekspert Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Ale jego zdaniem sprzedaż internetowa aut  jest wręcz skazana na sukces.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Glow Images/East News

Na atrakcyjne ceny możemy liczyć tylko w przypadku aut, które już "parkują" na placach u sprzedawców. Epidemia zaburzyła bowiem coroczny, tradycyjny harmonogram wyprzedaży aut z poprzedniego rocznika.

Nokaut z powodu koronawirusa i norm UE

- To może skłonić dealerów, chcących pozbyć się zapasów z magazynów, do większej elastyczności cenowej. Jednak generalnie obniżki cen będą rzadkością - wskazał analityk z firmy SAMAR.

- W następnych miesiącach trzeba przygotować się na wyższe ceny, wynikające chociażby z faktu osłabienia kursu złotego wobec euro. Wzrostu cen jest zauważalny już od dawna, a jego głównym czynnikiem sprawczym są restrykcyjne normy emisji obowiązujące w Europie, powiązane na dodatek z wysokimi karami za ich przekroczenie - dodał.


samochody parking 1200.jpg
Załamanie sprzedaży aut w Europie. Motoryzacja najsilniej odczuła efekt pandemii

- Dodatkowe wydatki po stronie producentów generuje potrzeba, wymaganego europejskim prawem, wyposażenia aut w kolejne systemy bezpieczeństwa - stwierdził Dariusz Balcerzyk.

Początkową strategią wielu firm było przeczekanie w nadziei, że pandemia szybko minie i nie pozostawi trwałych, negatywnych skutków gospodarczych. W miarę jednak wydłużania się jej i coraz bardziej restrykcyjnych przepisów sanitarnych wprowadzanych przez władze, jasne stawało się, że trzeba przedsięwziąć pewne kroki, aby utrzymać firmy przy życiu.

Internet ostatnią nadzieją sprzedawców aut ?

- Można zaobserwować coraz większą aktywność firm motoryzacyjnych w Internecie. Sprzedaż on-line prawdopodobnie o wiele szybciej niż pierwotnie zakładano, zdominuje rynek samochodowy jako tańsza i efektywniejsza forma handlu - ocenił ekspert firmy SAMAR.

Według Dariusza Balcerzyka, wygrają na tym ci, którzy opanowali to narzędzie pierwsi. Tym bardziej, że dystans społecznościowy wymuszony przez pandemię będzie trwał jeszcze jakiś czas.


internet-1593378_1280.jpg
Zakupy online jak loteria. UE wzmocni ochronę konsumentów?

Nawet, gdy ograniczenia zostaną złagodzone, pozostanie bariera psychiczna sprzyjająca utrzymaniu się dystansu społecznego, przynajmniej do momentu udostępnienia szczepionki przeciw COVID-19.


PolskieRadio24/IAR/PAP/sw


Czytaj także

Polacy coraz chętniej kupują nowe auta, choć przede wszystkim robią to firmy

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2019 12:45
Rynek samochodów rośnie. Od początku roku w Polsce zarejestrowano ponad 230 tysięcy osobówek. Wzrosty napędzają - jak zwykle - głównie firmy. Polacy tymczasem coraz chętniej przesiadają się do wypożyczanych na minuty samochodów co zdaniem eksportów nie tylko nie zepsuje rynku, ale jeszcze go rozkręci.
rozwiń zwiń

Czytaj także

CEPiK: ponad milion samochodów zarejestrowanych w zeszłym roku

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2020 11:05
Niemal 3 tys. autobusów, ponad 60 tys. jednośladów i 770 tys. aut osobowych zgłoszono w ubiegłym roku do Centralnej Ewidencji Pojazdów – podało Ministerstwo Cyfryzacji. Ale CEPiK to nie tylko statystyki. Dzięki tej bazie kierowcy mają dostęp do coraz większej liczby e-usług.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zakupy online jak loteria. UE wzmocni ochronę konsumentów?

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2020 11:15
Aż dwie trzecie z 250 produktów zakupionych w sklepach internetowych nie przeszło testów bezpieczeństwa. Badania przeprowadzono równocześnie w ośmiu europejskich krajach.
rozwiń zwiń