X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Nowe umowy na budowę Mierzei Wiślanej. Zobacz, czego dotyczą

Ostatnia aktualizacja: 02.05.2020 10:00
- Ryzyko dalszego wzrostu kosztów przekopu przez Mierzeję Wiślaną jest niskie - ocenił w odpowiedzi na poselską interpelację wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą konsorcjum firm NDI i Besix.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Twitter/Min. Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Wartość wieloletniego programu finansującego przedsięwzięcie została w sierpniu ubiegłego roku określona na 1 mld 987,5 mln zł.


Wiceminister Grzegorz Witkowski zaznaczył jednocześnie, że na obecnym etapie trudno przewidzieć, jaki ostatecznie będzie stan gospodarki kraju i innych gospodarek świata po zniesieniu ograniczeń związanych z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa oraz szybkość odbudowy przerwanych łańcuchów dostaw i usług.

Nowe inwestycje związane z przekopem  

Przebudowa toru wodnego na rzece Elbląg i budowa mostu obrotowego w Nowakowie to kolejny etap prac przy powstawaniu nowej drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na wykonanie tych robót. Chętne firmy mogą zgłaszać oferty do 22 czerwca.


tvp mierzeja wiślana free screen przekop 1200.jpg
Gróbarczyk ws. Mierzei Wiślanej: marszałek Struk używa tych samych argumentów co Putin


Od kilku miesięcy w miejscu planowanego kanału żeglugowego na Mierzei trwają prace budowlane. Powstają tam m.in. nabrzeża, prowadzone są wykopy, a urobek z nich jest transportowany i hałdowany w południowej części przekopu. Zostanie wykorzystany do budowy obwiedni sztucznej wyspy.

Przetarg na II etap inwestycji 

Obecnie inwestor czyli Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na wykonanie drugiego etapu inwestycji.

Pobudowany zostanie również nowy odcinek drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Elbląg ze ścieżką dla pieszych i rowerzystów oraz trasami dojazdowymi. Łączna długość dróg wyniesie około 1,5 km. Planuje się, że prace na rzece Elbląg i w jej pobliżu potrwają do 30 miesięcy.

Roboty budowlane dotyczą budowy portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowy kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego. Zbudowane zostaną także dwa ruchome stalowe mosty, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą. Powstanie sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym.


mierzeja wiślana 1200 free.jpg
M. Gróbarczyk o priorytetach: wzmocnienie portów, Mierzeja Wiślana, retencja

Nowa droga wodna długości 23 km

W trzecim etapie budowy kanału żeglugowego pogłębiony zostanie tor wodny na Zalewie Wiślanym.  Długość nowej drogi wodnej wyniesie blisko 23 kilometry, w tym przejście przez Zalew Wiślany wyniesie nieco ponad 10 kilometrów, po rzece Elbląg także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe.

Głębokość kanału wyniesie 5 m. Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości.

PolskieRadio24/IAR/PAP/sw


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Przekop Mierzei Wiślanej coraz bliżej. Dziś podpisanie umowy z wykonawcą

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 07:19
W Elblągu podpisana zostanie umowa z generalnym wykonawcą przekopu Mierzei Wiślanej. W uroczystości weźmie udział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Podpisanie umowy z wykonawcą inwestycji otwiera właściwy etap budowy nowej drogi wodnej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przekop Mierzei Wiślanej. Projekt PiS o kolosalnym znaczeniu dla Polski

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 15:30
Przekop Mierzei Wiślanej to jeden ze sztandarowych pomysłów PiS o strategicznym znaczeniu. Budowa kanału ma kolosalne znaczenie dla większej suwerenności Polski. Pozwoli m.in. na swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, co dziś skutecznie utrudnia Rosja. Eksperci wskazują też na gospodarcze korzyści. Projekt krytykuje opozycja.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Inwestycja, na którą czekano latami. Przekop Mierzei Wiślanej rozpoczęty

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 16:24
W Elblągu podpisano umowę z generalnym wykonawcą przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Uroczyste podpisanie umowy na realizację projektu jest finałem wieloletnich starań o połączenie Elbląga z Morzem Bałtyckim z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej.
rozwiń zwiń