X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Pandemia może pomóc polskim start-upom. Te branże rozwiną się najbardziej

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2020 11:00
Telemedycyna i telekomunikacja oferują rozwiązania pozwalające pracować i leczyć się w domu. To wielki atut w dobie zagrożenia koronawirusem. Dlatego takie technologie coraz bardziej doceniają giełdowi inwestorzy. A to pomoże polskim start-upom z obu branż, w ich ekspansji na zagraniczne rynki.  
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/bbernard

Podczas gdy różne branże próbują uratować swój biznes, inni cieszą się, że pandemia przyspieszyła niektóre procesy w gospodarce, na których biznes może zyskać – o tym zjawisku pisze portal businessinsider.pl.

– Przewidujemy, że rozwój naszej branży znacząco przyspieszy, dlatego nasz zespół jeszcze intensywniej pracuje nad rozwojem produktów oraz usług tak, abyśmy sprostali wyzwaniom zmieniającego się rynku usług diagnostycznych i mogli oferować jeszcze szersze pakiety diagnostyczne – mówi Maciej Nowak, wiceprezes Infoscan.

Firma stworzyła urządzenie do zdalnej diagnostyki i monitoringu Zaburzeń Oddychania Podczas Snu, a teraz chce sprowadzać sprzęt medyczny do walki z koronawirusem.

Prezes Nowak jest wręcz przekonany, że obecna sytuacja bardzo przyspieszy działania NFZ w zakresie refundacji usług telemedycznych w Polsce, co będzie niewątpliwie korzyścią dla pacjentów oraz budżetu państwa.

 

Duże inwestycje w sektorze medycznym

Rozruch w branży przewiduje także Krzysztof Mędrala, prezes MedAppu, spółki, która stworzyła i rozwija system telemedyczny Carna Life, mający zastosowanie w takich dziedzinach jak: kardiologia, diabetologia czy dietetyka.

– W naszej ocenie czas, który nastanie po pandemii koronawirusa, będzie charakteryzował się dużymi inwestycjami w sektorze medycznym, w szczególności w obszarze telemedycznym, analizy dużych baz danych czy sztucznej inteligencji – uważa Krzysztof Mędrala.

Według niego tylko nowoczesne technologie telemedyczne będą dawały szansę na zaspokajanie stale rosnącego popytu na usługi na odpowiednim jakościowo poziomie przy jednoczesnym dbaniu o bezpieczeństwo pacjentów i personelu medycznego.

 

Nowe kanały komunikacji

Obie firmy od czasu wybuchu pandemii zdobyły uznanie w oczach inwestorów, a ich kursy akcji znacząco podskoczyły. Dołącza do nich kolejna spółka, która przykuła uwagę inwestorów na rynku alternatywnym – Aiton Caldwell, od 16 lat zajmująca się rozwijaniem własnych usług telekomunikacyjnych.

– Aktywność skoncentrowana na małych i średnich przedsiębiorstwach oraz wprowadzanie nowych kanałów komunikacji dla naszych klientów, stały się dla nas kluczowymi zagadnieniami w codziennej pracy. Efekty są już widoczne w postaci ofert oraz produktów rozszerzających nasze portfolio. Nowa strategia i wynikające z niej działania to odpowiedź na trendy rynkowe i zmieniające się potrzeby klientów – napisał w liście do akcjonariuszy Rafał Pietrzak, prezes Aiton Caldwell.

 

 

PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/businessinsider.pl/DoS