X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x
Gospodarka

Konsumenci preferują jaja z chowu klatkowego. Kluczowe znaczenie ma cena

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2020 13:15
Przy zakupie jaj cena ma największe znaczenie, dlatego jaja klatkowe cieszą się największym popytem. Klienci z trudem akceptują ceny jaj z tzw. chowów alternatywnych, choć i ten towar ma swoich zwolenników.
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: shutterstock

Naukowcy z SGGW w Warszawie we współpracy z Krajową Izbą Producentów Drobiu i Pasz, próbowali zbadać jak polscy konsumenci odbierają aktualną sytuację na rynku jaj oraz to, czy słyszeli o projekcie wycofania jaj klatkowych ze sprzedaży.

Z badania opinii wynika, że cena jaj ma dla konsumentów istotne znaczenie, ponieważ aż 63 proc. zwraca na nią uwagę przy zakupie. Znaczna większość ankietowanych (60 proc.) uważa że, jaja klatkowe mają odpowiednią cenę. Dla 21 proc. konsumentów, cena jaj klatkowych jest za wysoka.

 

Handel deklaruje wycofanie jaj klatkowych

– Te wyniki powinny być potraktowane jako ważny sygnał dla właściwej oceny popytu w perspektywie najbliższych lat – komentuje Katarzyna Gawrońska, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz. Wiele sieci handlowych zadeklarowało, że do 2025 r. wycofa ze sprzedaży jaja klatkowe.

Badania wykazały, że ponad połowa ankietowanych (51 proc.) opowiada się za wycofaniem ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego, nawet jeśli miałoby to wpłynąć na wzrost ich cen. Jednak pozostałe 49 proc. pytanych nadal chce zaopatrywać się w jaja z chowu klatkowego.

– Przedstawiciele dużych sieci handlowych coraz częściej wypowiadają się odnośnie wycofania z półek sklepowych jaj pochodzących z chowu klatkowego. Trend ten zauważyli również właściciele sklepów osiedlowych. Jednak ponad 61 proc. ankietowanych nie słyszała o projekcie całkowitego wycofania jaj klatkowych ze sprzedaży – wyjaśniła koordynatorka projektu, prof. Monika Michalczuk z SGGW w Warszawie powołując się na wyniki badań.

Cena jest "raczej wysoka"

W przypadku jaj pochodzących z chowu alternatywnego tylko 43 proc. respondentów uważa cenę tego produktu za odpowiednią, a 55 proc. wskazuje, że jest "raczej wysoka" lub "wysoka". Ankietowani deklarują, że do nabywania jaj alternatywnych motywuje ich przekonanie o wyższej jakości produktu (39 proc.), względy smakowe (34 proc.), a kwestie etyczne są ważnym aspektem tylko dla 24 proc. konsumentów.

 

 

– Powody, które stają za decyzjami konsumentów są zaskakujące. Nabywcy jaj alternatywnych kierują się bowiem błędnym przekonaniem o tym, że jaja alternatywne są w jakimś aspekcie lepsze od klatkowych – skomentowała prof. Michalczuk.

Dyrektor Katarzyna Gawrońska zauważyła, że niski procent konsumentów kierujący się przy zakupach jaj kwestiami dobrostanu pokazuje, że dla Polaków ważne są zupełnie inne rzeczy niż dla konsumentów na zachodzie Europy.

 

PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/DoS


 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak