X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
x
x
Gospodarka

Konsultacje ws. budowy CPK. Wpłynęło ponad 30 tysięcy wniosków

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2020 11:06
Około 33 tysiące wniosków od mieszkańców wpłynęło do spółki Centralny Port Komunikacyjny drogą elektroniczną w ramach konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego. Dokument wskazał wstępnie korytarze dla linii kolejowych i dróg szybkiego ruchu, których budowa jest związana z CPK.
Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego
Projekt Centralnego Portu KomunikacyjnegoFoto: Twitter/Centralny Port Komunikacyjny

Konsultacje Strategicznego Studium Lokalizacyjnego C trwały od 10 lutego do 10 marca. Wnioski od mieszkańców docierały do spółki różnymi kanałami: przez stronę internetową, mailowo, za pośrednictwem Biura Pełnomocnika do spraw CPK oraz w formie papierowej – dostarczane tradycyjną pocztą lub składane bezpośrednio w siedzibie CPK.

Wnioski papierowe wciąż jeszcze napływają do spółki, ponieważ w ich przypadku liczy się data nadania.

 - Bardzo dziękuję wszystkim, którzy poświęcili swój czas i wzięli udział w konsultacjach CPK – mówi wiceminister Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK. – Ogłosiliśmy je po to, żeby zweryfikować oczekiwania mieszkańców, wysłuchać ich opinii, a docelowo dostosować planowane inwestycje do ich potrzeb. W przyszłości będziemy kontynuowali dialog z mieszkańcami w ramach kolejnych etapów konsultacji i procedur inwestycyjnych – dodał.

Drogi dojazdu do CPK

Głównym celem studium było wyznaczenie korytarzy inwestycji kolejowych i drogowych – o szerokości kilku kilometrów – które będą podstawą dalszych prac studialno-projektowych. Wewnątrz korytarzy planiści CPK zaproponowali po kilka wariantów przebiegu nowych szlaków transportowych. Na razie mają one charakter orientacyjny i nie są wiążące.

– Zainteresowanie dokumentem było duże, co jest związane ze skalą planowanych inwestycji. Do konsultacji przedstawiliśmy korytarze obejmujące ponad półtora tysiąca kilometrów nowych linii kolejowych i ponad 400 kilometrów drogowych tras szybkiego ruch – mówi Mikołaj Wild, prezes spółki odpowiedzialnej za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. – Teraz czas na dokładną analizę każdej ze zgłoszonych uwag. Zamierzamy nasze linie zaplanować, zaprojektować i wybudować w jak największej zgodzie z mieszkańcami i biorąc pod uwagę ich opinie – dodał.

Uwag nie brakuje

Wnioski i uwagi dotyczą w największym stopniu kilkunastu lokalizacji, między innymi Krakowa, Konstantynowa Łódzkiego, Wieliszewa, Grójca i Bolimowa na Mazowszu, Miedzianej Góry pod Kielcami, Dąbrowy Górniczej, Olkusza i Mikołowa w województwie śląskim oraz Jelcza-Laskowic na Dolnym Śląsku.
Większość zawiera propozycje zmian przebiegu zaproponowanych wariantów. Na przykład poprowadzenia linii kolejowych przez tereny niezabudowane - pola, lasy, łąki, lub wręcz przeciwnie: ograniczenia ingerencji w takie obszary z uwagi na ochronę terenów zielonych.

W części wniosków pojawiły się też postulaty lepszej niż planowana obsługi niektórych miast – poprzez budowę nowych linii kolejowych lub włączenia istniejących linii w ciągi planowane przez spółkę. Takie uwagi spółka otrzymała  z Torunia, Bydgoszczy, Elbląga, Skarżyska-Kamiennej i Starachowic.

Część uwag odnosiła się także do korytarzy i wariantów planowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Zostaną one przez spółkę przekazane do analizy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z którą spółka zawarła niedawno porozumienie o współpracy przy planowaniu, projektowaniu i budowie inwestycji drogowych związanych z CPK. Uwagi zostaną podsumowane w raporcie, który zostanie opublikowany prawdopodobnie w czerwcu. Spółka zapowiada też kolejny etap konsultacji. Organizowane będą spotkania w gminach, które znajdują się na trasie wariantów tras kolejowych. kolejowych przez wytypowane obszary na estakadach lub w tunelach – zapowiedział Piotr Malepszak, członek zarządu CPK ds. części kolejowej.

Szybki dojazd do CPK

Tak zwany komponent kolejowy Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie oznaczał dla pasażerów  skrócenie czasów przejazdu. W myśl założeń podróż pociągiem z Warszawy do Portu Lotniczego Solidarność zajmie 15 minut, a z Łodzi niespełna 30 minut. Z Wrocławia i Poznania dojedziemy do Warszawy w czasie poniżej 2 godzin, a czas przejazdu między Krakowem i Katowicami skróci się do  35 minut. Do sieci kolejowej zostaną włączone m.in. Jastrzębie-Zdrój i Łomża, do których dziś nie da się dojechać pociągiem.

PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Budowa CPK. Poseł PiS: przy takich inwestycjach konsultacje społeczne są konieczne

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2020 20:45
- Każdą taką inwestycję jak budowa autostrady czy nowej linii kolejowej należy "zaprogramować". A żeby to zrobić, trzeba przedstawić kilka wariantów rozwiązań [przebiegów tras - przyp. red.]. Stąd konieczne są społeczne konsultacje - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia poseł PiS Jerzy Polaczek. Gościem audycji był również Mirosław Suchoń, poseł Nowoczesnej z klubu parlamentarnego KO.
rozwiń zwiń

Czytaj także

GDDKiA pomoże przy budowie infrastruktury wokół CPK. Umowa podpisana

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2020 07:45
Spółka odpowiedzialna za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie współpracować z Generalną Dyrekcją Dróg i Autostrad przy budowie dojazdów do Portu Lotniczego Solidarność. Przedstawiciele zarządu spółki odpowiedzialnej za budowę CKP zapowiadają, że drogowcy będą współpracować z kolejarzami przy budowie połączeń komunikacyjnych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Około 33 tys. uwag dotyczących nowych linii kolejowych i drogowych w ramach inwestycji CPK

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2020 14:15
Pełnomocnik rządu ds. CPK, Marcin Horała przekazał, że zakończyły się konsultacje dotyczące trzech części Strategicznego Studium Lokalizacyjnego (SSL). Chodzi o zgłaszanie uwag do tzw. korytarzy dla nowych linii kolejowych i tras drogowych w ramach inwestycji Centralny Port Komunikacyjny.
rozwiń zwiń