X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Nieuczciwy sprzedawca energii ukarany. Blisko 400 tys. zł. grzywny od UOKiK-u

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2020 13:19
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył prawie 380 tys. zł kary na firmę Proton Polska Energia za praktyki przy sprzedaży energii. UOKiK wskazał, że spółka m.in. wprowadzała konsumentów w błąd, podszywając się pod innego sprzedawcę.
Kolejne rozwiązanie w nowej Ordynacji podatkowej wskazane przez niego dotyczy terminów przedawnienia. Nowością jest rozdzielnie przedawnienia wymiaru podatku i poboru podatku.
Kolejne rozwiązanie w nowej Ordynacji podatkowej wskazane przez niego dotyczy terminów przedawnienia. Nowością jest rozdzielnie przedawnienia wymiaru podatku i poboru podatku. Foto: shutterstock.com/ Satori Studio

Jak poinformował UOKiK, postępowanie przeciwko firmie Proton Polska Energia, występującej wcześniej jako Gasoenergia Polskie Zakłady Energetyczne, wszczęto po skargach od konsumentów i zawiadomieniach od rzeczników konsumenta. Wynikało z nich, że przedstawiciele firmy odwiedzali konsumentów w domu, podając się za dotychczasowego sprzedawcę energii lub gazu. Proponowali zawarcie nowej, korzystniejszej umowy lub informowali o konieczności przedłużenia albo aktualizacji starej.

Jak podał UOKiK, dokumenty przekazywane konsumentom do podpisu miały być potwierdzeniem wykonanych czynności, jednak kiedy klienci otrzymywali fakturę - orientowali się, że zawarli umowę z nowym sprzedawcą. Akwizytorzy informowali, że nowa umowa będzie korzystniejsza a opłaty niższe, co okazywało się nieprawdą - podkreślił Urząd.

Brak kopii umowy i odpowiedniej informacji

Dodatkowo - według UOKiK, przedstawiciele Gasoenergia nie wydawali konsumentom kopii zawartych umów, co uniemożliwiało im zapoznanie się z ich treścią, a także utrudniało dochodzenie ewentualnych roszczeń. Akwizytorzy zatajali też przed konsumentami informację, że przy podpisywaniu umowy na sprzedaż energii podpisują też umowę na dostarczanie gazu i na odwrót. Ponadto nie przekazywali informacji o przysługującym klientom prawie do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w ciągu 14 dni.

- Wprowadzanie konsumentów w błąd co do tożsamości przedsiębiorcy jest nie tylko niezgodne z prawem, ale i nieetyczne. Tym bardziej że ofiarami takich praktyk najczęściej padają osoby starsze, które są bardzo ufne, a często również samotne. To już kolejna decyzja zakończona karą finansową w sprawie podszywania się pod dotychczasowego dostawcę usług – podkreślił prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

PolskieRadio24.pl, PAP, md

Zobacz więcej na temat: UOKiK energetyka
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Energetyczne Centrum upadło, klienci nie wiedzieli. Teraz jednak mogą odzyskać swoje pieniądze

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2019 09:15
Wazne informacje dla klientów firmy Energetyczne Centrum, która sprzedawała prąd i gaz. Choć przedsiębiorstwo ogłosiło upadłość, to część klientów o tym nie wiedziała i nadal wpłacała pieniądze na konto firmy. Na szczęście jest rozwiązanie tego problemu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

UOKiK o wielkiej zmowie cieplnej w Warszawie

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2019 18:24
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiada w roku 2019 szczególną aktywność w walce z praktykami ograniczającymi konkurencję.
rozwiń zwiń