X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

UOKiK wysłał list do operatorów komórkowych. Chodzi o ceny w reklamach

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2019 11:04
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje do operatorów telefonii komórkowej o rzetelne informowanie klientów o cenach produktów i usług, które są pokazywane w reklamach. Chodzi o takie sytuacje, w których główna cena w reklamie jest ceną z rabatem, którego uzyskanie jest uzależnione np. od zgody na marketing czy elektroniczną fakturę.
Audio
  • Magdalena Ochal z UOKiK o apelu Urzędu do telekomów (IAR)
W ciągu roku liczba osób aktywnie korzystających z bankowości w komórce wzrosła nominalnie o 2,72 mln klientów.
W ciągu roku liczba osób aktywnie korzystających z bankowości w komórce wzrosła nominalnie o 2,72 mln klientów.Foto: Pixabay
  • UOKiK: prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych to wprowadzanie konsumentów w błąd
  • Urząd wysłał listy do 10 operatorów i firm telekomunikacyjnych
  • Operatorzy mają czas na zmianę praktyk do końca roku

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wysłał w tej sprawie listy do 10 operatorów telefonii komórkowej i firm telekomunikacyjnych. Urząd w komunikacie wskazuje, że prezentowanie cen z rabatem jako standardowych jest niestety praktyką powszechną, choć to wprowadzanie klientów w błąd. 


telefon smartfon aplikacje 1200.jpg
Rejestracja telefonów na kartę. UOKiK sprawdzi operatorów

Reklamy telewizyjne, internetowe i radiowe, a także strony www firm, najczęściej eksponują bardzo atrakcyjne ceny usług. Jednak po przeczytaniu szczegółów, zapisów drobnym drukiem, okazuje się, że są to ceny zaniżone. Konsument może je uzyskać dopiero po rabacie, gdy zgodzi się na marketing lub wybierze e-fakturę. W niektórych przypadkach rabat za e-fakturę jest też uzależniony od terminowych płatności. W reklamach telewizyjnych dodatkowe warunki umieszcza się na dole ekranu, często są nieczytelne i widoczne przez tak krótki czas, że przeciętny konsument nie jest w stanie ich przeczytać. Nie wszyscy konsultanci rzetelnie o nich informują - czytamy w komunikacie UOKiK.

Rzetelna cena w reklamie

Tymczasem, jak podkreśla prezes Urzędu Marek Niechciał, konsument w czasie oglądania reklamy powinien otrzymywać jasną i czytelną informację o cenie oraz o warunkach nabycia produktu lub usługi. Jak dodaje, jeśli podawana jest cena po rabacie, to firmy powinny w sposób rzetelny o tym informować. 

Apel do firm

Z tego powodu, że takie praktyki stosuje większość dużych operatorów i telekomów, prezes UOKiK zaapelował do 10 z nich o zaniechanie takich praktyk i zmiany sposobu przedstawiania ceny w reklamach.

- Liczymy na to, że przedsiębiorcy pozytywnie odpowiedzą na nasz apel i zmienią sposób prezentowania cen. Skorzystają na tym konsumenci, którzy będą od początku jasno informowani, kiedy i za co zapłacą. Ważne jest, żeby każdy miał rzetelną informację o warunkach oferty. Jeśli firmy telekomunikacyjne nie dostosują się do naszych oczekiwań w wyznaczonym terminie, podejmiemy decyzję o wszczęciu postępowań. Mogą się one zakończyć karą nawet do 10 procent rocznego obrotu – mówi wiceprezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Firmy mają czas do końca roku na dostosowanie się do zaleceń UOKiK-u.

PolskieRadio24.pl, UOKiK, md

Zobacz więcej na temat: UOKiK telekomunikacja
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

UOKiK ma wątpliwości ws. udostępniania nagrań rozmów telefonicznych rozmów sprzedażowych. Chodzi o trzy firmy

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2017 14:13
UOKiK sprawdził, czy operatorzy telekomunikacyjni udostępniają konsumentom nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych, w trakcie których np. ustalono warunki nowej umowy - podał w poniedziałek urząd.
rozwiń zwiń

Czytaj także

UOKiK wziął pod lupę nieuczciwą firmę. 1,5 mln zł kary za podszywanie

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2018 12:19
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 1,5 miliona złotych kary na Twoją Telekomunikację. Jak ustalono, pracownicy firmy, proponując ludziom nową, rzekomo bardziej atrakcyjną ofertę, podszywali się pod dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

UOKiK zgodził się na przejęcie Netii przez Cyfrowy Polsat

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2018 10:37
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na przejęcie Netii - operatora usług telekomunikacyjnych - przez Cyfowy Polsat. Według UOKiK-u transakcja ta nie spowoduje ograniczenia konkurencji.
rozwiń zwiń