X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Neckermann Polska upadł, problemy zostały. Trzeba sprowadzić turystów, wypłacić odszkodowania

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2019 15:12
Trwa zamiatanie pobojowiska pozostawionego przez upadłe biura podróży – Thomasa Cook’a i jego spółki-córki Neckerman Polska. Trwa sprowadzanie turystów do kraju, czym zajął się Mazowiecki Urząd Marszałkowski. Do Polski przyleciało już 500 turystów, do soboty ma przylecieć 2800 pozostałych.
Audio
  • Około pół tysiąca Polaków, klientów biura podróży Neckermann Polska wróciło już do kraju. Takie dane podaje Mazowiecki Urząd Marszałkowski.(IAR)
  • Wszystkie loty powrotne turystów, którzy do niedzieli zakończą wyjazdy zorganizowane przez niewypłacalne biuro podróży Neckermann Polska, są opłacone.(IAR)
  • Mazowiecki Urząd Marszałkowski zapewnia, że jeśli nie będzie takiej konieczności, turyści nie będą musieli kończyć wyjazdów przed zaplanowanym terminem.(IAR)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: pixabay

To właśnie mazowieccy urzędnicy wraz z polskimi dyplomatami prowadzą teraz opiekę nad turystami po tym, jak Neckerman Polska ogłosił niewypłacalność.

Nie ma potrzeby awaryjnego sprowadzania Polaków z wakacji, turyści zakończą swoje urlopy

 Jak jednak uspokaja Izabela Stelmańska z Urzędu Marszałkowskiego, nie ma potrzeby awaryjnego sprowadzania Polaków z wakacji. - Wszystko na to wskazuje, że uda nam się utrzymać turystów i spokojnie wrócą w planowanych terminach, tak jak mieli to zagwarantowane przez Neckermann Polska - powiedziała Izabela Stelmańska.

Koszty dokończenia pobytu i sprowadzenia turystów pokryte zostaną przez ubezpieczyciela

Biuro podróży Neckermann Polska ma bowiem gwarancję ubezpieczeniową i to ubezpieczyciel wraz z Urzędem Marszałkowskim pokryją koszty pobytu turystów.

W środę prezes zarządu biura Neckermann Polska Maciej Nykiel potwierdził, że wszyscy klienci Neckermann Polska są objęci ochroną, wynikającą z udzielonych gwarancji ubezpieczeniowych oraz z przepisów o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym. Urząd Marszałkowski informował w środę, że jeśli zabraknie pieniędzy z gwarancji ubezpieczeniowej, uruchomiony zostanie II filar Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.

Stelmańska podkreśliła, że do urzędu dochodzi coraz mniej sygnałów na temat problemów w hotelach.

- Największy problem mieliśmy na Majorce. Faktycznie tam była dosyć trudna rozmowa z hotelarzami. Posiłkowaliśmy się również władzami konsularnymi, którzy bezpośrednio rozmawiali z hotelami, i też taką pomoc konsularną otrzymaliśmy, jeżeli chodzi o Tunezję. W trzech miejscach konsul rozmawiał w hotelach"- wskazała.

Jak zaznaczyła, hotelarze przystali na propozycje urzędu.

- Czyli na nasze gwarancje, że zostaną uregulowane koszty pobytu tych turystów z gwarancji ubezpieczeniowej - wyjaśniła Stelmańska. Wytłumaczyła przy tym, że dzięki temu turyści na przykład w środę mogli spokojnie dotrzeć na lotnisko.

- Było zagrożenie, że hotelarz nie wypuści po prostu turystów na transfer i turyści będą mieli utrudnioną podróż na lotnisko. Na szczęście wszystko się zakończyło dobrze dla turystów. Spokojnie opuścili hotel. Ci pozostali pozostają w hotelach do planowanych powrotów - powiedziała Stelmańska.

Zdarzają się jednak incydenty z bezprawnym przetrzymywaniem polskich turystów w hotelach

Stelmańska, odpowiadając na pytania dziennikarzy o docierające do urzędu sygnały na temat trudnej sytuacji turystów na miejscu, zaznaczyła, że docierają informacje, że "hotele żądają zapłaty bezpośrednio od turystów, również gdzieś tam też pojawiają się groźby, że albo nie wypuszczą ich z hoteli, albo że zostaną wyrzuceni" – dodała

- Jest to bezprawna sytuacja, przede wszystkim nieetyczna, jeśli chodzi o sam biznes, z uwagi na to, że hotel nie ma możliwości aresztowania i w żaden sposób przetrzymywania turystów obcego kraju na swoim terenie. Klient nie jest stroną umowy. Stroną umowy jest Neckermann czy Thomas Cook, w zależności od tego, kto realizował zamówienia na hotele, więc tutaj tym bardziej nie ma podstawy do tego, żeby jakieś represje na klientach były stosowane - dodała Izabela Stelmańska.

Nie ma przesłanek aby kierować sprawę Neckermanna do prokuratury

Stelmańska powiedziała też, że - w jej ocenie - nie ma przesłanek, aby kierować sprawę upadłości biura podróży Neckermann Polska do prokuratury. - Od poniedziałku byliśmy w kontakcie z Neckermannem, wiec byliśmy na bieżąco informowani o sytuacji (firmy – PAP). (...) Naszym zdaniem nie ma tu przesłanek (aby złożyć zawiadomienie do prokuratury – PAP) – oznajmiła.

Turyści mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy

Turyści, którzy musieli w ostatnich dniach z własnych pieniędzy zapłacić za pobyt w hotelu, a także osoby, które wpłaciły już środki na wakacje w późniejszym terminie, mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy. Urząd Marszałkowski uruchomił dla zainteresowanych specjalną infolinię. Numery telefonów oraz inne ważne informacje dla klientów Neckermann Polska można znaleźć na stronie internetowej urzędu www.mazovia.pl.


lotnisko1200.jpg
Upadek biura podróży: jak wrócić do kraju i odzyskać pieniądze

Kłopoty Neckermann Polska są konsekwencją upadku brytyjskiego biura Thomas Cook.

W środę biuro podróży Neckermann Polska poinformowało, że w najbliższych dniach zarząd spółki złoży do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy wniosek o ogłoszenie upadłości Neckermann Polska.

 Bezpośrednim powodem tych działań jest ogłoszenie upadłości Thomasa Cooka, a w konsekwencji także ogłoszenie upadłości spółki Thomas Cook GMBH, właściciela 100 proc. udziałów w Neckermann Polska.

Polskie biuro podróży złożyło też marszałkowi województwa mazowieckiego oświadczenie o niewypłacalności, co oznacza, że nie jest w stanie wywiązać się z umów zawartych z podróżnymi.

IAR, PAP,jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Upadłość biura Thomas Cook. Czy to samo czeka Neckermanna?

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2019 12:46
Upadłość biura podróży Thomas Cook pociągnęła za sobą obawy o możliwe kłopoty Neckermanna, który jest z brytyjskim biurem podróży powiązany kapitałowo. Neckermann Polska zapewnia, że nie ma zagrożenia dla turystów, którzy już przebywają za granicą lub dopiero mają tam pojechać. Tymczasem w mazowieckim Urzędzie Marszałkowskim powołano na wszelki wypadek sztab kryzysowy w tej sprawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Upadek Neckermann Polska. Wiemy, na jaką pomoc mogą liczyć turyści

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2019 11:46
Niewypłacalność Neckermann Polska to z pewnością nic przyjemnego dla jego klientów, przebywających na wczasach za granicą lub tych, którzy wykupili wycieczki na najbliższe miesiące. Nie ma jednak obaw, że turyści pozostawieni zostaną sami sobie. Bezpieczne są też ich pieniądze. Co zatem mają zrobić podróżni, którzy wykupili imprezę z upadającego biura?
rozwiń zwiń